יום שני, 27 בדצמבר 2010

אז איך הכל התחיל בעצם. אצלי

אני זוכרת כשהייתי בת 15, והגיע זמני ללכת לתיכון. פתחו מגמת גרפיקה בתיכון מקצועי אצלנו בעיר. כמה התחננתי להוריי ללכת למגמה זאת. לא היה סיכוי - בנות לא הולכות לבית-ספר מקצועי. בנות לומדות ביולוגיה,ספרות ותנ"ך, בנים לומדים הנדסת אלקורוניקה ונגרות.
לא היתה לי ברירה עשיתי בגרות מוגברת בספרות ותנ"ך.
כשהשתחררתי מהצבא וחזרתי מהנסיעות המחוייבות בחו"ל, הגיע הזמן שהילדה תחשוב על לימודים. רוב חברי כבר ישבו באוניברסיטאות , לי היה ברור שאני הולכת ללמוד עיצוב.
שנות ה-90 במדינת ישראל, שוק העיצוב על כל תחומיו עדיין רדום. המילה מעצב ,אז, היתה תחליף למישהו שעדיין לא מצא את עצמו.
אני בשלי ,הייתי עסוקה בהכנת תיק עבודות. בשנת 1992 התקבלתי ל"סדנא לעיצוב ואדריכלות" בניהולו של אליעזר פרנקל. אני מתבוננת כעת בפרויקטים והעבודות שלנו מהשנים בהם למדתי בסדנא , הרבה לפני שהמילה מחשב בכלל הוזכרה, 4 שנים של שרטוט ידני , מחיקות ,חישובים מסובכים על מנת לשרטט תלת-מימד ידני. ביד קשה שלט בנו אליעזר פרנקל, מבחנים שבועיים בתולדות האומנות, מבחנים שבועיים בהיסטוריה , הכנת מודליים מקרטוני ביצוע בדיוק של מילמטרים , הייתי אז מבוקשת שכן לי היתה הספקה בלתי נגמרת של סכיני חיתוך שאחותי הביאה לי מחדר-ניתוח.
רק ב- 1999 זכתה הסדנא להכרה אקדמאית  ב-2003 נסגרה.אני ,לעומת זאת ,עברתי בשנת 1994 לשלוחה לעיצוב פנים של ,המכללה למנהל" שישבה אז בגבעתיים. המגמה שקבלה עליה את ניהולו של רן שחורי ,שפרש מבצלאל, קיבלה באותה שנה הכרה אקדמית. ואני סיימתי את לימודי שם בשנת 1996 - חודשים לפני שילדתי את בתי הבכורה.

ברוכים הבאים לעולם האמיתי מותק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets