יום שישי, 18 במרץ 2011

יעוץ סיגנון לדירה - מה זה?


מהו סגנון?
כמה הגדרות שמצאתי במילון :
  • הטעם הפופלרי בזמן נתון
  • צורת הופעה, עיצוב או יצור של דבר מה.
  • הדרך בא דבר כלשהוא נעשה, בא לידי ביטוי או מוצג שלא קשור להקשרו המידי.
  • אכות הדמיון והיחודיות שבאה לידי ביטוי ביצירתו טעמו ופועלו של אדם.
  • נוחות ואלגנטיות של דבר.
  • דרך חיים.
  • אופנת הרגע.
  • ועוד קטעון שהוצאתי מויקיפדיה:
"אין גם לערבב בין המושג סגנון לעיצוב. כאשר ברצוננו לומר על בית או מוצר שהם יפים, אין לומר שעיצובם יפה, כיוון שהמושג עיצוב מקפל בתוכו יסודות נוספים, פרט ליופי. על כן, רצוי לומר שה"סגנון" יפה, שה"צורה" יפה וכו'. "
זה הכל עניין של סגנון



אז מה זה סטיילינג? מה זה יעוץ סטיילינג ?
נתחיל בזה שבמדינת ישראל צריך לומר: סגנון או סיגנון "סגננתי את ביתי ע"י יועצת סגנון"
נמשיך ונאמר שמאחר ויעוץ סגנון אינו מקצוע רשמי אלא נגזרת קטנטונת של עיצוב הפנים. לטעמי, יכולות להיות לו אינטרפטציות שונות ואישיות ( נו, די כבר עם המילים בלועזית???)

בשביל מה ומי צריך אותי?

  •  יש אנשים שצריכים שאני אעשה להם סדר במחשבות.
  • יש אנשים שצריכים שאסביר להם מה בא אחרי מה ומה לפני מה: ריצוף לפני צבע,התאמת צבעים אחרי ריצוף,ריהוט לא חייבים ביום קניות מרוכז.
  • יש אנשים שצריכים שאחזק את הבטחון שלהם ( כן, חום משתלב נהדר עם תכלת)
  • יש אנשים שרוצים שאסתובב איתם בחנויות.
  • ישנם אנשים שאין להם מושג,לעיתים בגלל חוסר ידע או ניסיון או גישה או שזה ממש לא מעניין אותם, אבל הם מרגישים שמשהו חסר בבית, המשהו הזה שיהפוך להם את הדירה לבית.

סגנון כבר אמרנו?


איך זה עובד?
אני מתאמת פגישה בלוקיישן (סתם,סתם ,במיקום) הדורש יעוץ. דירה, משרד, עסק, חנות, חדר.
בבקשה נס קפה חזק עם 1 סוכר.
אני מקשיבה ללקוח או ללקוחות, מבינה מהם, בדרך כלל בין השורות, מה הם רוצים, מה חסר להם, על מה הם מפנטזים, מה החששות שלהם ולא פחות חשוב ( בתכלס, הכי חשוב) מה התקציב שלהם.
אנשים רבים שואלים אותי: "מעצבי פנים, זה לא פינוק?" אז זהו, שלא. עזבו שלמדתי 4 שנים ויש מאחורי ניסיון של 7 שנים. כל בן אדם והכישורים שלו שאיתם הוא נולד ואם שפר עליו מזלו, הוא גם פיתח אותם והתמקצע בהם. את הכישורים שלי ניתן לסכם כך: אני מסוגלת לראות חלל, לעצום עינים ולדמיין אותו כמו שהוא צריך להראות: צבעים, מיקומים, חלוקה, אוירה, קומפוזציה, פרקטיות. כמו מתממטיקאי שראוה את הפתרון כשרק המשוואה לפניו, או רואה חשבון שרואה איך יחסוך ללקוח שלו אלפי שקלים ממבט חפוז על הדו"חות ...
החלק הקשה מגיע אחר כך, לשכנע את הלקוח שזה מה שהוא צריך...

בפגישה אני יושבת עם הלקוחות ומעבירה את הרעיונות שלי לנייר, לקטלוגים, לפלטות, לשרטוטים, בצורה שגם הם יוכלו להבין את מה שלי כבר מובן.

בשעה וחצי פגישת יעוץ, אני מסוגלת להפוך את מיקום הסלון (איך לא חשבנו על זה, כבר 10 שנים אנחנו חיים ככה ולא הבנו למה זה לא עובד) לתכנן נישת גבס למקרר (אנחנו לא מאמינים שכל הזמן הזה הלכנו קילומטר בשביל להוציא חלב מהמקרר) ליעץ על גוון נכון לקיר, לתת מידות נכונות לרהיט, לכוון לספקים הנכונים, להסביר למה החדר הזה כל כך מדכא (תאורה, רבותי, תאורה) לתת טיפים ובעיקר לטעת בטחון כי הדרך להפוך את הדירה לבית היא במרחק כרית אחת סגולה.

לסיום, ציטוט של אחת מלקוחותיי:

"כל המעצבים שכותבים כאן מדהימיםanatbk1            12:46 | 15/03/11
 ויש להם רעיונות נפלאים.
גם אני הגעתי לפורום הזה כדי לקבל עזרה והתחברתי מאוד למרב שדה, נכנסתי לבלוג שלה והוקסמתי.
לאחר שנפגשנו הבנתי שלא טעיתי, היא מדהימה ואנחנו כרגע עדיין נמצאות בתהליך שלעשות מהבית שלי, בית נעים ויפה.
סתם הייתי חייבת לפרגן ולשתף, מכוון שמרב מגשימה לי חלום שאני ממתינה לו 10 שנים.
אז...תודה מרב ובאמת תודה שיש פורום כזה ויש כאן הרבה מעצבים שבאמת איכפת להם ובאמת עוזרים.
ענת"




כמה פשוט ככה מסוגנן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets