יום שישי, 27 במרץ 2015

למה לי מעצבת פנים? ואיך לבחור אותה

למה לי מעצבת פנים? ואיך לבחור אותה 

ראשית : בואו נסביר מהי בדיוק עבודתה של מעצבת.
עבודתה נחלקת ל:
  • מותר ואסור 
  • יכולה או לא יכולה
  • יודעת או לא יודעת 
אחד שידע על מה הוא מדבר 


  • מותר ואסור מאוד פשוט ומחוקק 

  1. למעצבת פנים מותר לתכנן כל שינוי שלא מצריך חתימת מהנדס או איש מקצוע אחר.
  2. למעצבת פנים מותר לתכנן כל דבר בפנים החלל (כרוך בסעיף הקודם). 
  3. למעצבת פנים מותר לתכנן כל שינוי בחזיתות חיצוניות בתנאי שיש אישורים מתאימים מהרשויות המתאימות לשינויים אלו.( וכמובן שוב בכפוף לסעיף הראשון) 
  4. מעצבת פנים יכולה גם לתכנן תוספת בנייה ואפילו בית שלם, שוב בתנאי שהיא מלווה ביעוץ של מהנדס שגם מאשר וחותם על התוכניות לביצוע. 

זה מה מותר או אסור. 

למען הסר ספק: מעצבת פנים היא לא אדריכלית וסוג השכלתה  שונה לגמרי. 
וזה ממש לא משנה איך היא קוראת לעצמה: מעצבת פנים, אדריכלית פנים או מתכננת פנים. 

במידה ומעצבת פנים מתכננת שינוי שמצריך הריסת עמוד או קורה היא תביא קונסטרוקטור ליעוץ ולתכנון תכנית חליפית שחתומה על ידו ( גם אדריכלים רבים יעשו זאת) 

מצד שני בל נשכח כי גם אדריכליות הן לא מעצבות פנים, גם פה מדובר על השכלה וניסיון שונים לגמרי ולכן חשוב לקחת את איש המקצוע המתאים לתכנון פנימי של הבית.





  • יכולה או לא יכולה : 
בואו נשים את הקלפים על השולחן : כל אחת יכולה להיות מעצבת, עיצוב פנים הוא מסוג המקצועות שלא מחייבים, רשיון, תואר, מבחני קבלה או הוכחות אחרות.

מה אנחנו צריכות על מנת להיות מעצבות??? כרטיס ביקור. 


טוב, אני עשיתי קצת יותר בשביל התואר "מעצבת פנים" 

אז מה מבדיל בין מעצבת למעצבת?? ואיך נדע שאנחנו בוחרים את המעצבת שהיכולות שלה מתאימים לנו? 

מעצבת צריכה : 

  • ניסיון
  • למידת שטח
  • השכלה
  • אופי ומזג המתאימים לכם 
  • טעם אישי משובח ( שלא חייב להיות הטעם שלכם- אבל אתם תדעו לזהות אותו) 

כל אחד מהסעיפים הללו הוא עולם ומלואו ביכולות של מעצבת זו או אחרת, גם אני הייתי פעם מעצבת מתחילה (לפני 18 שנה) אני יודעת בדיוק מה ההבדל ביני לאחר 4 שנות לימודים ב 1996 אוחזת בפרוייקט גמר, גליון ציונים ואפס ניסיון, לביני לאחר 18 שנות ניסיון, מאות פרויקטים ומאות השתלמויות.


תלוי מה הצרכים שלכם - פרויקט הרחבה ושיפוץ 


מצד שני אתם צריכים לבדוק ולודא את הצרכים שלכם: 

  • האם אתם עומדים בפני שיפוץ כללי ?
  • הכולל תכנון מחדש של כל הבית\דירה?
  • האם החלל שלכם בעיתי מבחינת התכנון העכשוי שלו?
  • אולי אתם רק רוצים להחליף מטבח וריצוף?
  • אולי כל מה שתרצו זה להכניס קצת צבע ולהחליף וילונות בדירה?
  • אולי אתם רוצים מישהי שתלווה אתכם בחיפוש אחר הספה המושלמת?


לא כל אחד צריך מעצבת עם תואר שני בעיצוב וראשון בתולדות האומנות, 20 שנות ניסיון בשטח, ידע טכני על כל סוגי הריצופים והאניאגרות. קחו בחשבון: הבדלי שכר הטרחה של המקצוע נובעים בעיקר עקב הסעיפים למעלה. אם אתם עומדים בפני בנייה או שיפוץ מורכב על תתפשרו על ניסיון גם אם המחיר יהיה (והוא יהיה ) בין 10%-50% גבוה יותר מאשר של מעצבת מתחילה. הניסיון יבוא לידי ביטוי בעיקר בתכנון נכון ומתוחכם ( לא מורכב או מסובך -אבל מתוחכם) במציאת פתרונות וביכולת לפתור בעיות הקשורות בתכנון, ביצוע ,הנדסת אנוש ונראות. 





  • יודעת או לא יודעת 
קשור לסעיף הקודם אך לא רק 
המבדיל בין מעצבת למעצבת היא כמות הידע שרכשה, בין אם בשטח או בין אם בלימודים ורכישת השכלה בתחומים שונים ומגוונים, 


לגמרי בפרטים הקטנים - מיכאל אנג'לו 

  • בשטח: ככל שמעצבת תדע להשתמש בידע של אנשי המקצוע איתם היא עובדת הידע שלה יעמיק,החל מרצף, טייח, אינסטלוטור, נגר, מסגר ועד יועץ תאורה ומיזוג. אני שואלת, חוקרת, לא מסתפקת בתשובות בנות מילה אחת ( ככה..) חשוב לי להגיע לרמת התמקצועות שבה אוכל לענות לאיש מקצוע שאומר לי "אי אפשר" בתשובה שתמצא פתרון אחר.  לפני שהפכתי להיות עצמאית עבדתי כשנתיים באולם תצוגה כאשת מכירות, העבודה משעממת מחץ אבל הידע שרכשתי על ריצופים, חיפויים, כלים סניטרים, ברזים, פרויקטים,הספקות,יבוא,התקנות, לוחות זמנים, לא יסלוא בפז. 

החלל הזה בנוי מאריח, גופי תאורה, ריצוף, מפתחים וטקסטיל -מה שחשוב זה איך הכל נראה יחד ולא כל פרט בנפרד -וזאת חשיבות הפרטים הקטנים -ליצור שלם אחד מושלם -אם תפנימו את זה תבלו פחות באולמות התצוגה -מבטיחה 
דבר נוסף שחשוב כי מעצבת תדע אלו הדברים הקטנים שהופכים תכנון, ביצוע ועיצוב מבינונים וטובים למעולים ומושלמים, החל מסוגי תאורות ומנורות ( כן מנורות, מי מחממת, מי חוסכת מי משרה אוירה חמה ומי תחזיק מעמד לנצח) ועד לסוג החיתוך המושלם של החיפוי על מנת שיראה כמו מיליון דולר. המשפט הניצחי " אלוהים הוא בפרטים הקטנים" מדבר בדיוק על זה. לעיתים אנשים עוסקים שעות (ויש כאלו שגם ימים ושבועות) במציאת הגוון הנכון לאריח המושלם : לטעמי? אלו לא הפרטים הקטנים -הפרטים הקטנים הם כיצד כל אריח שהוא ישתלב בצורה מושלמת עם הקיר שישתלב בצורה מושלמת עם התאורה שישתלב בצורה מושלמת עם הרהיט -"הפרטים הקטנים?" שווים רק כשהם מתאימים אחד לשני. 


מעצבת יודעת, קוראת ספרים, לא רק בלוגים עיצוב, מעצבת יודעת נוסעת למילנו לא רק עבור תערוכת העיצוב אלא גם עבור ההיסטוריה של העיר, מעצבת יודעת מכירה תרבויות, אומנות, איך מפצחים אטום (לא באמת)  אני לא מצפה ממעצבת להתחרות במיכאל אנגלו איש האשכולות אבל אני לגמרי מצפה שתדע מי היה ותדע לזהות לפחות 2 יצירות שלו. 





בפוסט הבא : ברומן הרומנטי: מערכת יחסים מושלמת בין מעצבת ללקוחות. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets