יום ראשון, 18 בנובמבר 2012

נכס יד2 - תכנון, עיצוב, והלבשה


  
הרבה פעמים אנו מקבלים את התחושה כי רכישת נכס יד שנייה היא עדיפות שנייה על פני קניית נכס מפרויקט קבלן אשר נמצא על הנייר בזמן הרכישה.
לא תמיד נכון, אפילו ללא כניסה  לסוגיה של הביטחון והיציבות ברכישת נכס שעומד מולנו לבין זה שנמצא כרגע רק על הנייר.

כמעצבת ומתכננת פנים, ההתמחות שלי היא בעיקר בבתים ודירות שראו כבר כמה דברים בחייהם.
בעידן זה, שככל שמחיר הנדל"ן עולה יורד המ"ר של הדירה, דירות יד 2 הופכות להיות יותר ויותר אטרקטיביות.

אז מה חשוב? ולמה עלינו לשים את לבנו כשאנו רוכשים נכס יד 2?

נתחיל בדבר החשוב ביותר: כסף ותקציב, כשאתם מחפשים נכס יד 2 יש צורך להבין את גודל ההשקעה הכספית אותה תצטרכו להקציב לשיפוץ הנכס.


לפני


מעצבת ומתכננת פנים תוכל לעזור לכם בסוגיה זאת כבר בתחילת חיפוש הנכס,  המעצבת יכולה להצטרף אליכם בשלב ההתלבטות הראשונית על מנת להמליץ האם הנכס יכול לממש את הפוטנציאל שלו ועל מנת לתת הערכה גסה על עלויות ההשקעה והשיפוץ ( אל תטעו: הערכת מחיר של מעצבת לא מחליפה בשום אופן הערכת מחיר של קבלן, אבל היא לגמרי יכולה לתת לכם עומדן באם תקציב השיפוץ שלכם הוא אקטואלי או לא וחשוב יותר האם ניתן בכלל לממש את התכנון והשיפוץ אותו אתם מעוניינים לבצע)


אחרי


נקודה חשובה לפני שאנחנו ממשיכים : כל נכס שגילו מעל 15-20 שנה, ללא שום קשר למצבו החיצוני, מומלץ ואפילו חובה לקחת בחשבון עלויות החלפת כל צנרת האינסטלציה וכל תשתיות החשמל.

על מנת להעריך עלויות אלו כדי להביא לנכס חשמלאי ואינסטלאטור, ההבדלים בין החלפת תשתית החשמל בדירה תהיה שונה כאשר צריך, למשל ,להוסיף ארון חשמל חדש או הכנסתו לחלל הדירה.
החלפת צנרת בדירה היא דבר אחד, אבל אם האינסטלאטור יעיד כי כל הצנרת הבנין היא בעייתית זה כבר חומר למחשבה רחבה יותר.



בזמן

אני מחלקת דירות יד שנייה לארבעה סוגים:
הדירות שהתשתיות שלהן דורשות החלפה ושיפוץ וכמובן שעל הדרך כבר נתאים אתם לטעמנו לאורח החיים שלנו.
הדירות שפוטנציאל המיקום והשטח מעולים, אבל יש צורך לחלוקה מחדש של הדירה על מנת להתאים אותה למספר הנפשות בדירה, גילם, עיסוק בעלי הבית ( מה שנקרא פרוגראמת צרכי הבית)
הדירות שגם מצבם טוב גם החלוקה נהדרת, אבל העיצוב ,אוי, העיצוב דורש טיפול משמעותי החל מהחלפת הריצוף וכלה בהחלפת נגרות המטבח.
ואחרון אחרון חביב הדירות שגילם צעיר, מצבם נהדר, החלוקה מושלמת, אנחנו יכולים לגמרי לחיות עם המטבח אבל נשמח להכניס אליהם קצת מהאישיות שלנו פה כל מה שנצטרך זה מעט הום סטיילינג

אחרי


הום סטיילינג ( הלבשת הבית) מתייחס למתיחת פנים של הבית , הוספת פריטים כגון וילונות, שטיחים, תאורה , תמונות, מציאת פתרונות אחסון, הוספת נישה מגבס לפי הצורך, שינוי מיקום הרהיטים בחלל או רכישת פרטי ריהוט משלימים, התאמת צבעים בחלל, הוספת מראה במקום הנכון, אביזרי נוי ובגדול ליצירת הקסם הזה שנקרא בית מעוצב.

בזמן


בניגוד לעיצוב ותכנון פנים שמתייחס בדרך כלל למהפך בבית שכולל שבירת קירות, החלפת צנרת, שינוי מיקום של חדרים, הרחבת הבית, החלפת מטבח, חידוש שירותים ואמבטיה, בהום סטיילינג לא נשבור קירות ולא נעשה שינויים דרסטיים בבית, השינויים יהיו קלים יותר, זמינים יותר.

עיצוב פנים בד"כ מתפרש על פני זמן רב (מס' חודשים) ודורש הוצאה כספית גדולה יחסית (עשרות אלפי שקלים), הום סטיילינג הוא תהליך קצר יחסית , וכמובן עם תקציב צנוע יותר .
מידת השינוי תלויה כמובן בצרכים וברצונות של בני הבית ובתקציב שעומד לרשותם.


אחרי

ניתן לעשות שינויים משמעותיים בבית באמצעות הום סטיילינג גם כאשר התקציב הוא קטן, למשל ע"י צביעת הבית בצבע הנכון או במס' צבעים בהתאם לפונקציה של החללים השונים, מה שתורם בצורה מדהימה למראה הבית וכרוך בהוצאה קטנה, ע"י שימוש בבדים במרקמים שונים ליצירת המראה הרצוי, הוספת טפט, תכנון תאורה מתאימה, רכישת פריטים לא יקרים שמתחברים לחפצים בחלל הרצוי ומשדרגים את המראה הכללי וכד.

החשוב ביותר בבואכם לרכוש נכס זה לדעת להבדיל בין ארבעת סוגי הנכסים שהזכרתי למעלה, תכנון התקציב בהתאם והוספת התקציב למחיר הנכס, בין אם התקציב קיים במלואו או בין אם תצטרכו להוסיפו לחישוב המשכנתא.
בהצלחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets