יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

בלוג השיפוץ הגדול 5#

שבוע שלישי לשיפוץ: מיומנה של מעצבת פנים

שיפוץ הדירה לא ממש נראה כמתקדם, אבל עדיין מגיע הרגע בו צריכים לבחור צבעים, לסיים תוכניות חשמל ולהתקין פרופילים לחלונות. אולי בכל זאת יש תקווה?






אנשים פוגשים אותי ושואלים: "נו, איך מתקדם?". אז זהו, שלא ממש מתקדם. בדיוק להפך, אני מרגישה שאני חיה בהילוך חוזר. הדירה נמצאת בשלב בו כל יום כשאני מגיעה אליה היא נראית יותר ויותר הרוסה ופחות ופחות משופצת.

מגיע השלב בשיפוץ בו מתחילות החציבות עבור החשמל והאינסטלציה ואם בשבוע הראשון הכל הלך בהילוך מהיר והדירה נהרסה ופורקה, הרי שבשבוע השני הכל כבר זורם לאטו  קחו למשל את  עבודות החשמל האטיות והרועשות, כך לפחות מדוחים השכנים שאני טורחת לעבור ביניהם ולהתנצל על הטרדה וחוסר הנוחות (אני צריכה שיהיה לי ממי ללוות כוס סוכר יום אחד). להזכירכם, הדירה שלי בנויה מבטון ושי החשמלאי בטח מקלל את מי שבנה אותה, אבל בכל יום כשאני מגיעה לדירה עדיין מתווספת עוד נקודת חשמל. 


זה יראה פעם טוב יותר??? משבר קטן 



תכנית חשמל בנויה מנקודות מאור, מתגי הדלקה, מתגי הדלקה חלופיים (כדי שתוכלו לכבות את האור בחדר מבלי לצאת מהמיטה), שקעים, נקודות תקשורת עבור הטלוויזיות והמודמים וחציבות עבור רמקולים ומערכת קולנוע. זאת ההזדמנות שלכם לבנות בית ללא חוטי חשמל שעוברים על הקירות והמעצבת שלכם אמורה לדעת את הגבהים הסטנדרטים עבור כל הנקודות ולדעת היכן דרושים שקעי כוח עבור מזגנים גדולים, מקרר וכיריים חשמליות.


ככה מסמנים נ. חשמל וככה חוצבים אותן 


בינתיים, אני מזרזת את איש הפרופילים להגיע לדירה ולקחת מידות של המפתחים. עבודות אלומיניום לוקחות זמן ואמנם אפשר להיכנס לדירה גם אם לא סיימו את המטבח, אבל אי אפשר לגור בה ללא חלון ולכן חשוב להזמין את הפרופילים ממש בתחילת השיפוץ. גם אם השכנה מהקומה השנייה לא מבינה למה עקרו את החלונות.


הדלתות לחדר השינה שלי במצבן המקורי 



במקביל לאיש האלומיניום, אני בודקת גם את מצב הדלתות שלי. כחובבת וינטאג' יש לי כמה פריטים מיוחדים בדירה, למשל  דלתות שקניתי מפירוקים של דירות ישנות בגלריית הוינטאג' הקבועה שלי. הדלתות דורשות שיפוץ, תיקון והכנת משקופים חדשים ומצאתי את יהודה שמתמחה בעבודות כאלה. נכון, הוספתי לעצמי בלגאן עם הדלתות, אבל זה בדיוק מסוג הדברים שלא כדי לוותר עליהם - חלק מהגשמת חלום הבית.
במקביל, אמיר הנגר מתחיל להלחיץ אותי. אנחנו יושבים על המידות האחרונות של המטבח ואני צריכה להחליט כבר על צבע. איזה פחד.



דלת המטבח משתפצת בנגרייה 


שתבינו, אני אלופה בצבעים, אבל לבחור צבע למטבח שלי??? זו רק דילמה אחת מתוך כמה בתהליך, שמתחיל בכלל בהחלטה אם לבחור בנגר או בחברת מטבחים שתעשה את העבודה. כמעצבת שאוהבת להיות בשליטה אני מעדיפה לעבוד עם נגר שמוכן להגשים כל שיגעון שלי או של הלקוחות שלי בלי לשמוע שזה בלתי אפשרי או לא טרנדי או לא מודרני. אין לי בעד או נגד פורמיקה, עץ, צביעה או פורניר. אבל בכל מקרה, חשוב למצוא נגר או חברה שאיכות עבודתם והחומרים שלהם טובה מאוד. מטבח הוא השקעה כספית שגוזלת חלק ניכר מתקציב הבנייה או השיפוץ ואמור לשרת אותנו שנים רבות. האמת? כבר יצא לי לעצב דירות עם מטבח איקאה וכל עוד הלקוח מודע לזמניות של מטבח שכזה - זה בסדר גמור.


 

בנירלט המקסימות הכינו לי פלטות צבעים למטבח שלי 


המטבח שלי יהיה בנוי מ- MDF מחופה פורמייקה וצבוע בצביעה אפוקסית. הוא בנוי מארונות תחתונים, שתי יחידות תלויות פתוחות ומזווה אחד עם דלת ישנה מפירוקים ששופצה ומהרבה מגרות. החלטתי שאני מעדיפה להשקיע את הכסף במנגנונים איכותיים מאשר בחומרים יקרים. כן, אני הולכת להשתגע עם המשטח: בטון בעובי 6 סנטימטרים. 



עוד אופציה למטבח 




אני יושבת עם מניפת הצבעים במשך שעות, יחד עם דוגמת אריח וגוון הפרופילים שבחרתי. בחירת צבעים היא חלק לא פשוט וחשוב בדירה וכרגע אני מחליטה על גוון למטבח, עוצמת עיניים ומודיעה לאמיר את המספר הקטלוגי. 


ועוד אחת 


אז מסתיים לו השבוע השני לשיפוצים ותמונת המצב כרגע היא:

חלונות פעורים.
קירות שבורים.
רצפות שלופות.
בטון חשוף בחדרי רחצה.
שכנים שלא ישנים בין שתיים לארבע.
אבל מצד שני:
כל הניאגרות והאינטרפוצים במקומם.
חוטי חשמל מבצבצים מהקירות.
יש צנרת חדשה.
בשבוע הבא העניינים ימשיכו להתקדם. זה בטוח. 




אשמח לתגובות, שאלות, פרגונים ומילה טובה - מרב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets