יום שבת, 30 באפריל 2011

העיצוב למען הכדור 2# מיחזור


הפוסט השני בסדרת ארבעת ה Rים יעסוק גם הוא, בתחום מעניין, מאתגר ויצירתי. פה דרושות מיומנויות קצת יותר מתוחכמות מאשר לקחת חפץ או אריזה ישנה ולהפוך אותה לחפץ או רהיט שמיש.
אני מדברת על המחזור.




הטרנד האחרון במחזור- כיור מצמיגים ממוחזרים




מִחזּור (באנגליתRecycle) : אחד הפתרונות היעילים להפחתה משמעותית של כמות הפסולת לסילוק. בשיטת המִחזּור, מפרידים חומרים שונים מתוך הפסולת ומחזירים אותם למעגל הייצור, כחומרי-גלם למוצרים שונים. במילים אחרות באמצעות מִחזּור, אנו מפסיקים להתייחס אל מרכיבים מסויימים באשפה כאל פסולת ומתחילים להתייחס אליהם כאל חומרי-גלם בעלי ערך כלכלי.







כסאות מפלסטיק ממוחזרhttp://inehome.com/tag/recycling-for-interior-desig n/




המחזור הפך להיות מאוד טרנדי בשנים האחרונות בעולם העיצוב. מעצבים צעירים וותיקים מתחרים ביניהם על חומרים יותר ויותר מיוחדים ויוצאי דופן עבור העיצובים שלהם. להבדיל משימוש מחדש ( הR הראשונה עליה כתבתי)פה אנו מקבלים חומר גלם חדש, לא מדובר פה על עיצוב כורסא מבקבוקי פלסטיק או כפות, פה מדובר על עיצוב מוצר מפלסטיק או מתכת שבעבר שימשו כבקבוק או סכין. התרומה הרבה לאכות הסביבה בעיצוב זה, היא החסכון הרב שאנו עושים ביצירת חומר חדש ממשאב טבעי, בצד ביטול זריקת החומר הישן לאתרי האשפה הגודשים את עולמנו. לא תמיד מדובר פה על חסכון כספי, נהפוכו, לעיתים מחזור החומר בחזרה למצבו הגולמי,יעלה יותר מאשר ליצור אותו מחומרי גלם קיימים. אך ללא ספק זוהי תרומה אדירה לבעית האשפה הלא מתכלה הגודשת אותנו מכל עבר.







מנורה מפלסיק אשר מוחזר מבקבוקים ישנים http://inspirationgreen.com/plastic-waste-lights.html
 



http://www.alldoing.com/photos-of-artistic-recycled-glass-countertops-furniture-remodeling/#more-1395
 






http://inehome.com/tag/recycling-for-interior-design/



 

כסא פלסטיק מבקבוקים ממוחזרים





כורסא מזמינה מאריג ממוחזר






מנורת סבתא סורגת  של המעצב   Heath Nash


2 תגובות:

  1. המוצרים נראים מאוד יפים ובנויים היטב. אני אגב חובב עיצוב צבעוני. אבל אני תוהה עד כמה חלק מהוצרים שמישים ליום יום או נוחים כמו הכסא או כמו הכיור. אם זה כיור לשטיפת ידיים זה סביר אבל לא במטבח.

    השבמחק
  2. אני מאמינה שהכיור הוא, כמובן כיור חדר רחצה ולא מטבח. אפילו יכול להיות נפלא במקום כמו מסעדה או בית קפה. וכמי שמתעסק (ת?) בעיצוב תעשייתי את יודעת מין הסתם שלא תמיד החפצים הם שמישים. למרות שחייבת לציין שדוקא במקרה של הכסאות האלו -הם כולם נראים לי מאוד נוחים ומזמינים.

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets