יום חמישי, 30 במרץ 2017

מרב והסגנונות





פרויקט מיוחד שליוותי מאז תחילת תכננו.
הפרויקט ממוקם בהרי ירושלים. תווי הישוב היה גורם מהותי בתכנון הבית עצמו שתוכנן על ידי משרד האדריכל גרשון שבח שהתמחתו היא במבנים ציבוריים בעיקר, מה שגרם ללקוחות לפנות אלי עוד בשלב ההתחלתי. 

שילוב של שיתוף פעולה בין המשרד, הלקוחות וביני, מין הסתם היה הגורם העיקרי ליצירת בית שהוא ללא ספק פנינה נדירה בנוף ארצנו. 




בעלי הבית, הלקוחות הצליחו להבין את החזון שלי לגבי נראות הבית הסופית ומהר מאוד הבנו כי אנו שותפים לאותו חזון סופי. 
העובדה כי הלקוח חולש על מפכל גדול המייצר ....הכל.... עזרה לנו ביצור פריטים מיוחדים כמו הספריה לדוגמא או חלל העבודה. 
סקיצות כמעט ידניות שהגשתי הפכו להיות יצירה אמיתית של עיצוב בשילוב חומרים נכון . 




שום פחד או היסוס לא היו ( כמעט) כשהצעתי שילוב של צבעים שרק בעלי דמיון יכולים לדמיין ולראות כיצד תראה התוצאה הסופית. תכונה נהדרת אצל לקוחות היא היכולת לשחרר ולבטוח במעצבת. תכונה נהדרת אצל מעצבת היא היכולת להתייחס לפרוייקט כאל ביתה שלה במשמעות של ההשקעה ולקיחת אחריות. 




אבן טרורטין ברצפה, מדף בטון לאורך הסלון, חלונות שהובאו במיוחד מהולנד על מנת להתמודד עם מזג האויר הקר באזור, וילונות שמתפרו בכל הבית על ידי רוני הוילונאית שלי, שאר הפריטים בסלון הם של בעלי הבית שמצטיינים בטעם טוב. 




 3 שנות הפרויקט שכלל את התכנון, הבנייה וגמר הפנים נתנו לנו מספיק זמן גם לאסוף פריטים יחודיים לבית : בתוך מטבח עשוי להפליא ומודרני ביותר השתלבה דלת מפרוקים שבעבודת גירוד עדינה הצלחנו להגיע בדיוק למינון הצבעים המקוריים שלה בשילוב שהייתי מרוצה ממנו, לפלטת הצבעים של המטבח הצטרף משטח האבן הטבעית הירוקה וחיפוי האי עם אריחים בעלי דוגמא צבעונית. ועדיין הכל כל כל הרמוני ומתאים. שימו לב למייבש הכלים -מתה עליו - בתוך תוכי קיויתי שהלקוחה שלי לא תרצה אותו על מנת שאחטוף אותו לעצמי...אבל היא אהבה... 





חלל הכניסה עוצב להכיל את הספריה הביתית ואת חלל העבודה שיכול להכיל 4 עמדות עבודה, מאחורי משטח העבודה נמצא גרם המדרגות היורד למרתף, וזה היה אך טבעי שנתכנן שם שילוב של מעקה יחד עם מקומות אחסון ואפסון 



קמין העץ הותקן על מדף הבטון וחופה בבריקים כהים, במזג האויר החורפי בהרי ירושליים שילוב של החימום התת רצפתי בבית יחד עם הקמין הוא השילוב המושלם . 













מעל דלפק המטבח שתוכנן בצורה כזאת שבעצם הכפיל את גודל המטבח התקנו 4 גופי תאורה לבנים - כל אחד שונה בצורתו -הגופים בני 50 שנה הובאו ממחסו הוינטאג ישירות לתקרת הבית החדש. 








מסדרון יכול להיות אסון, מאחר והבית בנוי סביב פטיו גדול נוצר מסדרון ארוך שבצידו האחד דלתות חדרי הילדים וצידו השני תכננו חלונות לפטיו. דאגתי כי המסדרון ישאר רחב מספיק על מנת שיאבד את "המסדרוניות" שלו וכמובן דאגנו לתאורה יחודית, אליה נוספו הוילנות והריצוף שך אריחי הבטון המשובצים בעבודת ז'ליז מרוקאית .






















חדר רחצה של הילדים מכיל 2 כיורים ואמבטיה שבעל הבית שמר במשך שנים ועברה רק ניקיון יסודי, אריחי הבטון שבהם רצפנו את החדר  מוכיחים שוב כי לשליוב נכון של צבעים איו חוקים יש רק חוש וכשרון . 
מתחת לאמבטיה יש כבר הכנה למקלחון עתידי. 










בחדר הרחצה של ההורים התקנו כיור בטון 















יחידת האורחים : חדר הרחצה- המקלחון חופו בארחים סגולים שאני כל כך אוהבת. 




מתה על מאחז היד מבפליז - פה זאת כבר הגשמת חלום שלי... 

















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets