יום שישי, 4 בפברואר 2011

נוף עם חדר 1#: סיון אסקיו \מנהטן \

בעידן הרשתות החברתיות , אצל רבים מאיתנו מתנהלים החיים דרכן .
בכמעט כל רמה ומובן אפשרי הן מעורבות בחיינו ,החל מקניית איי-פוד חדש ועד שבירת כוס מתחת לחופה.

מי מאיתנו חשב, אי פעם ,שקשרים בין אנשים בשר ודם יוכלו להתפתח בין כאלו שגרים בקצה השני של המדינה ,שלא לומר בקצה השני של הגלובוס .
אנחנו חולקים השראות ,רעיונות , מידע וידע עם אנשים שאנו מכירים רק דרך הקצה השני של החוט הווירטואלי שמחבר בין המסכים שלנו.
חלקנו גם הופכים את הקשר הזה לקשר אמיתי ,שמלווה אותנו גם מחוץ ל14 אינץ מסך. למרות התחזיות הקודרות של סרטי המד"ב ,אנו, כנראה , אנושיים מידי על מנת לותר על הקשר האישי והאינטימי החשוב כל-כך.
כמעצבת וחובבת צילום מושבעת המבלה שעות רבות מול מסך המחשב גם כחלק מעבודתי וגם כחלק מאהבתי ,חשבתי איך אוכל לקחת את  שלושת הדברים שמהווים חלק נכבד מחיי ולשלבם עם הפן האישי ,פרטי, אנושי . 
אני חונכת היום פינה חדשה "נוף עם חדר"  , בה אני אביא ראיונות וצילומים עם האנשים שגרים בשכנות אלינו בכפר הגלובלי הקטן שיצרנו כולנו . אז אולי לא תמיד נוכל לדפוק בדלת ולבקש כוס סוכר ,או לשבת במטבח על כוס קפה ולרכל על השכנה ממול ,אבל ,הי ,לפחות נוכל לראות איך נראים חדרי החדרים של החברים שלנו לכפר ולקרוא עליהם ואז הכל יתקרב עוד קצת.


האורחת הראשונה שלי היא הצלמת הכותבת והבלוגרית סיון, אתה הכרתי דרך "סלונה".
סיון חיה ב 9 השנים האחרונות במנהטן ומתגוררת בדירת 2 חדרים וסלון בפינת הרחובות 56 וברודווי. תוכלו לראות את עבודותיה באתר שלה ואף לקרוא את הגיגיה על ניו-יורק בבלוג שלה' 56 וברודווי'.



סיוון,כמה זמן את מתגוררת בדירה ומה היה הדבר הראשון שאהבת בדירה כשראית אותה לראשונה?
"אני מתגוררת בדירה כבר 9 שנים, בעצם זאת היתה הדירה הראשונה שראיתי במנהטן,אהבתי את העובדה שהיא מלאת אור בזכות החלונות הגדולים בחדרים. בתחילה התגוררתי עם שותפים שהתחלפו במשך השנים ,אך בשנה האחרונה אני מתגוררת לבד.העובדה שאני מתגוררת באותה הדירה כבר 9 שנים תופעה נדירה בניו-יורק , בכלל ,מזלי שפר עלי בנושא הזה ,המיקום ,הדירה הקרבה לבריכה בה אני שוחה."



"בחדר השינה שלי יש לי שתי שידות לילה צהובות ושני כסאות צהובים." 
 אחד הדברים שמשכו את עין המעצבת שבי, היה השילוב המיוחד של גווני סגול, צהוב ואפור בחדר השינה המרכזי. מניסיוני כמעצבת , אנשים חוששים לשלב יחד יותר מגוון בסיס אחד.
סיוון , מהי הסיבה לבחירת שילוב הצבעים הזה ? 
"כשרק עברתי להתגורר בדירה היא היתה מאוד פרקטית וצבועה בלבן , אני נוהגת לצבוע מידי פעם את אחד הקירות בצבע מיוחד יותר ,עד לפני כמה חודשים היו לי קירות צהובים . אני מאוד אוהבת צהוב וסגול . בספטמבר האחרון החלטתי לצבוע חלק מהקירות באפור, מתוך שיקול שגוון זה יתאים לצילומים שלי ,גם הצבעוניים וגם אלו בשחור לבן.וחוץ מזה  צהוב, אפור וסגול אלו צבעים שגם גברים יחושו בהם בנוח " מוסיפה סיון בחיוך.


"שאר התמונות הקטנות הן גלויות של צילומים שלי על לוח קאפה."

 האם יש פריט או פינה בדירה שאהובים עליך באופן מיוחד?
" כן, הפריטים האהובים עלי עכשיו הם שלושה פוסטרים שצויירו על מפות הסאבווי של ניו-יורק , הם תלויים מעל המיטה שלי. קניתי אותם ביום מאוד קר בדצמבר מאחד מאומני הרחוב שבדיוק גילגל אותם ורצה לעזוב. זו היתה קנייה של הרגע וגם אפשרות לתמוך באמן צעיר".

שלוש התמונות הגדולות על הקיר הן מפות סאבווי שהוסבו לפוסטרים. קניתי אותן בסוהו מאמן דרום אמריקאי ביום קר מאוד,זו הייתה החלטה של הרגע."

 כמו הרבה דירות ישנות במנהטן ,גם דירתה של סיון לא גדולה ביותר, הפיתרון שנמצא עבור פינת העבודה שלה הוא שולחן/מדף שמותקן לכל אורך הקיר מתחת לחלון,פתרון שמעניק אור ,שכל כך חשוב לסיון וחוסך במקום רב.

"זה גם המקום בו אני שותה את הקפה של הבוקר (מול מסך המחשב ומשקיפה לעבר הבתים שמעבר לרחוב) "
פינת העבודה בדירתה של סיוון


 "אני מאוד אוהבת את פינת העבודה שלי, אני מבלה שעות רבות ליד המחשב.אני קמה בבוקר מרתיחה מים לקפה ומתיישבת לעבוד,פה אני שותה את הקפה הראשון של הבוקר, אני ברת מזל שיש לי נוף לרחוב,רוב הדירות בניו-יורק משקיפות לחלון השכן ..."




שדרת ברודווי פינת רחוב 55 -בלוק מדירתה של סיוןאחד מעורקיה הסוערים של מנהטן



הדירה שזורה בעבודותיה של סיוון המתמחה בצילום  אורבן ארט וילדים ,עבודות מרשימות בצבע ושחור לבן.בולט במיוחד צילום בהדפסת ענק התלוי בחדר המגורים.
"זהו הצילום האהוב עלי ביותר מתוך עבודותי,הוא לקוח מתערוכה שערכתי בארץ ,בגלריית תאטרון חולון בשם Next stop Manhattan.

"כמה קירות בדירה צבועים בצבע אפור עכבר. בחרתי צבע נייטרלי יחסית, כדי שאוכל לתלות תמונות גם בשחור לבן וגם בצבע. "
סיוון איך הגעת לצילום? מאיזה סוג צילום את נהנת ביותר? מהן מקורות ההשראה שלך ?
"תמיד צילמתי, אך בשנתיים האחרונות , בעקבות משבר ושינויים שעברתי באותה תקופה. הצילום עזר לי להעסיק את עצמי ולהסיט עצמי מהמציאות. בעצם המצלמה היתה מעין מפלט ,יצרתי לעצמי מציאות חדשה ,דרך הצילום. אני נהנת בעיקר מצילומים לא מתוכננים,לראות לפתע קומפוזיציה יפה ,שילוב צבעים מרתק,צורות,נפילת אור.



על  קיר המטבח תלוי לוח מרשים זהו   vision board 
    
 סיון משהו שהיית רוצה להוסיף לדירה? פנטזיה שעדיין לא ממשת?
"הדירות הישנות בניו-יורק תוכננו בצורה כזאת שאין בהן תשתיות תאורה מהתקרה , מה שאומר שאנחנו צריכים להסתפק בתאורות רצפה ניידות שלא תמיד מספקות את התאורה והאור שאני צריכה ואוהבת ,בעיקר בשעות הערב.
הייתי רוצה להוסיף פינת קריאה עם כורסא גדולה אבל מאחר וכל מטר מחושב בדירה...לא נראה שיהיה לי מקום לכורסא שכזאת"

מבט נוסף לחדר השינה הראשי כשברקע עוד אחת מיצירות האומנות של סיוון
 


החדר הנוסף בדירה מיועד למבקרים ותיירים,אם אתם מבקרים בניו-יורק ורוצים לחוש את העיר כמו המקומיים,לשהות בדירה במיקום מעולה -תוכלו ליצור קשר עם סיוןsivanaskayo@gmail.com
  


למעוניינים להשתתף במייזם החדש "נוף עם חדר" אפשר לפנות אלי דרך הבלוג או למייל שלי msade@orange.net.il

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets