יום חמישי, 11 ביולי 2013

לגלות את אמריקה




הייתי ממש ילדה קטנה כשההורים שלי נסעו לאמריקה בפעם הראשונה. הם עשו טיול מחוף לחוף וחזרו מלאי חוויות, אבא שלי הרגיש כמו קולומבוס. אני זוכרת שהם הביאו איתם דברים שגרמו לי להרגיש כמו מישהי משבט אפריקאי נידח שהאדם הלבן מביא לו מזלג או מסטיק. לא יודעת למה אחד הדברים שהכי זכורים לי היו ...גרעינים שחורים ללא קליפה...זה נראה לי פלא עולם. אני ואחותי דמיינו את אלפי האנשים שיושבים ומקלפים את הגרעינים בשינהם לפני האריזה.
חזרה ל 2013
היום יש הככככל בארץ, ההההכככלללל, כל פעם שאני נוסעת לחו"ל אני אומרת לעצמי שחבל על הקניות כי היום יש הככככלללל בארץ. אז זהו, שלא. הנה כמה דברים שאין בארץ.



רכבת תחתית 

שטח העיר ניו-יורק הוא 1,214.4 קמ"ר כמו כל גוש דן, השרון והשפלה יחד. אפשר לחתוך את השטח הזה משמאל לימין מלמעלה למטה בעשרות דקות בודדות. יחד עם חום האיימים בקייץ והקור בחורף, החיכוכים בשעות העומס ואוספי התרומות המוזרים למינהם, מדובר על אחד הדברים היעילים ביותר ואחת החוויות האנתרופולוגיות המרתקות ביותר בעיר ניו-יורק.



אמנם לא רק ניו-יורק, אבל תראו לי עוד דגל בעולם שהוא כל כך מעוצב שעושה חשק לתלות אותו על הקיר בסלון. 

יש משהו בדגל האמריקאי, ברור לי שהרבה מזה קשור לתדמית שהעם עצמו הנחיל לו, שהופך אותו לפריט עיצובי הכרחי בכל בבית. בואו נאמר את זה אחרת : אם הדגל הישראלי היה נראה כמו אקססורי של רלף לורן אני בטוחה שהיינו רואים אותו מתנוסס על יותר בתים בארץ.




NYPD - לשום משטרה בעולם לא יהיה את הקסם שיש למשטרת ניו-יורק, נכון שבעיקר בזכות הווליווד וסדרות טלוויזיה למינהן, ועדיין כל שוטר בניו-יורק הוא ברוס ווילס או וויל סמית בפוטנצייל (וגם דה-נירו) 




רוי ליכטנשטיין ברכבת התחתית, לא צריך לשלם 45 ש"ח (ועוד 45 ש"ח לחניון גולדה) על מנת לראות את רוי תלוי לנו מעל הראש. 





פרות אדומים וקטנים שגדלים על שיח בסוף חודש יוני באמצע הפרק עירוני הכי ירוק שיש.





קו אופק של מנהטן ...



סטארבקס

הרשת הכי אמריקאית שיש, הייתה פה שנתיים וברחה חזרה לאמריקה. 



היפנית השכונתית 

מרחק 2 דקות הליכה מהבית במנהטן, השכונתית הקבועה של חברתי. רולים של סושי החל מ 2$ ( דג,דג לא צמחוני) 
לשבת על הבר כשמעלינו צוות עובדים יפני, מלצרית יפנית ומארחת יפנית . 




בית
ניו-יורק של המאה ה -18 היא שלל של סגנונות אדריכלים עם השפעות כמעט מכל הזרמים החל מהסגנון האנגלי, הספרדי, היווני, הקולונילי,הקלאסי ועוד ועוד. 





מנקי חלונות בגובה




משרדי גוגל 
גוגל רכשה את הבניין הרביעי בגודלו במנהטן וקבעה שם את משרדיה, 270,000 מ"ר המשתרעים על 18 קומות.




מונית צהובה 






תיבות דואר שנראות כאלו יצאו כרגע ממגאזין עיצוב שאבישיק. 






Time square








חנויות שוקולד המעוצבות כמו חנויות תכשיטים.





כניסות וחדרי מדרגות שכאלו באמצע העיר .





סנטרל פארק...





טחב ! אחד הירוקים האהובים עלי 







כשראיתי את הכיתוב הזה לראשונה אחזה בי צמרמורת, חשבתי על אותם ימים כשההורים שלי היו בפעם הראשונה באמריקה ויכולנו תמיד להגיד, שלפחות פה בארץ אין את האלימות והפשע והרצח שיש שם, המשפט הידוע " מה זה פה, שיקאגו?" שיקף את ההבדל בין פה לבין שם. ובמציאות של 2013, הצלחנו,בגדול, להגיע לשם.





"פרד פגש את לואיס בסנטרל פארק ב- 25 ליולי 1982, הראשון מתוך הרבה זכרונות יקרים "



כיתובים מסוג אחר: אצלנו קונים כסא בבית- הכנסת. הספסלים בסנטרל פארק, כמעט כולם נתרמו על ידי אנשים, ביליתי כמה שעות בלקרוא עשרות אם לא מאות הקדשות כאלו. משתפת כמה מהם.




"כעת יהיה לנו תמיד ספסל לשבת עליו- אוהב"


"לנצח אוהבים אחד את השני, המשפחה, חברים, טיולים ארוכים, ארוחות טובות  וצחוקים טובים - בן ואן"



The empire state building 








תחנה מרכזית שנראת כמו בית כנסת הגדול 

7 תגובות:

  1. כייף של רשומה. וכן, היוניון ג'ק הוא גם מתאים להיות הכל. תמונה וכרית, ונעלי אולסטר ואפילו גג של מיני מיינור או המיני עצמה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לגמרי -רק שהיוניון ג'ק מתייחס לדגל אנגלייה ולא ארה"ב... סיגל באמת...

      מחק
    2. ב ר ו ר !
      מרב, ככה את מכירה אותי?
      פשוט ביקשת שנראה לך עוד דגל שהוא כל כך מעוצב שעושה חשק לתלות אותו על הקיר בסלון, אז ישר קפץ לי היוניון ג'ק. (בקיצור, את התחלת!)

      מחק
    3. סורי סורי סורי -רק כעת אני קוראת את התשובה שלך בהגייה נכונה...ומבינה שאת פשוט ממליצה על עוד דגל..צודקת -יש משהו בשילוב של כחול אדום ולבן שפשוט עושה את זה. ( אולי ממולץ להוסיף גם לשלנו קצת נגיעות אדומות ..אולי נקודות יכול להיות מאוד שיקי)

      מחק
    4. בוביק - נתת לי רעיון. בואי נחפש עוד דגלים שחוגגים בעיצוב. יש מצב שרובם יהיו בכחול ואדום (גם הצרפתים מפלרטטים עם הטריקולור שלהם) שווה בדיקה.

      מחק
  2. ועל זה נאמר: great minds think alike :)

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets