יום שני, 26 באוגוסט 2013

בלוג השיפוץ הגדול 4#

אני אופטימית 



שבוע שני לשיפוץ: מיומנה של מעצבת פנים

איך מתאמים בין כל בעלי המקצוע לבין הקבלן? על מה מתפשרים ועל מה לא? וגם: מה קורה כשפוגשים את השכנה מלמטה בדרך לא שגרתית



שבוע שני לעבודה, העניינים מתחילים לתפוס תאוצה ואיתם גם הלחץ. סיימנו עם ההריסות, אבל לא לפני טלפון בהול לקונסטרוקטור והבהלתו לדירה כשגילי הקבלן גילה שהקיר שבו הוא צריך לפתוח פתח לדלת עשוי להיות קיר נושא. כקבלן אחראי הוא הפסיק את ההריסה עד שקבלנו אישור בכתב שניתן להרוס את הקיר (טיפ ראשון להיום: לא תמיד לסמוך על תוכניות בנות 20 שנה). אל תסמכו על קבלן שיגיד לכם שניתן להוריד קורה או עמוד בלי להתייעץ עם קונסטרוקטור, פן תתעוררו לילה אחד כשהתקרה משמשת לכם כשמיכה שנייה.


ככה נראת ניאגרה נסתרת -בתוך הקיר לפני ההסתרה 


את השבוע התחלנו עם האינסטלאטור שהתחיל את עבודתו. כמעצבת ומפקחת התפקיד שלי הוא לעבור איתו על כל הנקודות החדשות ולבדוק שאין חוסר הבנות. עברנו על כל מיקומי הברזים, הניאגרות, ראשי הטוש, האינטרפוצים, חיבורי מכונת כביסה, הגבהים ומיקומים מדויקים. 

לא עבר הרבה זמן עד שהגיע הטלפון השני מגילי, שהתקשר לספר לי שנפער חור בין חדר הרחצה בדירה לבין... השכנה מלמטה. מה שמלמד אותו שכשאנחנו מחליפים צנרת בדירה, כדאי לקחת בחשבון שהצינורות החדשים היום עבים יותר מאשר פעם ולפעמים יש צורך לחצוב בבטון הרצפה.  ברוב המקרים הרצפה תהיה מספיק עבה. אבל לא בדירה שלי.


 
לעיתים יש הפתעות בצורת חור ברצפה 



כדאי לזכור שתמיד תתקלו בדברים מפתיעים בשלב השיפוץ, דברים שגם הקבלן המנוסה ביותר נתקל בהם בפעם הראשונה. עובי הרצפה כאן אצלי השפיע במהירות גם על הצורך לעבות את רצפות חדרי הרחצה כדי שקופסאות הניקוז לא יבלטו, והנה – אופס, עוד סעיף בתקציב השיפוץ שלא חשבנו עליו.



אם אתם מתכננים אביזירים כמו אלו -הקבלן צריך לדעת עליהם בזמן 


ביום רביעי הגיע גם החשמלאי: 
כמו עם האינסטלוטור אבל פי 50..לעבור על כל נקודות החשמל והתאורה, לסמן אותן יחד, לא לותר, מאוד קל לטעות ולפספס נקודות, חבל לגלות את זה רק בשלב הצבע. 
על הנקודות יש לעבור שוב -לאחר חציבתן.  


ממשיך השבוע וביום חמישי הגיע טכנאי חברת הגז כדי להתקין את מיקום הגז החדש. טיפ: עשו זאת כל עוד הרצפה פעורה, ואל תחכו לאחר שהקבלן התחיל לרצף.


ככה נראים סימוני חשמל על הקיר -וככה נראות החציבות 

פה המקום לעצור ולדבר על הסנכרון בין עבודת הקבלן לבין עבודות אחרות כמו רכישות חומרים ומוצרי חשמל, הגעת איש האלומיניום לחלונות, מתקין המזגנים, הנגר, איש חברת הכבלים, חברת הגז ואפילו משטח העבודה למטבח. כל אלה הם קבלנים שאתם או המעצבת דואגים לעבוד מולם, תוך כדי קשר עם הקבלן המבצע שלכם. איש האלומיניום ייקח מידות רק אחרי שהחלונות הישנים יוסרו והמפתחים יתוקנו, הנגר ייקח מידות רק לאחר שקיר הגבס לסגירת המטבח יבנה ולא לפני שתרכשו את התנור והמקרר החדשים עם המפרטים שלהם, איש הגז יגיע לפני הריצוף, כדאי לקרוא לחברת הכבלים לייעוץ כל עוד החשמלאי עדיין בשטח, את משטח העבודה במטבח תכננו לפני בניית  הארונות ומתקין המזגנים צריך לפרק את המזגנים הקיימים לפני צביעת הקירות. סנכרון לא פשוט והאמת היא שבדיוק בשביל זה אתם משלמים למעצבת על הפיקוח. 

ככה נראה האינטרפוץ כשהוא מותקן בקיר חדר הרחצה 



זמן לדבר קצת על קניות: 

היו כמה דברים שידעתי שלא אתפשר עליהם בדירה. זה בדיוק הדבר הנכון לעשות כבר בשלב חלוקת התקציב ובנייתו: להחליט על מה נהיה מוכנים להתפשר ועל מה לא. למזלי, מצאתי בשיטוטיי ריצוף של 80 על 80, לפאטו , אפור בטון, גרניט פורצלן סיני במחיר של 85 שקלים למ"ר והריצוף גנז תוך שניות את הפנטזייה שלי לפרקט אלון תלת שכבתי בעלות של משהו כמו 300 שקלים למ"ר. גם בחדרי הרחצה קניתי ריצוף מעודפים במחיר דומה וחיפויי לבן מבריק סטנדרטי לחלוטין. 
באחד משיטוטי באולם עודפים עבור אחד מלקוחותיי, מצאתי מצבור של כיורי מטבח במחיר של 90 שקלים לכיור. רכשתי 2 כאלו שיעברו הסבה לכיורי רחצה בחדרי הילדים. זאת בדיוק החשיבות של להתארגן כמה שיותר מוקדם על שיטוטים באולמות התצוגה והחשיבות של מעצבת פה היא בהכרות שלה את אולמות התצוגה הנכונים.


כיורי מטבח בחדרי רחצה -לצאת מהריבוע 


טיפ נוסף לפני סיום הוא לצאת מהקופסא ולחשוב קצת אחרת על הדברים כשמשפצים. קחו למשל את העובדה שאין שום סיבה שכיור מטבח לא יהפוך להיות כיור רחצה. אחרי שחסכתי ויצאתי מהקופסא יכולתי להשקיע יותר בשלושת הדברים עליהם לא רציתי להתפשר: ברזים וראשי טוש איכותיים ומפנקים, משטח עבודה למטבח מבטון עליו אני מפנטזת כבר שנים ואריחים מיוחדים ויקרים למטבח ולחדר הרחצה הראשי. לכל אחד יש משהו שעליו לא ירצה לוותר והחוכמה היא להחליט על איזו פנטזיה לא מוותרים ועל איזו כן נתפשר. המלצה שלי: תשאירו לכם בכל אזור בדירה לפחות דבר אחד עליו לא התפשרתם. ככה הרבה יותר נעים.



אז מה היה לנו השבוע: 

ככל שתרכשו את החומרים והמוצרים מוקדם יותר - כך לא תצטרכו להתפשר עליהם.
 
בקרו באולמות עודפים. יש שם מציאות ובאמת שלאף אחד לא יהיה אכפת עם האריח שלכם הוא מהעונה הקודמת.
 
האינסטלציה היא אחד השלבים הראשונים בשיפוץ. היו מוכנים עם ניאגרות סמויות, ברזי קיר ואינטרפוצים כדי שלא לעכב את העבודה.
 

הנגר שלכם יצטרך מידות של המקרר, התנור והמדיח. אם אתם רוכשים חדשים - עשו זאת מוקדם כדי למנוע טעיות בתכנון המטבח.
 
חישבו מחוץ לקופסא: כדי לחסוך בארונות בגדים אני בונה בדירה מחיצות גבס ומתקינה בהם מדפים ודלתות. חסכון גדול בכסף, מקום וזמן יצור. תודו!
 
אריח סיני הוא לא מילה גסה. החרסינה הומצאה בסין ורק אחרי כמה מאות שנים הצליחו האירופאים לפצח את סודה. לא השתכנעתם? יצור איכותי לא קשור לארץ המוצא אלא למפעל בה הוא מיוצר. אריח איטלקי יעלה יותר, בדרך כלל בגלל העיצוב ולא בגלל איכות היצור. אני רכשתי 103 מ"ר של אריח סיני ב 85 שקלים למ"ר, עם השלמות של 10 מ"ר אריחים יקרים במחיר ממוצע של 700 שקלים למ"ר להגשמת הפנטזיות שלי. נשמע לא רע, נכון?



עוד מציאה -כיור איקאה מחרס 


אשמח לתגובות, שאלות, פרגונים ומילה טובה - מרב

2 תגובות:

  1. מעולה! אנחנו לפני שיפוץ והפוסטים האלה ממש ממש עושים סדר בראש. כבר שולחת לבעלי קישור...

    השבמחק
  2. פוסטים מעולים ! אנחנו לפני שיפוץ והסדרה הזו ממש עושה "סדר בראש",
    כבר שולחת קישור לבעלי...

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets