יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

DOWNTOWN חיפה

ציטוט מתוך דף הפייסבוק שלי 

כל פעם שאני נוסעת לחיפה מתרחב לי הלב - היום עשיתי זאת עם יורשת העצר שלי הנסיכה הגר לבית שדה - והיום גם נפל לי האסימון למה העיר הזאת עושה לי את זה -לעומת רוב ערי ישראל הסגורות - חיפה היא עיר פתוחה -רואים אותה מרחוק והיא נפתחת לקראתך לעומת תל אביב המישורית או ירושלים המחניקה - אני נכנסת לעיר לעתים דרך המנהרות שבכלל מכניסות אותי לאווירה החוצלארצית -ומגלה עיר שלעומת ירושלים -מכילה את כל הדתות באהבה באחווה ולא בשנאה וקנאות. יהיו כאלו שיאמרו , בטח, שאני לא יודעת ולא מכירה -אבל זה לא ממש משנה -לי היא מרחיבה את הלב - עם הים וההרים והירוק והנוצרים והיהודים והמוסלמים והדתיים והחילונים והישן והחדש והטמפלרי והדגים והבשר והשווארמה והירוק והבהאי והכבישים -טוב זהו סיימתי להשתפך"

כל אחד מילדי זכה לבלות איתי חופשה בת כמה ימים בחיפה, גם אני זכיתי לנפוש בה כמה פעמים בכמה אירועים שונים. כל חופשה הייתה שונה, עם בתי זאת הייתה בעיקר חופשה של ים, רכבל, טיפוס במדרגות השכונות ו..כן..המון מוסכים ..את חיפה הכרנו בעיקר דרך המוסכניקים והגררים שלה,,לאחר כמה ימים התייאשנו והכרנו אותה דרך נהגי המוניות שלה.
עם איתן שלי -ההכרות הייתה בעיקר דרך המוזאונים הרבים שבה והמסעדות...

עם חברי הבוגרים דרך פסטיבלים למיניהם  פתיחות של תערוכות וסיורים בשווקים ובאתרי אדריכלות שווים ביותר. 

אתמול נסעתי במיוחד על מנת לסייר בשוק הפשפשים ברחוב קיבוץ גלויות בואכה עיר תחתית חיפה ( כל עיר שזוכה שיהיה לה DOWNTOWN היא כבר שווה בהחלט)

קצת מהצבעוניות של העיר אליה הגענו ב 9 בבוקר, למרות שהתכנון היה להגיע ב 8... 



גרפיטי ככה באמצע הרחוב 





בסמטאות השוק בואדי ניסנס חדר מדרגות שהוא יצירת אומנות 



מאוד זול שם כל הצבעי מאכל הללו 




נערה, בחורה ועדיין עמדה שעה והתלבטה עם לקחת יותר נחשים, בננות או ביצים...




כן, זהו חלון ראוה של חנות דגים בשוק -הגר שלי היתה חייבת לתעד את זה




האמת היא שעל פי כמות הנכנסים לחנות, הסחורה ודאי   הייתה טרייה 




היום אני כובשת אותם, מלפפונים בלאדי ושמיר וגם הזמנה לקפה שחר מבושל מבעל החנות
שמאוד רצה לשדך להגר שלי את אחד מנכדיו



איך אפשר בלי הבלקאות והכנפה של השוק




תמיד אני שוכחת איך קוראים לממתק הזה שמדביק טוב טוב את כל השיניים ומוציא כתרים 





מה שאהבתי בצילום הזה -שהוא לא היה מבייש שום צילום אינסטגרם בכל קונדיטוריה באיטליה או צרפת 




סוכריות שקדים מסוכרים 




יום אםבת מוכרז כהצלחה 




לגמרי הצלחה 





צריך לחזור הביתה עם שווארמה לאח שהושאר בבית, רק שתדעו שאמיל סגור ביום שבת -אבל השכן לידו לא רע בכלל
מה שאני בעיקר אוהבת בשווארמות החיפיות אלו הלאפות הדקיקות כל כך שמרגישים רק את הבשר ולא את הבצק 





מבחינתי היום הזה הפך להיות מושלם כשהיורה תפס אותנו ליד חדרה !





אני לא נוהגת בדרך כלל  עם היד מחוץ לחלון...זה רק בשביל להרגיש שהגשם אמיתי 




והוא היה אמיתי וליווה אותנו עד נתניה 



וזאת הרכישה היחידה שלי בשוק - כף התכלת ב 10 שקלים 

וזאת הרכישה של הגר -שמלה מגניבה ביותר -לדעתי נגנבה ישירות מפנימייה באוסטרליה ב 40 שקלים 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets