יום ראשון, 23 בספטמבר 2018

בחודש מאי האחרון הייתי שבועיים בחוף המזרחי של ארצות הברית. הכל התחיל ב " איתני אני חייבת לקחת אותך לניו יורק לפני שאתה מתגייס"  ( "טוב אימא" עשה לי טובה בן זיקוני)  ואז אמרתי לעצמי "רגע, יש לנו כבר 2 כרטיסי טיסה אז למה להישאר רק בגבולות העיר?" וככה בלי לשים לב, תכננתי לנו מסלול, שכרתירכב, ויאללה .

ניו - יורק ( העיר)

מראש החלטנו שזה לא יהיה טיול של מוזיאונים גלריות ותערוכות . ( החלטנו...הבן שלי החליט.. החלטנו גם שמותר להתפצל ועך הגעתי לכמה ארועים של שבוע העיצוב בניו -יורק, שהתרחש בדיוק באותו שבוע.
רובנו (המעצבים מ.ש) נוסעים לתערוכות העיצוב בפריס ובמילנו, אז פה המקום להמליץ בחום על :

שבוע העיצוב של ניו -יורק שמתקיים לא רק במנהטן אלא גם בשאר הרבעים של העיר.

השבוע דחוס כולו בארועים, הרצאות, פתיחות, תצוגות . לחלקן יש צורך להרשם מראש, חלקן חופשיות, בשביל להנות באמת צריך להגיע במיוחד אך ורק עבור שבוע העיצוב. אני הצלחתי להגיע למספר קטן של ארועים, אבל מבטיחה שזאת לא הפעם האחרונה שלי. קחו בחשבון שהארועים והתצוגות הן בכל ניו-יורק ולא רק במנהטן.

כמה קישורים שמי שמעניין אותו מה היה ומה יהיה .

האתר הרשמי של שבוע העיצוב

הביקורים הקודמים שלי בניו יורק נחלקים לשניים לפני ואחרי 9/11

אבל הפעם היה לי ברור שאני חייבת להגיע ל

GROUND ZIRO האנדרטה, המוזיאון ואם כבר אז גם במצפה.

המלצה שלי? רוצו לשם ( אפשר גם ללכת או לקחת רכבת תחתית ) האמריקאים כמו האמריקאים יודעים לעשות דרמה סוחטת לב ומרשימה בעוצמתה מכל אסון וטרגדיה אז בטח ובטח כשמדובר בארוע הטרור הגדול ביותר שהיה אי פעם בעולם והמתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארצות הברית מאז המתקפה היפנית בפרל ארבור ב 1941. להזכירכם באסון נספו יותר מ 6,000 איש חלקם ממערך כוחות ההצלה של ניו יורק.
האנדרטה מורכבת משתי בריכות שממוקמות בדיוק במקום בו ניצבו המגדלים , על שולי הבריכות חרוטים שמות כל הקורבנות .

המוזיאון: אני בילתי שם יותר משעתיים ועבור ADD כמוני שמקבלת קוצים בתחת לאחר רבע  שעה במוזיאון זה שיא.הייתי מוקסמת, תארו לעצמכם שיש עמדות במוזיאון למתקני טישו.. GOD BLESS AMERICA... הם מצליחים לרגש עד דמעות, להעביר את עוצמת האסון, את הטראומה שהיתה בזמן האסון והרבה אחריו, במשך כל הזמו שבו האפרכיסה חלקים שלמים של העיר.
כמעצבת אני חייבת לומר כמה מילים על העיצוב ותכנון המוזיאון - גאוני! פשוט גאוני! המוזיאון נבנה על מתחם הבינינים וממוקם במפלס היסודות שנחשפו בזמן ההתמוטטות, חפירות ההצלה וכמובן פינוי ההריסות.

העלייה למצפה היא מעין קטרזיס  לאנדרטה והמוזיאון :  כל כך תירותי כל כך תירותי אמריקאי שזה נורא -אבל ללא ספק אחת התצפיות היפות ביותר על מנהטן וברוקלין שיש.

קצת להעביר את האוירה במוזיאון ( ממש לא מעביר לכו לשם)

היה לנו שבוע אפרורי וגשום בניו יורק מה שבכלל לא הפריע לנו להנות מהעיר או מהתצפית עליה

מתחם האנדרטאות, המוזיאון וגורד השחקים החדש שנבנה במקום -בו נמצאת התצפית

אז ניו יורק היתה גשומה ואפרורית מה שלא הפריע לנו בכלל למעט העובדה שלשם שינוי החלטתי לא להביא שום בגד חם....

סיור גרפיטי בברוקלין

יצאנו לסיור גרפיטי עצמאי בברוקלין, שכונת ההיפסטרים ובירת הגרפיטי המקומית.מצאתי מסלול מאוד מפורט לסיור  (מצרפת את המסלול, כדאי להכנס לקישור ולו רק על מנת לקרוא מעט על סוגי הגרפיטי)

מצרפת מעט מהצילומים המרהיבים באחד מהם מככב בן הזיקונים שלי .

סיור גרפיטי ברוקלין לחץ פה

לפני שנפנה לעוד סיור,  חייבת להמליץ על 2 מהמסעדות הרבות שאכלנו בהם.

Bowery Meat Company  - מסעדה

יסלחו לי כל הצמחונים טבעונים, אתם יכולים לפסוח על ההמלצה הזאת וכל הקרניברים: תתחילו להזיל ריר ולפנטז . כשאתם בניו יורק אתם חייבים להגיע לפה (ולהזמין מקומות לפחות שבוע לפני )

על המסעדה הזאת קבלנו המלצה חמה ממי שנולד ומתגורר בניו יורק, זאת מסעדה שפחות מוכרת לתיירים שמגיעים לעיר.

אתר המסעדה

מה אפשר לכתוב על מסעדה שיש בה את הבשר הכי טוב, שיצא לי לאכול בשנים האחרונות ? כמובן שהעובדה שאנחנו במנהטן , באחת המסעדות הכי מבוקשות ברובע תרמה לאוירה ולטעם , אני  לא צריכה לפרט על השרות שמקבלים במסעדות מהסוג הזה על ידי מלצרים מקצועיים \ או מנקי שולחן מקצועיים \או מגישי לחם מקצועיים \ או מוזגי יין מקצוענים. ויתרנו  על יין - אני הזמנתי מנהטן ( שאני אוהבת ולאחר מכן שום מקום בניו יורק  וגם בישראל לא הצליח לשחזר אותו באותה הצלחה)  איתן  שתה אולד פיישן ( כן הוא בן 18 וגיל השתייה  בארה"ב הוא 21 וכולם אמרו לנו שאין סיכוי בעולם שיתנו לו לשתות בשום מקום , אז זהו ,שלא, בשום מקום לא ביקשו ממנו תעודה מזהה או שאלו לגילו)

ואז הגיע המלצר שלנו עם המגש שאתם רואים בצילום ,כן ממש זה, והסביר לנו על כל נתח ונתח וואו האמת אני זוכרת את הטעם אבל ממש לא זוכרת איך קראו למנות : אני אכלתי את הנתח באמצע שזה פשוט חתיכה מעולה של פילה שעטופה כולה בפיסות ביקון ואיתן אכל  את נתח הקצבים המפורסם . לתוספת אני בחרתי קרם תרד שהיה מעולה ואיתן לקח תפוח אדמה אפוי שגם היה מעולה .לקינוח  לקחנו  S’MORES  SUNDEA :
.Toasted Marshmallow Ice Cream  Chocolate Dipped Graham Crackers, Hot Fudge, Brownie Bites

מנהטן ואולד פיישן

כן זה מה שאוכלים במסעדה המדהימה הזאת -הקליקו פה לאתר המקום

אל המסעדה השנייה הגענו במקרה כשהלכנו ברגל אל המעבורת לאליס איילנד  שסובבת את פסל החרות. המעבורת נמצאת בפארק באטרי, שם גם נמצא המתחם שנקרא  : Pier A Harbor House שלוש קומות מרשימות של חנויות מעצבים, מסעדות, ברים, חנויות אוכל ואולם ארועים כולם שייכים לאותו מתחם שיושב על גדות האדסון וצופה אל פסל החרות. לא יודעת אם זאת היתה השמש שיצאה בפעם הראשונה מאז הגענו אל העיר, אוירת הנופש מסביב, הנהר הניו יורקי הבירה המעולה! ( תזמינו אותה -ברוקלין שמה) או האוכל הללקק את האצבעות.

הפארק עצמו גם שווה טיול

על המעבורת לאליס איילנד -מנהטן  מבט מהנהר

אל תזלזלו, כל הפעמים שהייתי בניו  יורק לא הלכתי לראות את פבל החרות, אבל זאת ללא ספק חויה שהיא לא רק תירותית אלא הרבה מעבר לכך

סיור בארלם

בפעם הראשונה כשהייתי בניו יורק לפני( ממש מפחיד לומר)יותר מ 25 שנה , שכונת ארלם הייתה " המקום האסור" הזהרו אותי לא לעבור את רחוב 100 וצפונה , עברו מאז מיליון שנה וכמו בכל עיר גדולה בעיקר כשהיא אי... ואין לה  לאן להתפשט  וכמו שברוקלין הפכה למעוז האיפסטרים , ארלם הפכה לרובע בורגני ומשפחתי ומהפך של 180 מעלות, להסתובב שם בלילה בטוח כמו להסתובב במרכז מנהטן ( לפחות בחלקים שאנחנו היינו בהם בסיור )

אנחנו לקחנו את אחד מסיורי החינם של FREE TOURS BY FOOT   אלו סיורים שקיימים בכל ארה"ב, ההרשמה היא מראש דרך האתר והתשלום על הסיור הוא ע"פ ראות עיניו של המסייר בסוף הסיור. ( לינק לאתר בתמונה למטה) המדריך שלנו היה יליד ארלם שסבו וסבתו עדיין מתגוררים בשכונה, הסיור כלל מבנים היסטורים, מקומות אוכל שווים, סיפור ההיסטוריה, הבאמת מרתקת של השכונה, על ההתחלה הזוהרת שלה, על השקיעה האיטית שלה ועל הפריחה המחודשת בעשור האחרון.

סיורים חינם עם טיפ למדריך בסופם -הקליקו לאתר

ממליצה בחום לקחת סיור בשכונה דרך החברה, זאת דרך מקסימה לראות ולשמוע על ערים שונות ( אנחנו לקחונו עוד סיור שלהם , סיור לילה בוושינגטון)

המלצה אחת בארלם : מועדון המוסיקה      :     http://www.shrinenyc.com/   באתר תמצאו את לוח ההופעות שלו.  מקום אותנטי, שכונתי עם הופעות שחלקן הגדול ממש טובות.

גרפיטי בארלם

זהו הפוסט הראשון על הביקור שלנו באמריקה,  פוסט שני בדרכו אליכם והוא יתמקד בהמשך הטיול שלנו .

אאאא ואיתן ביקש שאמליץ על החנות שבה הוא קנה את כפפות האיגרוף שלו ומגיני הרגליים. באמת החנות אם אתם מתעסקים באחד ממקצועות הלחימה.גם הבעלים והעובדים שם מקסימים.  חוץ מזה הוא ביקש שאכתוב שהוא היה אש, שהוא ניווט כל הדרך, מצא את תחנות הסאבווי הכי קרובות וידע בדיוק לאלו מסעדות להכנס...