יום שבת, 30 ביולי 2016

איך תבחרו את המעצבת שתעזור לכם למצוא וליישם את שאתם רוצים בביתכם 20 הטיפים שיעשו לכם חיים קלים


קצת סטטיסטיקה המבוססת על הלקוחות שלי : 


בסביבות 60% מהמחפשים מעצבת ומתכננת פנים פונים אלי מתוך הכרות עם עבודותי ( אתר\פייסבוק\בלוג\פינטרסט\אינסטגרם)הם יודעים כי הם רוצים לעבוד איתי : מרב שדה. הם לא מכירים אותי אישית ולא קיבלו עלי המלצות מלקוחות קודמים.  

10% מהפונים אלי, קראו את הבלוג שלי, מכירים את הכתיבה שלי, עוקבים אחר הפינטרסט שלי, עשו לי לייק על פוסט אחד או שניים בפייס, אולם לא ראו מעולם שום פרוייקט שלי ועדיין ברור להם שהם רוצים כי מרב שדה תהייה המעצבת והמתכננת שלהם ( חלקם עוד לפני שקנו בית)בעיקר בגלל החיבור ברמת הדינימקה.


10% קבלו עלי המלצות בין אם מלקוח עבור, בין אם ממישהו שעוקב אחרי ולעיתים גם ממעצבות אחרות ומפרגנות.הם לא ממש חקרו את האתר\בלוג\פייס\אינסטוש\פינטוש שלי לעומק, ראו,דפדפו אבל הם לא ממש סגורים עלי, בעיקר מאחר וכל פרוייקט שלי כל כך שונה מהאחר. ( ככה זה כשמעצבים עבור לקוחות ולא עבור עצמנו) 


ויש את ה20% המאתגרים ביותר: הם עומדים לפני שיפוץ\ בניה\ רכישת דירת קבלן.  
הם יודעים שהם רוצים לשכור את שרותיה של מעצבת ומתכננת.
הם (אחד מהשניים) בטוחים שהם יודעים לאיזה סגנון הם מתחברים או 
שאין להם מושג איך הם רוצים שהדירה שלהם תראה. (מחקו את המיותר) אני אחת מני רבים במסע החיפושים שלהם.


הפוסט הזה נכתב עבור ה 30% האחרונים, אני מקדישה לכם פוסט זה בתקוה שלאחרי קריאתו תהיו מכווני מטרה מעט יותר. 

אתם עוברים על עשרות אתרים ( חלקכם על מאות)ועדיין  לא מצליחים למצוא את האחת שעושה לכם את זה, שמרטיטה את ליבכם. שאתם מזפזפים באתר שלה וצועקים "יורקה" 

אספתי עבורכם 20 הארות שיוכלו לעזור לכם, הארות אלו מבוססות על 20 שנות הניסיון שלי ומאות הלקוחות שאיתם דברתי, עבדתי, התיעצו איתי,שאלו אותי,ראיינו אותי, התלבטו איתי. נצלו את הנסיון הזה -הוא מוגש פה בחינם במיוחד עבורכם

 

איך תבחרו את המעצבת שתעזור לכם למצוא וליישם את שאתם רוצים בביתכם 

 20 הטיפים  שיעשו לכם חיים קלים 


לפני תחילת החיפוש באתרים:


  1. אל תחפשו רק את החמישיה או העשיריה הפותחת בגוגל, עשרת האתרים הראשונים רק מראים כי למעצבות יש מקדמי אתרים מאוד טובים.
  2. לאחר שהכנסתם מילות חיפוש לחצו על "תמונות" הרבה פעמים יקפוץ לכם לעין צילום שיוביל אתכם למעצבת שלכם. 
  3. במילות החיפוש אל תתמקדו רק באזור הגאורגרפי שלכם,נכון שהרבה מעצבות מעדיפות לעבוד קרוב לבית, אך לא כולן. 
  4. גם אם קבלתם המלצות מהחברה הכי טובה, אין הדבר אומר כי זאת המעצבת המתאימה לכם- ולכן כל הסעיפים הבאים רלוטים עבורכם. 



חיפוש אקראי בגוגל: האם כל המטבחים בארץ  מעוצבים אותו דבר או שרק נדמה לי... חפשו את זה שיבלוט לכם לעין  (אלא אם אתם מחפשים את השגרה וגם זה בסדר) ת


איך להתנהל באתרי המעצבות- איך תדעו לסנן ולמיין : 



5.אל תסתפקו בבדיקת הפרוייקטים והצילומים, קראו את ה"אודות" הכירו את המעצבת, היכן למדה, כמה שנות ניסיון יש לה, קראו מאמרים מקצועיים שכתבה באתר,האם הם מראים על ידע? בדקו האם האתר נראה מקצועי ומהוקצע, אם כן דעו כי גם עבודת המעצבת תהייה כזאת. 

6.אל תחפשו באתרים בדיוק את הבית עליו אתם מפנטזים, רוב הסיכויים שלא תמצאו אותו, אך זה לא אומר שהמעצבת לא תוכל להגשים את החלום האישי , היחודי שהוא רק רק שלכם. מספיק שראיתים בפרויקט אחד, פרט אחד, שאהבתם , על מנת שהמעצבת תעבור את הסינון הראשוני. 

7.בהמשך לסעיף הקודם : כל הפרויקטים באתר של המעצבת זהים אחד לשני? אותה פלטת צבעים? אותם חומרים? אותם פתרונות? אותה נגרות? אותה תאורה? אז ש : או שכל הלקוחות של המעצבת זהים אחד לשני או שהיא מעצבת עבור עצמה, או שהיא "כופה" עצמה על הלקוחות שלה, או שהיא חסרת דמיון, השראה ודמיון ( הוא שהיא סתם עייפה)אם אהבתם את מה שראיתם שם -רוצו על זה. ואם לא-ברחו. 

8.ראיתם פרויקט אחד שלא התחברתם אליו? ראיתם רהיט שאתם מה זה לא אוהבים? אל תשללו את כל שאר הפרויקטים והחללים שכן אהבתם והתחברתם, זכרו: סביר להניח שהאנשים עבורם עוצב ותוכנן אותו פרויקט -מתים עליו, מתחברים אליו, מאוהבים בו.אבל הם לא אתם, הם אחרים וגם הבית שלכם יהיה אחר. 

9. חשוב! שימו לב ובדקו טוב טוב, האם הפרויקטים באתר מורכבים מצילומים של פרויקט שבוצע? או רינדור ברמה מעולה שגם עין ממש ממש רגישה לא יכולה לעשות את ההבחנה. ישנם אתרים שבחוסר תום לב משתמשים בהדמיות שנראות מציאותיות יותר מהמציאות עצמה ( רינדור) . איך מבחינים? אין לי מושג.. ואני לא רוצה לצור פאניקה..בעיקר כשיש צלמים שעבודת הפוטושופ שלהם   יוצרת , גם היא, מראה של רנדור. הקשיבו לתחושת הלב והעין. 




אמיתי? או רנדור? רנדור! לקוח מפה 


אמיתי? או רנדור? רנדור! לקוח מפה 



צלחנו את שלב המיון והסנון וכעת? 


אני מאמינה גדולה שמעצבת טובה היא מעין אשת אשכולות ואם יש לכם את האפשרות להתרשם ממנה כאישיות ולא רק כאשת מקצוע - מעולה. 

10. השארו עם כמה מעצבות סופיות, אבל זכרו: המבחן או התחרות בנהן הם גם המבחן והתחרות עבורכם: אתם אלו שתזכו לעבוד עם המעצבת הנבחרת. אל תתנו למעצבות את התחושה שהן מתחרות עליכם, כל מה שתפיקו מכך זה מעצבת שתעשה כמעט הכל על מנת לנצח בתחרות ואתם לא רוצים אותה כך, אתם רוצים להכיר את האישיות והמקצועיות האמיתית שלה. 

11.בדקו גם את הבלוג\הפינטרסט\הפייסבוק\האינסטגרם של המעצבת, אם יש לה לפחות חלק מכלי השיווק הללו הרי זה משובח, לא רק כי היא יודעת לשווק את עצמה, אלא גם כי יש לה מה לומר לעולם ויותר מזה יש לה מה לשמוע מהעולם -מהן ההשראות שלה, העמדות שלה, מאיפה היא שואבת אותן, זה חשוב. 





12. דברו עם המעצבות אותם בחרתן, סינון טלפוני ראשוני הוא חשוב, לשני הצדדים, שאלו שאלות ותנו תשובות. השיחה הראשונית היא בעיקר לבדוק האם ההקשרות בניכם היא בכלל רלונטית מבחינת תקציבים, לוחות זמנים, ניסיון מקצועי, מרחק גאוגרפי כמובן שגם כימיה אישית נבדקת בשיחת הטלפון.


צלחנו את שלב הסינון הטלפוני - אנחנו נפגשים 

13. השלב הבא, ואל תותרו עליו, הוא פגישת הכרות: פגישת הכרות היא לא פגישת יעוץ, מטרת היא להכיר אחד את השני, כמובן שעליכם גם לעלות דברים הקשורים לפרויקט, אם יש לכם תוכנית הביאו אותה, אך הפגישה היא בעיקרה להכיר, לבדוק כימיה, לראות פנים אל פנים את מי שאולי אתם הולכים להכנס איתה למערכת יחסים אישית, ארוכה ואינטימית. אין זה ראיון עבודה, אין פה שלב השלוש נקודות טובות או רעות באישיותה. רצוי שהפגישה תהיה במקום נטראלי בו כולם מרגישים נינוחים. בית קפה שקט ונוח יכול להתאים.

14. זכרו! פגישת ההכרות נועדה להכרות הדדית, כמו שאתם בודקים ובוחנים את המעצבת היא גם בודקת אתכם, הגיעו מוכנים מהבית עם עמדות ברורות, אין דבר מביך יותר מאשר לגלות בפגישה כי אתם לא מסכימים אחד עם השני בדברים מהותיים כמו: תקציב, היקף השיפוץ, פרוגרמת הבנייה, או בכלל נחיצותה של מעצבת... היו אתם, היו כנים, אל תסתירו מידע כמו גודל תקציב או מעורבות עתידית של עוד אנשים בפרויקט ( אימא של..שהיא נורא מוכשרת )  וזכרו : המעצבת היא בעדכם ואם תעבדו איתה היא תהייה חלק מהזוגיות שלכם בחצי שנה או השנה או השנתיים הקרובות. 

15. בדקו באם היא עובדת עם אנשי מקצוע קבועים. אין כמו לעבוד עם מעצבת שעובדת עם קבלן קבוע, נגר קבוע, איש אלומיניום או ברזל קבוע. רמת החרדות שלכם בפרויקט יוקטנו ב 80% ( לא מגזימה). אני לא טוענת כי באם תמצאו מעצבת מדהימה שלא עובדת עם קבלן קבוע היא פסולה, אך חשוב לבדוק זאת איתה ( פרוט רחב יותר על הנושא בפוסט הבא שלי- "מה חשוב לדעת לפני שחותמים על הסכם עבודה עם מעצבת") 




16. שוב, חוזרת לנושא שאני מודעת כי הוא חשוב לכולם "איך נדע שהמעצבת תדע מה אנחנו אוהבים, איך נדע שהיא לא תכפה עלינו דברים, איך נדע שאנחנו באותו ראש?" חשוב להבין שמערכת יחסים עם מעצבת היא הדרגתית,זסביר להניח שהיא לא יודעת מה אתם אוהבים בפגישה הראשונה, אך אם היא נותנת לכם תחושה נוחה, אם היא קשובה לכם, אם היא מתענינת בכם, אם הפרויקטים שלה מגוונים ,היא תלמד לדעת מה אתם אוהבים. אל תשאלו אותה מה הסגנון שלה! למעצבת טובה אין סגנון! מעצבת טובה מקבלת השראה, שאלו אותה מהן ההשראות שלה. ( שלי למשל? בנייה ועיצוב ים -תיכוני, התרבות היפנית ובעיקר הוובי-סאבי, המינימלזים הצנוע הסקנדינבי הכמעט ישראליות האוסטרלית  והכי חשוב? הלקוחות שלי) איך תדעו שהיא לא תכפה עליכם דברים שאתם לא אוהבים? טוב, רגע, רגע, גם עליכם חלה אחריות, יש מצב שתתקלו במעצבת שהיא חולת שליטה, שאלו את עצמכם? האם נוכל לעמוד איתן ולומר לא! מזכירה לכם - מערכת יחסים עם מעצבת היא לגמרי דו-כיוונית. והכי חשוב? כימיה, כימיה, כימיה. (פרוט רחב יותר על הנושא בפוסט הבא שלי- "מה חשוב לדעת לפני שחותמים על הסכם עבודה עם מעצבת") 

זהו ! מצאנו את האחת ! זאת אומרת אנחנו כמעט בטוחים וכעת? 

17. כעת חכו להצעת המחיר של המעצבת שלכם. יכול להיות שתקבלו הצעה מעולה שמתאימה בדיוק לתקציב שלכם. יכול להיות שאם תשוו את הצעת המחיר שלה היא תהיה גבוהה מהצעות של מעצבות אחרות. זכרו - תמיד השוו תפוחים לתפוחים. לא רק מעצבות דומות בכל מה שקשור לניסיון,כשרון, יכולת תכנון והשכלה בדקו גם באם הן  מציעות את אותו השרות? שעות עבודה, גמישות, זמינות, ביקורי פיקוח, כמות תוכניות רעיוניות, תוכניות נגרות, ידע בתחומים שאין לכל המעצבות האחרות.  (פרוט רחב יותר על הנושא בפוסט הבא שלי- "מה חשוב לדעת לפני שחותמים על הסכם עבודה עם מעצבת") 
ואם היא עדיין יקרה אבל אתם ממש ממש רוצים אותה? אני יכולה לומר לכם על עצמי שאני לעולם לא מתמחרת את הצעותי גבוה יותר על מנת לתת מקום למשא ומתן, אבל אשמח לבוא לקראת לקוחותי במספר תשלומים גדול יותר או במספר שעות ליווי אותו אתן להם במתנה. 


18. ממליצים! כן הם חשובים. אבל לא תמיד מהסיבות שאתם חושבים. נכון שלעולם לא ניתן טלפונים של ממליצים לא מרוצים... אבל גם מלקוחות מרוצים אפשר לדלות פרטים חשובים. כעת עשו לי טובה , בבקשה ! אל תבקשו לראות את הבית - לעיתים הלקוחות לא רוצים אנשים זרים בביתם, לעיתים עברו כמה שנים מאז סיום הפרויקט ולכו תדעו אם הקירות עדיין לבנים, אם הספה לא קיבלה איזה כתם קטושפ ואולי סתם המנקה הבריז כבר שבועיים. ממליצים תפקידם לספר לכם על דינמיקת העבודה עם המעצבת, האם היא עומדת מאחורי כל הדיבורים, האם היא נעימה, האם ניתן להביע דעה..באם אתם בודקים גם את הקבלן של המעצבת שאלו על שיתוף הפעולה שלהם האם מועיל? האם תורם? 

19. לפני ואחרי :  מעבר לצילומים המדהימים באתרה של המעצבת, לא פחות חשוב ואולי יותר זה להבין את יכולת התכנון שלה. באם לא מופיעות תוכניות באתר בקשו ממנה לראות תוכניות של לפני ואחרי, לא צילומים, צילומי האחרי תמיד יראו טוב יותר מצילומי הלפני, זאת לא חוכמה. גם אתם נראים טוב יותר כשאתם מצטלמים בסטודיו לצילום עם התאורה הנכונה אחרי מספרה ומאפרת. תוכניות לפני ואחרי יתנו לכם את התשובה באם המעצבת תוכל למצוא את הפתרונות הנכונים לבית שלכם ובהקשר לסעיף הקודם -תוכניות הן התשובה הנכונה יותר במקום ביקור בבית שעיצבה. 

20. והכי חשוב? מעצבת טובה היא כמו סופרת טובה או במאית טובה, היא תמיד תשמור על האמת העיצובית שלה, תתמיד בג'אנר שלה, תהייה אכותית  אך לעולם לעולם לא תחזור על אותו ספר או יצירה או סרט פעמיים. 

מקוה שעזרתי לכם ואם יש עוד שאלות - אתם מוזמנים לפנות אלי פה 

וזכרו 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets