יום ראשון, 4 ביוני 2017

עיצוב פנים : דירת 40 מטר מרובע


דמיינו לכם דירה פיצפונת של 40 מ"ר וכעת דמיינו לכם את אותה הדירה בת 40 שנה שלא עברה שיפוץ מעולם וכעת תתאמצו חזק ודמיינו לכם שזוג שעומד לעבור לגור בה צריך להשמיש אותה עבורו עבור 2 החתולים שלו ועבור ארוח של המשפחה המורחבת הכוללת ילדים ונכדים.

הפרוגרמה היתה ברורה  והיתה מאתגרת ללא ספק : מטבח רחב ידיים, סלון, חדר שינה וחדר רחצה. כשקבלתי את הפרוגרמה החלטתי לאתגר את עצמי יותר לאחר שלמדתי להכיר את בעלי הבית.  הפרוגרמה התרחבה לתוספת של ספריה, מחסן, בויידם חדש במקום הקודם שנהרס, והמממוןן אבל המון מקומות אחסון.

בתמונה למעלה  תוכלו לראות את תוכניות הלפני והאחרי של הדירה שזכתה לשיפוץ מהיסוד וכעת לקצת צילומים.



חדר הרחצה הפך להיות חדר רחב ידיים עם ויטרינה גדולה לתליית כביסה ומקום למכונת כביסה, שידת הרחצה תוכננה במיוחד לאפסון ארגז החול של החתולים עם אורור חיצוני. מתחת למראה תוכנן מדף עץ שהופך להיות מתלה מגבות .





אני לעולם לא מותרת על מקלחון רחב ידים - עם ראש טוש גדול וספסל ישיבה מעץ טיק - המקלחון הונמך ומעליו נסגר בויידים לאפסון חפצים שלא בשימוש יומי.







כיור גדול מונח על שידת הרחיצה




חדר השינה הקומפקטי נוצל עד תום -ארון בגדים ענק, מיטה זוגית , שידה ליד מיטה. אפילו פינת טואלט עבור הלקוחה כשמעליה מותקנת הטלויזיה. מאחר ונאלצנו להצמיד את המיטה לקיר - בננו מדף נעל המיטה שמשמש גם מעין שידת לילה עבור הצד חסר השידה. דאגנו כמובן להתקין שם שקע חשמלי לתאורת לילה . כל הנגרות בחדר ( כמו בכל הדירה ) מוזמנת ומיוצרת על ידי הנגר שלי. במקרה הזה צביעה בתנור ועץ אלון טבעי.



 מול המיטה - פינת טואלט , מראה , תאורה ומסך טלויזיה




מסדרון : בדרך כלל אני תמיד אמנע ממסדרונות , אך דוקא בפרויקט הזה המסדרון הוא מרכיב חשוב, גם בתכנון וגם בהפיכת הדירה לפונקציונלית. את מראה המסדרון הצלחנו לטשטש על ידי העיצוב והתאורה .

קיר הנגרות הכחולה הוא בעצם קיר ארונות ומגרות שצידו השני הוא הארון בחדר השינה - על מנת לחסוך במקום לא בננו שם קיר - המסדרון כולו בנוי מנגרות דו צדדית בלבד. תאורת לד שנותקמה מעל הנגרות יוצרת הפרדה ותחושת ניתוק שמטשטשת את המסדרון כמו גם התאורה בתקרה עצמה.

בצילום אתם יכולים גם לראות את דלת המחסן שהצלחנו לבנות ואת הספריה הצמודה אליו. ( 40 מטר כבר אמרנו??)






עדיין במסדרון : במפגש המסדרון עם חדר השינה וליד מראת הגוף יצרנו פינת ישיבה לנעילת נעליים ( מגרות הנעליים נמצאות בתחתית הקיר) פינת הישיבה יוצרת גם ריווח ליד הכניסה לבית וגם מקום לתליית מעילים .






פינת הישיבה מזוית נוספת




היה לי חשוב להבליט כי המסדרון הוא חלק מהנגרות ולכן נוספו החריטות יחד עם הידיות - האפקט שנוצר מזכיר את קירות  התי העץ בארופה הקלאסית .




מבט אחד אל פינת הטלויזה , פינת העבודה וחלק מהמטבח - ניתן לראות גם את ספסל הישיבה לאורך כל הויטרינה שמשמש גם לאפסון . ניצול כל ס"מ כבר אמרנו?




מבט נוסף אל פינת האוכל, פינת הישיבה והמטבח .



מזוית אחרת ניתן לראות שוב את גודלו של המטבח






צילומים : יאנה דודלר
קבלן מבצע: גילי זן בורשטיין
נגרות: נגריית ראמי




5 תגובות:

  1. מדהים מה שכשרון ומעוף יכולים לחולל.
    \

    השבמחק
  2. מי המעצבת?

    השבמחק
  3. המחשבה ששולחן עגול לא מתאים לבית קטן ? האם זה נכון ?

    השבמחק
  4. נהפוכו - בשולחן עגול ניתן להושיב יותר אנשים. וגם היותו עגול לעומת מלבני למשל - נותן לנו יותר,שטח להניח דברים עליו.

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets