יום שבת, 12 בינואר 2013

גלית דויטש - צלמת






גילוי נאות, גלית היא חברה : נתקלתי בצילומי הפנים שלה בשיטוטי ברשת והוקסמתי מהיכולת שלה להביא לידי ביטוי בצילומים צד שלא הכרתי אצל שום צלם העוסק בצילומי פנים. הצעתי לה חברות....בפייסבוק, ההכרות דרך הפייסבוק הפכה לקפה של בוקר או אחה"צ תלוי בלוחות הזמנים הצפופים שלנו מהר מאוד גם גילנו את אהבתנו המשותפות למוסיקה .
אז ישבתי איתה לקפה של ערב ושאלתי אותה כמה שאלות : 

צילום למה? 
"מממ, לא ממש יודעת , אני חושבת שזה קשור איכשהו בצורך בעיסוק בזיכרון בעבר, בגעגוע לעולם אחר, לעולם רומנטי, לצורך להנציח. לתעד. להתפעל שוב ושוב מיופיו של העולם. צילום זה אמצעי לספק סקרנות שיש לי לגבי מקומות, אנשים , מצבים.
איך הכל התחיל ?
"למדתי עיצוב גרפי ואחד מהקורסים היה צילום, בפעם הראשונה שפיתחתי תמונה  במעבדת שחור לבן, כשראיתי איך לפתע מופיעה הדמות. זה כל כך הקסים אותי  ידעתי שזהו. זה מה שאני רוצה לעשות בחיים ,נרשמתי למכללת הדסה עברתי לירושלים והתמקצעתי בתחום.


מיהם הצלמים מעוררי השראה שלך ? 
"צלמים שהם האורים והתומים של הצילום כמו דיאן ארבוס Diane Arbus]], אוגוסט סנדר [August Sanderארווינג פן[ Irving Penn], ג'וזף קודלקה [Josef Koudelka],אנדרי קרטז' [Andre Kertesz],אנסל אדמס ועוד רבים וטובים.

מי ומה משרה עליך מעבר לצלמים?
" אני מאוד אוהבת מוסיקה, בעיקר אלטרנטיבית. בלוז וג'אז  תאטרון וקולנוע, אחד הבימאים האהובים עלי הוא -Jan Svankmajer יאן שוונקמאייר,  קולנוען ואמן צ'כי שביים בעיקר סרטי אנימציה של בובות אנשים וחפצים. אני מאוד אוהבת אומנות שהיא קצת ביזארית, קצת סוריאליסטית, למרות שאני לא עוסקת בזה בעצמי. 


באופן טבעי אני מאוד נמשכת לאומנות נשית , מאוד אוהבת את אנה  הוך  Hannah Höch אמנית קולאזים משנות ה 20 , ובכלל יש לי עניין בכל עשייה נשית העוסקת בנשיות










את עוסקת בכמה תחומי צילום : 

"לפרנסתי אני מצלמת בעיקר אדריכלות ועיצוב פנים, תכשיטים,קטלוגים [של בגדי ילדים בעיקר] עובדת מול מעצבי אתרים שזקוקים לצילומי אווירה, מצלמת גם אירועים וספרי משפחה"





מהוא התחום האהוב עליך?  
 "אני אוהבת בעיקר את הגיוון וההתפרסות על כמה תחומים, לא לעסוק רק בדבר אחד,לא פעילות שגרתית של עשייה קבועה באותו תחום. זה מאוד מתאים לאישיות שלי.
אם לא היית צלמת -מה היית
לו היה לי כשרון כתיבה הייתי רוצה להיות סופרת, יוצרת מוסיקלית,או שחקנית אבל אין לי  כשרון לאף אחר מהתחומים האלה אז אני מסתפקת בלצרוך ממוכשרים.





כמה מילים על הקולאגים שלך : 
בקולאז'ים שאני יוצרת יש משהו שונה לחלוטין מצילום. כי זה עולם שאני ממציאה ולא מוצאת. המגע בחומר, הגזירות, ההדבקות, היצירה של דמות שקורמת עור וגידים ומקבלת ישות משל עצמה, זה מרתק. כל העיסוק בהלבשת הדמויות ביצירת עולם חדש זה פלא.




יש משהו מאוד נשי בצילומים שלך -את מאמינה שיש צילום נשי? 
אני בהחלט חושבת שיש צילום נשי, ואומנות נשית בכלל. נשים רואות את העולם אחרת. בראיה יותר רגשית  פחות מתמטית יותר אינטואיטיבית, נשים שמות לב לפרטים גם אלו שלא נמצאים באופן ישיר .
לנשים יש התבוננות טבעית ובלתי אמצעית.  התבוננות הוליסטית שמכילה תמונה רחבה יותר ולא רק את מה שנראה במציאות  .


גלית -צלמת מוכשרת 

כל הצילומים של גלית ניתנים לרכישה, ומתוך ניסיון אני יכולה לומר שהם נראים מדהים על הקיר, בכל גודל ובכל   פורמט, להזמנות ניתן לפנות לגלית בכתובת המייל שלה : galgal12@zahav.net.il

והכי לסיום: לחצו על הקישור ותוכלו להנות מאחד מהשירים הרבים שגלית אוהבת : שיר 












2 תגובות:

  1. מושלם! איזה יופי!!!!, מאוד התלהבתי והתרגשתי מהצילומים שלך, אני ממש אוהבת את העובדה שכל צילום מביע כל כך הרבה בכל כך מעט....
    ממש ממש ממש מושלם!

    השבמחק
  2. רשומה מהממת!
    וגלית? - אין מילים. בהחלט מקצוענית לשמה!
    נשיקות רבות

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets