יום שישי, 2 בפברואר 2018

10 cities for architecture lovers עשר ערים בעולם לאוהבי אדריכלות

אם ארכיטקטורה היא הקטע שלכם בודאי תעריכו את ההשפעה שיש לה על העיר בה היא נמצאת  ועל אופי העיר. היא משקפת את האידיאולוגיה של מקום בנקודה מסוימת בהיסטוריה, מדגימה את רוח החלוציות שלה, ולפעמים היא הופכת לסמל העיר - חשבו למשל על מגדל אייפל.

הארכיטקטורה של פריז, ניו יורק ולונדון לעתים קרובות מקבלות את כל אור הזרקורים, אז הנה כמה חלופות. שיהיה ברור : אני לא טוענת שאלו הן הערים היחידות או הכי שוות , אבל הן לגמרי שוות איזכור .


Your eyes will be drawn skywards inside the Sagrada Familia, Barcelona © Stefan Cioata / Getty Images

ברצלונה עבור יצירות צבעוניות ופיסוליות של אנטוני גאודי

מעל 2000 שנים של היסטוריה אדריכלית  ברחובות ברצלונה : חורבות רומיות וקתדרלות גותיות מערובבים עם עיצובים  של המודרניסט הקאטלאני אנטוני גאודי. הידוע בזכות השימוש בצורות אורגניות וצבעים מרהיבים, יצירות המופת הבלתי גמורות שלו, לה סגרדה פמיליה, עדיין מתגבשות 130 שנה לאחר שהחלו. הבזיליקה הענקית, החלומית הזו, היא סבך תלת-ממדי של צורות אורגניות ששוברות את כל התבניות האדריכליות. שוטטו בעיר כדי את יצירותיו כגון קאזה Batlló ופארק Güell.

טיפ  : לראות את העבודה של גאודי  בקונצרט קיץ על הגג של La Pedrera.



Chicago, home of the skyscraper, as seen from street level© joe daniel price / Getty Images

שיקגו עבור חדשנות אדריכלית

השריפה הגדולה של שיקגו בשנת 1871 כילתה את רוב מרכז העיר וסללה את הדרך לבניית גורד השחקים הראשון בעולם, 10 קומות  של בניין ביטוח . מאז, שיקגו זכתה למוניטין של ניסויים אדריכליים של יצירות רבות קומות בתכוננם של המודרניסטים החלוציים, כגון פרנק לויד רייט. העיר היתה ביתו של הבניין הגבוה בעולם במשך 25 שנה.מסורת החידוש האדריכלי נמשכה במגדל אקווה העגול, והפיסולי ובזכוכית הגיאומטרית של מכון ספרטוס.

טיפ : קנו משקה בקומה ה -96 של Signature Lounge ותקבלו את נוף  של 360 מעלות בחינם.



Aya Sofia is a masterpiece inside and out © Tim E White / Getty Images


איסטנבול עבור השילוב  של השפעות קלאסיות

יושבת על שתי יבשות בקצה דרך המשי, איסטנבול היא מרכז של סחר, כוח ותרבות במשך אלפי שנים. המורשת שלה היא מערך מדהים של מונומנטים, ארמונות ומגדלים הממחישים השפעות יווניות, רומיות, ביזנטיות ועות'מאניות. היופי המדהים של איה סופיה מהמאה ה -6, עם כיפתה הביזנטית הענקית ועבודת הפסיפס הנוצצת שלה, הופכים אותה לנקודת הציון הגדולה ביותר של העיר, יחד עם המסגד הכחול מהמאה ה -17 וארמון טופקאפי, שהיו פעם  לב האימפריה העותומאנית

טיפ : טפסו לבר על אחד הגגות  עם השקיעה כדי לראות את קו הרקיע המפואר של העיר במיטבה.




Book ahead and arrive early to explore the Colosseum when it's relatively crowd free © Piotr Jaczewski / Getty Images


רומא עבור אלגנטיות קלאסית ותחכום

עם הריסות  עתיקות וכנסיות הרנסנס, רומא היא ביתם של כמה מהמבנים המשמעותיים והמשפיעים ביותר בעולם המערבי. שוטטו ברחבי הקולוסיאום וגבעת פלטין עבור תחושה של כוח ותהילה עתיקים. תהו על מורכבותו של הפנתיאון, יצירת מופת הנדסית בת 2000, מתחו את צווארכם להעריץ את העבודה של מיכלאנג'לו וברניני בבזיליקה של סנט פיטר או סתם טיילו ברחובות בין אינספור ארמונות בארוק ומזרקות .

טיפ : הימנעו מתורי הקולוסיאום על ידי קניית הכרטיס  בפוריה  ושימוש במכונת הכרטיסים האוטומטית במקום.



India's busiest train station is an architectural gem © Tuul & Bruno Morandi / Getty Images

מומבאי עבור גדולת העידן הקולוניאלי

הארכיטקטורה של מומבאי היא אקלקטית וגותית ( לוהבת)  כמו העיר. עצמה המקדשים, המסגדים ובתי הכנסת מתמזגים עם גושי בניינים נוצצים, בתי קולנוע בסגנון ארט דקו והמונומנטים של התקופה הוויקטוריאנית המפוארת של הפזרנות הקולוניאלית. אלו המבנים הניאו-גותיים והודו-סרצ'ניים המעניקים למומבאי את הארכיטקטורה האדריכלית שלה, והמוכר מכולם הוא טרמינוס צ'אטרפטי שיוואג'י, אחת מתחנות הרכבת העמוסות ביותר בהודו, וערבוב של סגנונות ויקטוריאניים, הינדים ואיסלאמיים. יותר רגוע הוא טיול דרך Chhatrapati Shivaji Maharaj Vastu Sangrahalaya, המוזיאון הגדול ביותר של מומבאי, או תה אחר הצהריים בארמון טאג 'מהאל.

טיפ : לטייל דרך בית המשפט העליון שבו עורכי הדין לוהשים את הגדהים המיוחדים ומוסיפים לסגנון הגותי. 



Art deco and blue skies make the perfect combination in Miami © pidjoe / Getty Images

מיאמי עבור תענוגות הארט דקו 

על רקע שמים כחולים ודקלים מתנדנדים, ארמונות הארט דקו של סאות 'ביץ' שטופי שמש עדיין משלימים את האלגנטיות והזוהר של שנות השלושים. הרובע ההיסטורי של העיר כולל את האוסף הגדול ביותר של בנייני אמנות הארט דקו בעולם, שנבנו ביותר בין השנים 1923 ו 1943 במאמץ למשוך צפוניים עשירים לעיר הנופש . לטייל לאורך האוקיינוס דרייב ו Collins Ave כדי לראות כמה מאות  בתי מלון נמוכים , בצבעי פסטל,  עם חנויות בסגנון סימטרי וגגות  בעלי פינות מעוקלות.

טיפ : ביקור בינואר עבור יריד המכוניות הקלאסיות 




Oxford landmark and student epicentre, the Radcliffe Camera © joe daniel price / Getty Images


אוקספורד עבור התחייה הגותית

הארכיטקטורה של אוקספורד קשורה במהותה לזו של האוניברסיטה שלה, שהיא נקודת הציון המפורסמת ביותר שלה - בניין הרדקליף קמרה, בניין כיפתי ניאו-קלאסי אלגנטי המשמש כחדר קריאה באוניברסיטה. זהו חלק מהספרייה הבודליאנית, אשר גם היא ביתו של חדר האלוהות עם קמרונות הלירן המפוארים והמגדל של חמשת המסדרים, שנבנו בהתאם לחמש הצווים הקלאסיים של הארכיטקטורה. מבין המכללות, כנסיית המשיח ומגדלנה הן הגדולות והמפוארות ביותר, יחד עם המוזיאון  הניאו קלאסי המפורסם אשמוליאן והמוזיאון האוניברסיטאי הוויקטוריאני האלגנטי.

טיפ : היכנס לבניין רדקליף עם  הסיור המורחב של הספרייה הבודליאנית.



Shanghai's unmistakable skyline at dusk © aiqingwang / Getty Images


שנחאי עבור ארט דקו מוגזם וגורדי שחקים מסרטי המדע הבדיוני 

העיר ידועה בזכות קו האופק העכשווי והטירוף המתמיד של עבודות הבנייה אך יחד עם זאת היא מציעה גם "ארט דקו סיני" על גדות נהר הבונד. צפו בכל אלו  מהתצפית הגבוהה ביותר בעולם : מגדל שנחאי המתפתל. גושי מגדל נוצצים מתפשטים לכל עבר ונראים כמו יצירות אדריכלות מסרטים בידיונים .  נחזור חזרה לקרקע לחפש את מוזיאון ההימלאיה עם ההחזית דמויית השורש שלה ואת המרכז לאמנות המזרח עם עלי הכותרת שלה .

טיפ:   שבו בWaldorf Astoria  ללגום משקה ולהנות מארט דקו סיני במיטבו



The stained-glass roof of the Catedral Metropolitana is a heavenly sight © Ingolf Pompe / LOOK-foto / Getty Images


ברזיליה, חזון מתוכנן של העתיד

 האדריכל הברזילאי אוסקר נימאייר, ערך ניסוי מפואר בסוף שנות החמישים. החזון שלו היה  ליצור כתר כמו מטרופוליטנה Catedral. 16 עמודי הבטון הפרבוליים מגיעים אל השמים כאשר אתם יושבים מתחת לאדמה ומוקפים בחלונות זכוכית צבעוניים הנפתחים לשמים. בקרבת מקום, חצי כיפת Museu Nacional נראה לקוח מסרט מדע בדיוני, בעוד בכיכר שלוש המעצמות ניצבים בסמכות מבני בתי המשפט , הנשיאות והקונגרס.

טיפ : לראות את Palacio da Avarado, מעונו הרשמי של הנשיא ואת היצירה היפה ביותר של נימאייר, ביום רביעי אחר הצהריים  כשמתקימים סיורים.


The Flame Towers are a remarkable addition to the Baku skyline © Saiko3p / Getty Images

באקו עבור נתיבים עתיקים ופלאים פוסט-מודרניים

עיר הבירה של אזרביג'אן, באקו היא עיר דינאמית, מתפתחת במהירות שבה האדריכלות האיסלאמית, הסובייטית והפוסט-מודרנית מתנגשות  זו בזו . זהו תערובת כאוטית,  של ימי הביניים של העיר העתיקה, והעיצובים הנועזים המסתערים על קוהחוף. צפו אל העיר העתיקה ממגדל מיידן ל וסעו  אל האטרקציה המרכזית של העיר, המרכז התרבותי חאדר חלייב המתפתל של זאהה חדיד.

טיפ : לשוטט לאורך החוף בלילה כדי לראות את מופע האור מוקרן על מגדלי הלהבה המתפתלים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets