יום שבת, 1 באפריל 2017

חיפה אהובתי



אני אוהבת את חיפה, העיר הזאת מרחיבה את ליבי, יהיו שישתוממו וירימו גבה ויהיו שידעו על מה אני מדברת. העיר שזכתה בים, הרים ויערות. העיר שמכילה סגנונות בניה שונים. העיר שחיה בדו קיום כמעט אמיתי. העיר שהשבת לא מפחידה אותה והיא מכבדת את כל הדתות בה. העיר שזכתה בנמל, שווקים, מסעדות .  אני לא תמימה: אני יודעת שרם הייתי תשובת העיר היה לי הרבה על מה להתלונן, ההזנחה פושטת פה בהרבה מקומות, ציידי הנד"לן הגיעו גם אליה שלא לדבר על מיכלי האמוניה המדוברים והמזהמים ועדיין . 

אז ביום בהיר אחד שכשבנות "מפעם" עינת וגבי הזמינו אותי לבוקר מעצבות, השכמתי קם עליתי על הרכבת ודהרתי על הפסים לעבר התחנה בנמל ומשם ברגל בואכה שוק הפשפשים הקסום .







קצת מהצילומים שהאינסטוש שלי תיעד בדרכי הרגלית בעיר .  וגם כמה המלצות :

שוק תלפיות שוק מקורה בנצא במבנה שעצוב לראות כמה מדהים היה יכול להיות באם היה משופץ, לכו הסתובבו בו לפני שיהיה חם מידי.


ככה נראה השוק ב 1940 

וככה הוא נראה היום.... 


אבל כפיצוי על הבניין המוזנח אני מזמינה אתכם לאחת המסעדות השוות בעיר, ללא המנירות של תל אביב, פה זה אמיתי. כמה שולחנות על המדרכה בתוך הדוכנים של השוק, מנות שמשתנות כמעט כל יום לפי מצב רוחו של השף והים :

זה טעים כמו שזה נראה - חוגגות יומולדת לבת שלי 




 לאחר שסיימתם לאכול וחשקה נפשם במשהו מתוק - פשוט חצו את הכביש ותגיעו לדוכן ארטיקים של פסטה מרקט שמחזיקים את הארטיקים הכל כך טעימים של פלטס 





ליצי בשבילה  שוקולד חמאת בוטנים לי 






























פה אני רוצה לגור -בניין עותומאני משופץ משך את תשומת ליבי -  צלצלתי באינטרקום ועליתי ו\ נשמתי נעתקה מהיופי והוד והגובה והשימור - זה הנוכחי הפך להיות בניין משרדים -אבל אני אגור באחד מהם זה ברור לי -



כשהם לא משופצים הם לא פחות יפים

כשהם לא משופצים הם לא פחות יפים 


בדרכי חזרה לתחנת הרכבת שבנמל שוטטתי בסמטאות והגעתי לבית מלאכה לבובות תאטרון : הוזמנתי להכנס והוקסמתי -רק שתדעו ושלא תגידו של אמרתי לכם - ב 3 לאפריל תתקיים שם סדנת גילוף עץ - בית 9

בית 9 – הבית ללימודי בובנאות, תיאטרון פרינג' וגילוף בעץ


ואז הגעתי ל"מפעם" לדברים הקסומים של גבי ועינת 

מפעם 

מפעם 

מפעם 


וכעת? כעת מחכים לערב והולכים לאכול בנמל- בוניה ביסטרו - שגם שם, נכולם היפסטרים אבל בקטע טוב... ושם אכלתי את רוטב הארטישוק הכי טוב של חיי, והלחם אווו הלחם והכל בסך הכל מעולה - בתאבון



וניה ביסטרו מבט מהבר 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets