יום שבת, 30 ביוני 2012

סרטים,מוסיקה וסגירת מעגל (ועיצוב כמובן)



כבר כמה זמן שאני רוצה לכתוב פוסט בהשראת סרט שאני מאוד אוהבת, השבוע קרו כמה דברים מעט אישיים שמתקשרים נהדר לנושא.
אז הפוסט הזה שלא כהרגלי  יהיה גם קצת אישי.
נתחיל מהסוף? 
אני בתקופת סגירת מעגלים  וכל זאת לכבוד כניסת מעגל חדש, מסעיר וטוב לחיי, אדם לא יכול שיהיו לו יותר מידי מעגלים פתוחים בחייו. 

השבוע, בעודי עסוקה בסגירת המעגל ההוא, הגיעה כבר שעת חצות ואני נשבתי בקסמו של סרט יפיפה שהוקרן בכבלים :סרט על חייה של זמרת השאנסונים המדהימה אדית פיאף "החיים בורוד" 





מין הסתם, הסרט שיקף את הלך רוחי, מה שהוסיף להנאה הרבה שלי.
 (חייבת  להכניס גם טעימת יין לנושא..פעם נשאל הברון רוטשילד מהו היין הטוב ביותר ששתה אי פעם, תשובתו הייתה כי אינו זוכר את היין
 אך הוא זוכר היכן, מתי ועם מי זה היה: מוסר השכל? לא חשוב מה,
חשוב העיתוי והתזמון)

את סוף הסרט  ראיתי בעודי מקנחת את אפי ואת עיני עם הגופיה שלי (מאגר הטישוז שהיה סביבי כבר היה ספוג כולו, זרוק  על רצפת החדר)בשיר הסיום כבר לא התאפקתי והתייפחתי בקולי קולות. 
איזה ביצוע, אלו מילים, איזה לחן איזו סגירת מעגל : הכל משמיים ויד המקרה לא קשורה לפה בכלל. 

אז ראשית קבלו את הביצוע המדהים, אשרי מי שמבין צרפתית כי המילים או-לללה המילים. 




ואיך כל זה מתקשר להמשך?ולעיצוב?
אז ככה :
הסרט השני הוא סרטה של ננסי מאיירס "באהבה אין חוקים" למרות הביקורות הקשות על מאיירס ועל כך שהיא מחזירה את הנשיות המבוגרת והבוגרת חזרה אל שנות החושך, בהן אישה מעל גיל 50 צריכה "להסתפק" בגבר קשיש, מייגע וצורך ויאגרה המסתכן בהתקפי לב, עדיין אני חושבת שזהו סרט מקסים חביב (כן, גם בו אני צורכת חבילת טישו) ויפה!
יפה ברמה הויזואלית שלו, מעבר לכך, שאפילו ניקולסון, שגם בסרט זה מגלם את הדמות הוולגרית, חסרת הרגישות, השוביניסטית וחסרת הטאקט מצליח להתחבב עלי ,אין לי אפילו מה לומר על קיטן שפשוט משביחה עם השנים, כמובן שהיא נפלאה באנני הול של וודי אלן, אבל היא משובחת ומתוחכמת בסרט זה, ככה אני רוצה להיות ולהראות כשהגיע לגילה בדיוק ככה. 




נו -אז איפה פה העיצוב ? ומה הקשר לאייטם הקודם ? 

אז ככה -בסרט מגלמת קטן מחזאית אמריקאית שמבלה את זמנה בביתה שבאמפטונס, היא באמצע כתיבת מחזה שחלקו מתרחש בפריס,ובמהלך הכתיבה היא מקשיבה שוב ושוב לאדית פיאף,מה שגרם לי להזכר בסרט זה כשצפיתי בחיים בורוד,הבנתם ???
והעיצוב? 
הבית בו צולם הסרט הפך לאחד מאייקוני עיצוב הפנים בארה"ב, יש המגדירים אותו כאחד מכוכבי הסרט, ביקורות שלמות בבלוגי ואתרי עיצוב נכתבו על הבית 
בחלק מהביקורת נכתב כי הצופה צריך להצפות בסרט פעמים כי בפעם הראשונה הוא צריך להקדיש את זמנו בהתבוננת בסט .
סגנון האמפטונס הוא סגנון בפני עצמו, נתחיל בכך שהוא סגנון לאנשים אמידים (האמפטונס הוא אזור בתי הקייט של תושבי החוף המזרחי)

מהו בדיוק הסגנון? 


הסגנון נקרא Shingle Style (על שם הרעפים שכיסו את הבתים בסגנון זה) סגנון שרווח בארה"ב עם עליית "בית הספר ניו-אינגלנד לאדריכלות" בארה"ב ששאב את עיצובו מסגנון המלכה אן. השפעה אנגלית חזקה ניכרת בסגנון זה שהפך להיות אקלקטי עם מעורבות חזקה של האדריכלות הקולוניאלית אמריקאית ( כל זאת במאה ה 18 של האלף הקודמת) 
בתי השינגלס תוכננו בעיקר כבתי קייץ בניופורט רוד-איילנד 

התרגום של סגנון זה לסגנון אמריקאי הונהג בעיקר על ידי תנועת הארטס אנד קרפטס האמריקאית. 

השינגל סטייל מבחוץ 

סגנון זה יחד עם סטיק סטייל  הוכרז, על ידי ההיסטוריון וינסנט סקאלי מאוניברסיטת ייל ,בשנת 1949 כקוטג' סטייל, ואומץ על ידי בעלי בתי הקייץ לכל אורך החוף המזרחי.
המאפיינים של סגנון זה בעיצוב הפנים הוא שימוש בצבעים בהירים,בעיקר בגווני תכלת כחול בשילוב לבן על כל גווניו, חדרים מאוד נרחבים, מטבח נפרד מהחלל המרכזי, שימוש רב בטקסטילים, כולל שטיחים ווילונות ,שימוש רב בטקסטילים בעלי פסים, מפתחים גדולים, שימוש בחומרים טבעים ובהירים, בעיקר עץ. ריהוט מאוד מזמין מאוד נוח. 

מטבח בסגנון השינגלס 

עוד אחד
הריהוט הוא ריהוט כבד ומסורתי שעבר "הקללה" ע"י שימוש בצבעים והטקסטילים שציינתי למעלה, הנגרות במטבחים מזכירה את הסגנון הים-תיכוני: הפרובנסי, הטוסקני, היווני אך בהרבה יותר נוח, מסודר, קליל ובהיר.וזאת בעצם בזכות ההשפעה הקולנילית האמריקאית

רלף לורן הוא דוגמא מצוינת למעצב שלוקח ומעניק השראה מסגנון זה.


http://weheartit.com/entry/2451639

בתמונה זאת והעליונה : עיצוב רלף לורן



http://www.gildedlife.com/2010/07/ralph-lauren-rue-royale-bed/ עוד אחד של רלף לורן

 וכעת לסיום הנקודה הישראלית: אנשים רבים שאני פוגשת במסגרת עבודתי וניהול הפורום שלי , מבקשים את הסגנון הפרובנסי, טוסקני, כפרי. בלבול רב קיים כשהם מנסים להסביר מה הם אוהבים ומחפשים -אז לסדר את הבלבול, חברה אתם מחפשים את סגנון השינגל, שלא מוכר בארץ בכלל. ולכן רבים מתבלבלים בינו לבין סגנונות ים תיכוניים שמאופיינים אולי באותם אלמנטים אך הם שונים בתכלית השינוי. ראה את הפוסטים שלי בהשראת הטיול שערכתי בסיציליה ותוכלו להבין מהו סגנון איטלקי כפרי. אז כעת יהיה לכם קל יותר להסביר למעצבת מה אתם באמת רוצים בבית שלכם.
 


8 תגובות:

  1. עשית לי חשק גם לראות את הסרטים וגם לצלם בית בהמפטונס!

    השבמחק
    תשובות
    1. סיון - ראשית תהני מהסרטים ( תכיני טישו..) ושנית -בטוחה שכשתצלמי שם ובטח גם תכתבי -זאת תהייה אחת הכתבות והצילומים -כהרגלך בקודש

      מחק
  2. היי מרב - קראתי בעינין ובסקרנות. נהנתי!
    מומיק.

    השבמחק
  3. מיד שראיתי בכותרת את שם הסרט הנפלא הזה הבנתי מיד את הקשר לעיצוב. זה נכון - זהו אחד מהסרטים שצריך לראות פעמיים, לעצור ולהזיל ריר על העיצוב. מה שיפה שעיצוב הבית גם מאוד מתאים לתלבושות של דיאן קיטון (מישהו אמר "חולצות גולף? :]). הכל מאוד בהיר, נקי ויפה לעין. כיף שכתבת על זה, תודה!

    השבמחק
  4. סרט מהמם! מוקלט ושמור אצלי.. עיצוב מקסים! ממלא בהשראה! תודה על הפוסט

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון? לא מפספסת אותו כל פעם שהוא בכבלים.. שמחה תמיד לחלוק אתכם השראות שלי

      מחק
  5. סרט מהמם שמור ומוקלט אצלי.. עיצוב פנים מעורר השראה..

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets