יום רביעי, 10 בספטמבר 2014

אני נועץ משמע אני קיים


באמת לא ידעתי שיש מישהו שלא מכיר את הרשת החברתית PINTERST  אבל כל יום פגשתי עוד אנשים ש  OMG לא מכירים, לא נועצים, לא ננעצים ועבורם לוח זה עדיין הדבר הזה עם הגירים\טוש מחיק .

מתוך הלוח של Cleo Scheulderman סטייליסטית ראשית במאגזין העיצוב
   vtwonen
 צילום  :    Jeroen van der Spek
קישור : http://www.pinterest.com/cscheulderman/

בהתחלה היו לי מיליון תיקיות במחשב שקראתי להן תיקיות השראה, ואז החלטתי לפתוח בלוג ולקרוא לו :" הארכיון" ופשוט לעלות בו את הצילומים שיהיו שמינים גם לי, גם ללקוחות שלי וגם לכל אחד אחר.
ואז המציאו את הגלגל ואת פינטרסט.

מתוך הלוח של  Katie Armour  מיסדת הבלוג המדובר  The Neo-Trad

צילום Eve Wilson
קישור  http://www.pinterest.com/katiearmour/

יונית צוק בלוגריסטית, יועצת למותגים ולעסקים אודות שיווק באינטרנט באמצעות תוכן, בלוגים וכמובן פינטרסט. מספרת לנו על פינטרסט:
הרשת הושקה ב 2011 והיא רשת חברתית המאפשרת למשתמשיה לשתף, לאהוב ולגלות בקלות אתרי תוכן בתחומי העניין שלהם, על ידי נעיצת תמונות או סרטוני וידאו לתיקיות של המשתמשים או מתיקיות של משתמשים אחרים.

מתוך הלוח של H.M שלא מציגה את עיסוקה אבל וואו יש לה לוחות מופלאים
והמוני עוקבים

 צילום PAULINA ARCKLIN PHOTOGRAPH
קישור  http://www.pinterest.com/hrmphoto/

משתמשים יכולים להעלות תמונות מהמחשב שלהם או מאתרים באינטרנט  על ידי שימוש בכפתור הפינטרסט או על ידי העתקת כתובת האתר לפינטרסט.

 
פינטרסט מבוססת על ויז'ואלים, ולכן היא מיועדת לכל מי שצורך תוכן בתחום הלייף סטייל, השראה, עיצוב, אופנה, תיירות, יופי, צילום, מזון, אופנה DIY ועוד : בעצם?  כל מה שמצטלם יפה ונותן לקורא תחשה של יופי, השראה, לימוד וכיף יכול להנעץ.  פינטרסט מאפשרת לנועץ לאפיין את תחומי הענין שלו ולשתף אותם ואת העדפותיו תוך כדי גילוי עולמות נוספים, המקבילים לתחומי עניינו.

לוח המטבחים השחורים שלי -צילום Joanna Laajisto,קישור

אתם חייבים להיכנס לבלוג שלה וללמוד עוד על הנושא  הבלוגריסטית.


אוקי, נגיד שהבנתם מה זה פינטרסט , לא נגיד שעדיין לא הבנתם כי אני ממש רוצה לחלןק אתכם סרטון חמוד שיסביר יותר טוב ממני על הרעיון הגאוני הזה שהמתוחכמים בכם בטח הבינו כבר שהמילה מורכבת מPIN שזה לנעוץ באנגלית ( כן לנעוץ לא משהו אחר) ומ INTREST   שזה עניין באנגלית.
צפו בסרטון הזה



הפינטרסט שלי כמעצבת פנים בנוי בעיקר מלוחות הקשורים לעיצוב פנים בהם אני נועצת כל צילום שמשמש עבורי השראה –דוגמא? יש לי לוח שכל כולו גרמי מדרגות.


מתוך הלוח של Elke Spelters מעצבת פנים והעורכת של מגזין העיצוב Sir Magazine צילום  Nicolas Matheus


יש לי לוח שכל כולו כיורים.... חלונות...מטבחים לבנים ולצידם לוח שלם רק של מטבחים שחורים...הבנתם את הרעיון נכון?


מתוך הלוח של la casa de cotó [ mo* ]  בלוג עיצוב הישר מברצלונהצילום Gaëlle Le Boulicaut


לצד לוחות אלו אני חייבת לנהל לוח אחד של דברים שאני פשוט רוצה! מה רוצה? חייבת שיהיהו לי –הלוח הזה כולל בעיקר נעליים ....

- מתוך הלוח של מרב שדה עיצוב פניםצילום Alejandro Peral

ו קי –אז אני מתחילה פרוייקט ויושבת עם הלקוחות שלי ומתחילה לאט לאט להבין את הסגנון שלהם ואז פותחת להם לוח ( סודי -כן יש אפשרות לנהל גם לוחות סודיים) בו אני נועצת כל דבר שנראה לי שיכול להתאים להם וכך הם נחשפים להשראות דרכי.
במקביל אני מזמינה את הלקוחות שלי לפתוח לעצמם גם חשבון בפינטרסט ( פה מגיע החלק בו אני מבינה כל פעם שלא כולם יודעים מה זה פינטרסט )
ואתם? על מה בא לכם? אתם יכולים לפתוח לוח על כל דבר שעולה על רוחכם : מישהו אמר עלים צהובים ולא קיבל על זה לוח? מה דעתכם על ...ממממ.... עכברי מחשב מעוצבים ( אני באמת ממציאה )


מתוך הלוח של Julie Wijckmans  מעצבת גרפיתצילום Ashley Capp 

היום בהרבה יותר פשוט לנעוץ מאשר פעם – כל אחד יכול להוריד לסרגל הכלים שלו את אייקון ה PINIT המפורסם וברגע שהוא רואה צילום שהוא אוהב בכל מקום ברשת ( רק לא פייסבוק ) פשוט לעמוד על הכפתור ולנעוץ את הצילום בלוח שמתאים לו
היום צילומים רבים מכילים את אייקון הנעיצה על הצילום עצמו והנה עשו לנו חצי עבודה.
ו...לאחרונה ניתן לנעוץ בלוחות שלכם גם צילומים שאתם מעלים מתיקיות המחשב שלכם.


כך נראה עמוד ראשי של חשבון פינטרסט 


בקיצור הפינטרסט , לדעתי , חוללה ומחוללת מהפכה בתחום הרשתות הויזואליות  בכך שהן מנגישות את היכולת שלנו לשמור ולחלוק תכנים שאנחנו אוהבים.

וכך נראה עמוד של לוח אחד ( םרוים במקרה זה) 


ואם מישהו לא בטוח שפינטרסט היא רשת חברתית לכל דבר הנה צפו בסרטון המרהיב הזה :


 
לסיום –כמה טיפים מ חדוה קלינהנדלר, יועצת תוכן ומדיה חברתית בתחום העיצוב והלייפסטייל- יחד עם כמה מהלוחות שחדוה ממליצה עליהם 

בריטני ג׳פסן http://www.pinterest.com/HouseLarsBuilt/

לחדוה יש כמה טיפים ממש חשובים לכל אנשי המקצוע שרוצים להשתמש ברשת גם לקידום מקצועי אז הנה  לכל הקולגות שלי הסכיתו ושמעו:  



1.     לכל פרויקט אותו אתן מנהלות פתחו לוח סודי – כן יש אפשרות לפתוח לוחות שרק אתם יכולים לצפות בהם ולצרף אנשים מורשים שגם הם יכולים לנעוץ צילומים שלהם –דרך נהדרת להחליף ולשתף השראות עם לקוחות  אבל זכרו לוחות סודיים תמיד אפשר להפוך לציבוריים אחר כך - אבל לא להפך.

http://www.pinterest.com/compai/

2.     רוצות למשוך אנשים להשראות שלכם? -תמונות רחבות וקצרות לא נראות טוב בפינטרסט, נעצו תמונות צרות וארוכות וגם כשאתן מצלמות פרויקטים שלכן, דאגו שיהיו לפחות כמה תמונות שעונות לפרורפורציות הללו

איגור ג׳וזיף http://www.pinterest.com/igorjosif/

3.     רוצים להשתמש בלוחות שלכם כמקור משיכה לאתר או לבלוג שלכם?  דאגו לכך שיהיה קל ואינטואיטיבי לעשות pin מהאתר שלכן: התמונות צריכות להיות בקובץ תמונה ולא כפלאש. נקודות בונוס למי שמטמיע תוסף שמראה את אייקון הפינטרסט כשהעכבר חולף על פני התמונות. ניתן היום לשתול אייקון של PIN IT  בקלות בכל תוכן שלכם .


הלוחות של חדוה http://www.pinterest.com/pin/70650287877023529/

4.     במקום להעלות תמונת ״לפני״ מכוערת שאיש לא ירצה לראות או לשתף, הכינו קולאז׳ים (צרים וארוכים, כמובן) שיראו את התהליך וגם יבססו את מעמדכן כמומחיות בתחום.

http://www.pinterest.com/pin/70650287877023529/

5.     פשוט אבל גאוני: החליפו את תמונות הקאבר של הלוחות כך שישקפו את טעמכן וסגנונכן, ושנו את סדר הלוחות (על ידי גרירה שלהן למקום הרצוי בדף הפרופיל) כך שהקולאז׳ המתקבל יהיה הרמוני ומתאים לערכי המותג שלכן.
  


עוד טיפים? לחדוה סדנאות המיועדות בדיוק עבור קידום בפינטרסט ובאינסטגרם


 מומלץ בחום 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets