יום שלישי, 28 בפברואר 2012

DIY- תוכנות חינמיות לתכנון ועיצוב


לא קוראת עיתונים
4 סיבות עיקריות
  • לא מנקה חלונות
  • לא סובלת את הריח הנוראי שלהם ואת כתמי הדפוס השחור שנשארים בכל מקום.
  • לא סובלת את מצבור הניירת שמתחילה להתגלגל ולהצטבר בבית
  • לא סובלת את הבחורות החמודות במרכזי השרות שמבטיחות לי בפעם המיליון שהפעם השליח יניח את העיתון ליד הדלת ואני גם אקבל פיצוי על הגיליונות הקודמים שנגנבו לי


 קוראת עיתונים רק:
  1. אצל לימור הספרית שלי, פעם בחודש 4 גיליונות מעודכנים של לאישה.
  2. אצל רופאת השיניים שלי פעם בחצי שנה ( שיננית) את כל הקוסמו והאת המעודכנים לחצי השנה האחרונה.
  3. אצל האורתודונט של הבת שלי  פעם ב...כשאני באה לאסוף אותה, את כל המקומונים המהוהים ועיתוני המכירות.
  4. במוסך המורשה  שלי, לעתים דחופות מידי, את מוספי הדה מרקר והקטלוגים של רכבי 2013.

אז היום כשנדלק לי סימן הקריאה האדום בלוח המחוונים ואני נסעתי נטולת טלפון, ארנק וחזייה ,היסטרית לדני מנהל המוסך שלי שחיבר לי האוטו למחשב  ( נו נו נו זה מה שקורה כשנתקעים בערך פעמיים בחודש בלי דלק..כי מנורה אדומה מהבהבת זה לחלשים)

ישבתי לי ונתקלתי במוסף דהמרקר של אתמול,עלעלתי לי מתעדכנת בחרם על פסק זמן ( אופס בדיוק אתמול קניתי ) בעליית מחירי הדלק ( פלא שאני מחכה לנורה האדומה שתדלק) על השעמום בתערוכת הסלולר האחרונה ( אוהבת אותך בלקברי שלי),נעתקה נשימתי ,כשנתקלתי בכותרת  ”עצב זאת בעצמך" האמנם  עבר הקלח על המקצוע שלי? האם יכול להיות  שנמצאה נוסחאות לבטל אותי?
תת הכותרת בכתבתה של שני שילה אומרת " האתרים שכדי להכיר לפני עונת השיפוצים של פסח"
אז קראתי ומחיתי זיעה ממצחי, אני מאמינה ששיטוט באתרים הללו לא יבטל את הצורך במעצבים (אולי רק יגביר אותו) אבל משתפת אתכם באתרים שאנחנו המעצבים כבר מזמן הספקנו לשכוח..כי הם נחמדים ומשעשעים ובאמת אפשר לעשות אתם הרבה. 


http://sketchup.google.com/product/gsu.html


סקאצ' הגוגלית הידועה -משמשת בגרסת הפרו שלה ( הגרסה הקנויה) מעצבים רבים, כולל אותי, בעיקר ליצירת הדמיות, על ידי התקנת  פלאגינים מתאימים ניתן להגיע איתה לרמות מדהימות של רינדור - הדמיות שלעתים גם עדיין חדה לא תשים לב שהן לא אמתיות. עבור המעצב החובב הגרסה החנימית מספקת לחלוטין. והיתרון שלה שבגוגל כמו בגוגל -הכל עשוי בשלמות, ביו-טיוב תוכלו למצוא סרטוני הדרכה מלאים. 


http://www.sweethome3d.com/index.jsp




כשמה כן היא, תוכנה חביבה ומתוקה לעיצוב בית בתלת מימד, שיראה בסופו של דבר כמו בית בובות חמוד...אבל יכול לעזור לכם בהעמדת רהיטים ויצירת פרופורציות בחדרים.






http://www.design-house.com/



אתר מקורי שבעצם מכיל בתוכו אלפי תכניות של בתים מוכנים , כל מה שעליכם לעשות זה להגדיר את הצרכים כמו מספר חדרים וחדרי רחצה ואת גודל הנכס, והאתר יעלה לכם תכניות מוכנות. כעת אתם יכולים לקבל השראה מהתכנון, לערות אותו לצרכים שלכם ואם תרצו, תמורת תשלום להפוך את התכנית לתכנית אמתית עבור ביתכם שלכם. 





http://www.ikea.com/ms/en_GB/rooms_ideas/kitchen/measuring/measuring_1.html


אין מי שלא מכיר את התכנה המאוד פשוטה ובסיסית לעיצוב המטבח של איקאה. הדגש הוא על מאוד פשוטה ובסיסית , בזמן כתיבת הפוסט הזה -איקאה ישראל מבצעת שידורג בתוכנה, אז אולי עוד צפויות לנו הפתעות ( כמה שרשת מאוד מסורתית כמו איקאה יכולה להפתיע..) אבל התכנה מיועדת בעיקר לתכנון מטבחים פשוטים ולא מורכבים והיא מהווה הכנה טובה למי שמתכונן לרכוש ממטבחיה של החברה לא מעבר. 




http://www.nirlat.com/paintApp/default.asp


ולסיום הממתק: אין כמו לשחק בצבעים, גם נירלט וגם טמבור מציעים לנו תוכנות פשוטות להפעלה בהם נוכל לעצב צבעי חדרים קיימים ואפילו לעלות תמונות משלנו ולצבוע אותם. שוב, אני כמעצבת חושבת שכלי כזה הוא מעט חובבני , אבל למי שממש חסר בטחון וידע בצבעים הכלים הללו יכולים לעזור.


תהנו 
  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets