יום שישי, 4 באפריל 2014

הרפתקאות מרב בעיר האורות - חלק א - בעיקר אוכל

בחופשת פסח הקרובה, כך שמעתי בתקשורת, יעברו יותר ממיליון איש בשדה התעופה, לטובת אלו שיעברו מנתב"ג לשארל דה- גול ( CDG ) אני חולקת את ביקורי האחרון בפריס עיר האורות ( והמדרגות) ממנה חזרתי בשבוע שעבר.
מגישה לכם שבוע בפריס מנקודת מבט ועדשת מצלמה של מעצבת פנים.

כמה טיפים להתחלה:
תשכחו את כל מה שאמרו לכם על הצרפתים זה לא שהם לא אוהבים לדבר אנגלית, הם פשוט לא יודעים אנגלית.
  • פריס היא לא ניו - יורק שם אתם יודעים שיש לכם שדרות לרוחב, רחובות לאורך ונגמר הסיפור, בפריס היצמדו ל 2 מפות : מפת העיר ומפת קוי המטרו כי אם לא, לא תמצאו את ידכם ורגלכם.

המטרו בפריס : כל פעם שנכנסתי לא יכולתי שלא להזכר בסצינת הדחיפה של פרנק אנדרווד בסדרה "בית הקלפים" בואו נאמר שהעדפתי לעמוד רחוק מהמסילה 

  • פריס היא עיר משופעת מדרגות, גם במטרו וגם בבנייני המגורים, כדי לכם להיות בכושר לפני הנסיעה לפריס.


גרם המדרגות בבניין בו התגוררנו, לא, אין מעלית, כן היינו בקומה שישית, ככה זה כשרוצים להיות על גג העולם ולצפות בגגות אחרים.


  • פריס מחולקת לרובעים ממוספרים, לכל רובע האופי ההווי והתרבות שלו, כשאתם בוחרים מקום לשהות בו, חשבו מה אתם מחפשים מבחינת אופי האזור.


השכונה שלנו
אנחנו החלטנו לשהות ברובע הבסטיליה שנמצא בעברו הימני של הנהר, אזור מתעורר וטרנדי שלא מהווה מוקד עלייה לרגל לתיירים ולכן כל כך נחמד להסתובב בו. 
מצאנו דירה קסומה, הכי פריסאית שיכולה להיות ברחוב עם שם מספיק לא מסובך על מנת שנוכל לזכור אותו..


rue Paul Bert הרחוב שלנו 
מתחת לבית אבל ממש מתחת נמצאת אחת המאפיות היותר נחשבות בעיר    La Pâtisserie Cyril Lignac   
נכון שאם אתם לא מתגוררים או שוהים באזור יש לכם מספיק מקומות להנות בהם מהפטסירי והלחמים הצרפתים המעולים, אבל לרדת בבוקר, לעמוד בתור עם עוד 20 בני השכונה, לקנות בריוש טרי טרי  ולהמיס אותו בפה יחד עם הקפה של הבוקר, זאת חויה של פריס בלבד

עוד טיפ על הדרך : בימי ראשון רוב החנויות, מסעדות ושאר בתי האוכל סגורים ולכן כדי להצטייד, במידה ואתם שוהים בדירה, באוכל, על מנת לא להתקע רעבים בפריס! רעבים? פריס? אסור שזה ילך יחד. הפריסאים אוהבים בסופי שבוע לרכוש אוכל מוכן בשפע המעדניות הפזורות בעיר, נצלו זאת גם אתם. 

La Pâtisserie Cyril Lignac


הביסטרו השכונתי שלנו BISTRO PAUL BERT  נמצא גם הוא ברחוב הקטן בו שהינו, זהו ביסטרו צרפתי מסורתי והנה אני מצרפת לכם לקישור לבלוג מתוק מתוק שנקרא 'GIRLS GUIDE TO PARIS" , לגמרי שווה הצצה לפני ביקור בעיר,בו יש פוסט על הביסטרו "שלנו"


ביסטרו פול ברט 


טיפ נוסף: הצרפתים (במידה ויבינו אתכם) יענו לכם על שאלות, אבל הם, איך לומר, ראש קטן. אם אתם שוהים בפריז לפחות שבוע רצוי לרכוש כרטיס שבועי למטרו, אבל...הביאו אתכם תמונת פספורט מהבית. אני לא הבאתי. ירדתי לתחנת המטרו הקרובה שבה לא היתה מכונת צילום, שאלתי את האיש בinformations היכן אוכל להצטלם מאחר ואני רוצה להנפיק כרטיס מטרו שבועי. האיש כיון אותי לתחנה אחרת אליה צעדתי ברגל, הגעתי, שלשלתי 5 יורו למכונת הצילום, ניסתי להבין את הוראת השימוש בצרפתית בלבד כמובן...הצטלמתי, נגשתי לתחנת הinformations בתחנה הנוכחית רק על מנת לשמוע בצרפתית זועפת שהנפקת כרטיס שבועי היא רק עד יום רביעי והיום יום חמישי...תחזרי שוב ביום שני...אז מה היה לנו? איש שרות עם ראש קטן, הליכה ברגל לתחנת מטרו, בזבוז 5 יורו על תמונות פספורט, צרפתיה זועפת שאמרה NO CARD FOR U וההבנה שהצרפתים הם ראש נצנץ - אז עשו  טובה -תביאו תמונת פספורט מהבית חיסכו הרבה טרטורים וגם הרבה יורו.  


מבט לגגות העיר מהדירה שלנו 

השכונה שלנו 


אוכל, אוכל . 

 את הגבינות נמצא בפרומז'רי, את השוקולדים בשוקולטרי, את הקינוחים בפטיסרי, את המאפים בבולנז'רי ועוד ועוד.
( מתוך הבלוג של שרון) 


מתוק

פריס וצרפת תמיד התחברו לי עם יין טוב, חתיכת גבינה שמדיפה ריחות למרחקים ואוכל מעולה אבל רק בביקור הזה גילתי שהתחומים הללו מתגמדים לעומת סצנת הפטיסרי שוקולטרי והבולנז'רי.  אם יש ריח שמאפיין עבורי את פריס זה ריח הסוכר הקרמלי שמדיף ומרחף ברחובות, את  המעט שראיתי, הכרתי וכמובן טעמתי עשיתי בעזרתה של שרון היינריך ישראלית המתגוררת בפריס בארבע שנים האחרונות.


מתוק - צילום שרון היינריך 



שרון שהשתלמה בארץ וגם בקורדון בלו בפריס מנהלת את הבלוג שאתם חייבים לקרוא לפני נסיעה לפריס. חיבור של הקוראים הישראלים לבלוג הביאו את שרון להתחיל לערוך סיורים מסודרים בעיר הסיורים מתמקדים בעיקר בעולם הפטיסרי והשוקולטרי, אך הם גם כוללים בדרך כלל ביקור באחד משווקי האוכל של פריס, ביקור במעדניות או בחנות גבינות ועוד. בקרוב  צפויה שרון להוציא ספר בתחום הפטיסרי הטובות בפריס ואז זאת תהיה חגיגה אמיתית למי שנוסע לעיר המתוקה הזאת.

אני לא מרחיבה פה על כל המתוק מתוק הזה מאחר והבלוג של שרון פשוט מכסה הכל ואני קטונתי מקטון. ( בלאכול אני מעולה אבל)


פייר הרמה - צילום שרון היינריך



צילום שרון היינריך 


וגם הפייס בוק של שרון https://www.facebook.com/ParisChezSharon

אם תרצו להרשם לאחד הסיורים שלה רצוי כמובן לעשות זאת מראש מאחר והסיורים מאוד מצומצמים בכמות האנשים.

  • אוכל


ביום שישי בערב מה מתאים יותר מאשר ללכת לשיעור בישול שמקדים לו מסע קניות בשוק האוכל השכונתי? ואחר כך להנות מארוחה המלווה ביין עם קבוצה אכותית ומצומצמת של אנשים מכל העולם? בית הספר לבישול  Cook'n With Class נמצא ברובע המונמרט ב - rue Baudelique  



איטליז פריסאי טיפוסי, לכל חיה יש פה תעודה ואילן יחוסין 


ממש לא תכננתי לבשל בפריס, התכנון, בפרוש, היה לאכול בלבד, אבל בביקור שערכנו אצל אריק בעליו של בית הספר ואשתו המקסימה ,לרגל הולדת בנם, גמלה בי ההחלטה להצטרף לאחד השיעורים. טיק-טק ונרשמתי לשיעור הפנוי הקרוב ביותר שהיה ברשימה . ביום שישי בשעה 5 בערב חיכתי על יד תחנת המטרו לשף פטריק , טיפוס צרפתי שאם הוא לא היה שף הוא בטח היה שף, במקור מנורמנדי דובר אנגלית רהוטה.


דוכן הדגים, למדנו איך לבחור דגים ואיך לבקש לפלט אותם ועל הדרך כובדנו בחלזונות ים ..יאממייי


התגלגלנו לנו ברחבי השוק, בחרנו נתחי עגל משובחים, דג למנה עיקרית. ביקור בחנות הירקות סיפק לנו את המוצרים לתוספות ולקינוח , לחם כמובן איך אפשר בלי ופטה שהעדפתי לא לשאול מאיזו חיה הוא עשוי. 


שף פטריק מלמד אותו לקצוץ ירקות ולהשאר עם 10 אצבעות 

חזרנו מאושרים לבית הספר ובמשך שעתיים עמלנו על ארוחה בת 3 מנות שלאחר מכן נאכלה במשך שעתיים על כמה כוסות יין והרבה מצב רוח טוב. ממליצה בחום, אמנם אני עברתי שם רק את שיעור השוק אך במקום שיעורים בכל סגנונות הבישול והאפייה הצרפתים. ההקפדה בבית הספר הזה היא על כך שכל המורים יהיו בעלי תואר שף. המקום מתאים למבוגרים וגם לילדים ולמשפחות שלמות.  לי ברור שבביקורי החוזר בפריס אקח לפחות עוד 2 שיעורים שם ( יין וגבינות ומקרונים)


זה רק נראה שפטריק עשה הכל, אנחנו עבדנו מאוד קשה גם. 

אחת מהמנות שהוצאנו תחת ידנו : דג ברוטב שמנת ועשבי תיבול, שומר מאודה -כל המתכונים אצלי אם מישהו רוצה אשלח בשמחה 




עוד אוכל
ישנם כמה אזורים מתעוררים בפריס, במובן הזה פריס מאוד מזכירה את תל אביב: מקומות נפתחים ונסגרים, אזורים שפעם אף אחד לא היה חושב לגור בהם או לפתוח בהם מסעדות הופכים להיות טרנדים, הן בגלל החיפוש הבלתי נלאה של הצעירים לחידושים והן בגלל מצוקת מחירי הנדלן והדיור.

אזור חדש שכזה הוא רחוב קטן וסתמי בלב הרובע השני: 170 מטר של רחוב שבתוכו חיים שלמים Rue de Nile

בואו נודה גילו אותו לפני ודיויד לייבוביץ הבלוגר האגדי של עולם האוכל כתב וסרק את כל הרחוב בפוסט מחמיא עם צילומים יפיפיים אז אני  לא מתכוננת להתחרות בגדול מכולם של בלוגריית האוכל. 
אז תוכלו לרדת לפרטי פרטים בפוסט המצורף


רחוב ניל : ברקע מסעדת פרנצ'י

ואני ? אני רק יכולה לחלוק את העובדה שמאחר ובילתי ברחוב הזה יום שלם (עבודה, אתם יודעים) בערך אחרי שעתיים הרגשתי שם יותר בנוח מאשר ברחוב תל-אביבי, החברה שם מקסימים, האוכל טעים, האוירה נעימה, יש שם אפילו קשר ישראלי (תמיר מנהל את בר היין של פרנצ'י כבר כמה שנים) 

הרחוב הזה הוא לא פריס שאנחנו מכירים מספרי התיירות ועם כל החשיפה שהוא זוכה לה בזמן האחרון אני מקוה שישמור על התדמית הלא רשמית שלו יחד עם אכויות האוכל והגינונים הפריסאים שקיימים שם. 

RUE DE NILE

נאה כמו עוד סתם רחוב אבל ממש לא


הרחוב שוקק חיים מהשעות המוקדמות של הבוקר אז נפתחות להן שלושת החנויות השיכות לזוג יזמים ( יהודים איך לא..) צעירים ומקסימים שעסקו במשך שנים בשיווק ירקות, בשר ודגים אורגנים באכות גבוהה למסעדות בכל צרפת החליטו למכור את מרכולתם גם לציבור הרחב : חנות בשר, ירקות ודגים הפועלות תחת השם  Terroirs d’Avenir




חנות הבשר והירקות 





חנות הדגים 


Gregory Marchand שף צרפתי שזכה לכינוי פרנצ'י על ידי ג'ימי אוליבר  פתח גם הוא ברחוב 3 בתי עסק : מסעדת פרנצ'י ( נא להזמין מקום לפני ההגעה לפריס) פרנצי TO GO  המתמחה בעיקר בפיש אמד צ'יפס, מרקים וכריכים ובר היין של המקום שנפתח כמעט כל יום ב 7 בערב. http://www.frenchie-restaurant.com/  ( אתר שלושת המסעדות)


Gregory Marchand מר פרנצ'י בכבודו

אחת ממנות הדגל של פרנצ'י TO GO  על רקע המסעדה


בר היין של פרנצ'י נפתח כל יום החל מ 7 בערב -תגיעו בדיוק בזמן כי מחכים בתור ( סגור בסופש)

תם ונשלם החלק הראשון - הפוסט הראשון שלי על פריס, בחלק השני כמובן עיצוב עיצוב עיצוב.


כל הצילומים אלא אם צויין אחרת -צולמו על ידי -אנא שמרו על זכויות היוצרים -תודה 






7 תגובות:

  1. אלוהים! (כל מילה אחרת מיותר לגמרי). אין על פריז!

    השבמחק
  2. אין מה להגיד... עושה חשק :)

    השבמחק
  3. אין מה להגיד, עושה חשק! :)

    השבמחק
  4. מדהים מדהים ותודה על הפרגון :-)

    השבמחק
  5. מדהים מדהים!! ותודה על הפרגון :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. בשמחה -אני מפרגנת למי שמגיע לו\ה ועם כל הלב .

      מחק

Blogger Wordpress Gadgets