יום שישי, 22 במרץ 2013

עם הספר, האוכל והיין

אוכל, יין, בישול, אוכל, עיצוב ,יין ,אוכל, עיצוב : הרבה מהם ממלאים את חיי והנה חשבתי לי שהחוט המקשר בין כולם הוא המטבח. פשפשתי בבלוג שלי וראיתי כי במשך השנתיים בו הבלוג שלי קיים לא נכתב ולו  פוסט אחד על לב ליבו של הבית, בעיקר בארצנו. כשאני מתחילה לעבוד עם לקוחות חדשים ושואלת אותם על הרגלי החיים שלהם בבית, תמיד יעלה  אחד המשפטים "והמטבח הוא מרכז הבית" "אנחנו נמצאים המון במטבח" " חשוב לנו שהמטבח יהיה מרווח"
אבל...אני לא כותבת לכם פוסט על מטבחים, סורי -במקום זאת אני מצרפת לכם קישור לפוסט מהבלוג של אדריכלית סיגל בן-נון שבדיוק פרסמה פוסט נפלא וממצה ( בחלקו -כי יהיה המשך) ובתוכו עוד קישור לעוד פוסטים נפלאים וממצים. וכעת אני יכולה לכתוב על ...אוכל...חברות, יין וספרים.


אתמול היינו בארוחת ערב אצל מיכל חברתי היקרה, מנהלת השיווק של הוצאת הספרים LUNCHBOX , הוצאה המתמחה בספרי אוכל ובישול ( יש מקום בעיר התחתית, חדר אוכל, גולש לגולש). אני אוהבת את הבית של מיכל, אני אוהבת את המטבח שלה ואני בהלם כל פעם מחדש מספריית ספרי הבישול שלה. 

המטבח של מיכל -והצצה לתפריט של אתמול ( מנת הברווז)



חלק ממש קטן מהספרייה של מיכל ( כולל גזרי העיתון -הכל על אוכל) 


מודה, אני לא בשלנית גדולה, זאת אומרת אני בשלנית מעולה, האוכל שלי מעולה אבל זה פשוט לא קורה ומאז שילדי השתלטו על המטבח אין לי אפילו מושג מה יש\אין במזוה\מקרר. טוב אבל לא חשוב, נו,זה לא עלי אני כותבת. 


חלק מהבקבוקים שנפתחו אתמול - ממרתפי היינות של הסועדים בארוחה


שבועיים לפני ארוחת הערב של אתמול, ישבתי עם מיכל ומירה ( מנהלת התקשורת של יקבי כרמל ואשיית יין ואוכל בעצמה) לארוחת צהריים , מיכל ואני משוחחת על ספרי אוכל ובישול  "נו, אני מקשה, הרי היום מבשלים עם האיפד האיפון האיפוד והאידה ידה ידה . אז מה??? מה הסיפור שלכם?"  אז מיכל באמת סיפרה לי את הסיפור שלהם, של לאנץ'-בוקס הוצאה לאור שמתמחה ביצירת ספרי בישול נאים שנעים להשתמש בהם וכוללים הרבה יותר ממתכונים; הם מספרים את סיפורם של אנשים, של תקופה, של מקום  של תרבות באמצעות צילומים מקוריים ועיצובים מוקפדים. 

את בית ההוצאה שפועל בתל אביב מאז שנת 2009 הקים העיתונאי עופר ורדי שרצה להנציח את מתכוניה של סבתו אז...הוא פתח הוצאה לאור והכן הספר הראשון שאתם רואים פה הוא בעצם ספר כמעט ביוגרפי שמעביר הכל דרך חווית הבישול והמתכונים. 

ואכן ספרי בישול הם כמו ספרי עיצוב, לא חשוב כמה אתרי אינטרנט וכמה שעות אני גולשת בהם, כשאני רוצה ליהנות אני שולפת ספר מהמדף ( הספרים אצלי מפוזרים כמעט בכל חדר בבית) עושה אתנחתא מהמחשב או מהאפליקציות העיצוב באיפון שלי ומדפדפת. אני באמת מאמינה ומקווה שכמו שחווית הקלנוע עדיין לא פגה מעולמנו, למרות הקלות הבלתי נסבלת של הורדת הסרטים, כך גם חווית הדפדוף העלעול הנגיעה בנייר לא תפוג כל כך מהר.

חייבת לציין ואני ממש לא משוחדת, כי באמת שאני לא אספנית של ספרי בישול, הספרים של לאנצ'בוקס הם לא עוד ספר מתכונים על המדף, הם מעבירים חוויה אחרת, הם מספרים סיפור והם נוגעים בנושאים אחרים : תודו שספר על מתכוני קיבוצים, כשמאחורי כל מתכון  סיפור על ההיסטוריה של הקיבוצים,  זה יותר, הרבה יותר מעוד ספר מתכונים.
אח שלי שהוא טיפוס מיוחד, כזה שקורא בשקיקה את כל ספרי מאיר שלו ומתרפק על סיפורי יפו קיבל ממני  את "גולש לגולש "כשהספר הקודם שקניתי לו  היה "ספר התענוגות" של עמוס קינן -אז אתם מבינים??

בקיצור -הבלוג שלי לא עוסק במשפטים כמו -כדי לכם ולכו לקנות -אבל אם יוצא לכם להיכנס לחנות ספרים ( ברור, כאלו) חפשו את הספרים של לאנצ'בוקס, יש לי תחושה שרק אז תבינו את חווית הקריאה שאפשר להפיק מספר בישול ( ספר בישול???כן)







כופתאות מופלאות מגולש לגולש 

מרק דורבבניל

נו -אם שם כזה אתם לא מתים לקרוא את המתכון?

קצת יותר מספר בישול 

2 תגובות:

  1. מרב, יקירתי!
    רוב תודות על הקישור - כפר התפרסמה הרשומה השנייה על המטבח - אז עכשיו נושא התכנון שלו די מכוסה.

    הרשומה שלך משגעת!!! ונתת לי השראה לרשומה על יחסי עם סיפרי הבישול, המתכונים שעובדים במשפחה, "פתקאות מתכונים" וכ"ד. (המשך יבוא...)


    השבמחק
    תשובות
    1. תודה סיגל -והנה זה כשכותבים פוסט בהמשכים.. ואת כבר הספקת לעדכן את הבלוג שלך בכתבה שנייה בנושא ותמיד שמחה לשמש השראה

      מחק

Blogger Wordpress Gadgets