יום שלישי, 22 בינואר 2013

2013- מוזיאון העיצוב בחולון - רק שתדעו מה הולך להתרחש




  

תערוכת מחווה ללאה גוטליב 1918-2012
מרץ - מאי 2013
התערוכה, שתפתח ב-19.3 לרגל שבוע העיצוב חולון, תתמקד ביצירתה של מעצבת האופנה לאה גוטליב, שיזמה תחום עיצוב מוביל וחדשני בתעשיית הטקסטיל הישראלית, והפכה למובילה בינלאומית. התערוכה היא חלק מחזון מוזיאון העיצוב ועיריית חולון להעמיד במרכז שבוע העיצוב את המעצבים הישראליים והתעשייה. העבודה על התערוכה החלה לפני יותר מחצי שנה, בתהליך של מיון ובחירת המוצגים מבין אלפי הפריטים הקיימים בארכיון גברת גוטליב. לצד פגישות עבודה בביתה, הספיקה הגברת גוטליב לבקר במוזיאון ולהשתתף בטוויית החלום של תערוכה לכבודה לפני שהלכה לעולמה.

תערוכת המחווה תכלול פרק היסטורי, המציג את פועלה של הגברת גוטליב  וקולקציות שעיצבה החל מסוף שנות ה-70 ועד לתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת. את החלק ההיסטורי אוצרת חוקרת האופנה איילה רז והוא כולל פריטים מארכיונה הפרטי של גוטליב שייחשפו לקהל המבקרים.
הפרק העכשווי ידון מצד אחד בהווה המתמשך של עיצוב בגדי הים של המנהלת האמנותית של חברת גוטקס, מולי גראד, ויאפשר, מן הצד האחר, מבט אינטימי למחשבותיהן של נשים, יוצרות, מעצבות ואוצרות עיצוב ואופנה, בנושא ״אני ובגד הים״.


רון ארד במוזיאון העיצוב חולון
התערוכה המרכזית השנה במוזיאון, שתפתח בתחילת יוני 2013 ותמשך עד לאחר החגים, היא תערוכת יחיד של מעצב-העל והאדריכל רון ארד – לה ציפו רבים מאז נחנך בניין המוזיאון בתכנונו לפני שלוש שנים. ארד, שפועל בבריטניה וממשיך ומחדש את תחומי פעילותו (עיצוב משקפים במותג pq, מייצג ה-720 ועוד) חוזר לחולון ומציג במוזיאון העיצוב תערוכה מקורית של עבודותיו, על התפר שבין עיצוב דיגיטלי ועיצוב מוחשי. התערוכה תעסוק בתהליכי עבודה, מקורות ההשראה ומפגשיו הרבים ברחבי העולם, עם יוצרים, אנשי מקצוע, טכנאים, אנשי תעשיה וביצוע.





שבוע האופנה חולון HoF13
אוקטובר 2013
שבוע האופנה חולון יתקיים זו השנה החמישית ויכלול כמדי שנה הרצאות, פאנלים ומיצגים של מובילים בתחום האופנה בישראל ובעולם.




זן ואמנות עיצוב האופניים (שם זמני)
נובמבר 2013 - פברואר 2014
תערוכת החורף של המוזיאון תאפשר מבט קרוב על אחד האובייקטים הייחודים בעולם העיצוב התעשייתי - אופניים. מאז שנוצרו לראשונה, נשארו האופניים בתצורתם הראשונית לאורך יותר ממאתיים שנה. עם זאת, דרך התפתחותם ניתן לבחון תהליכים טכנולוגיים, חברתיים ואופנתיים, הנוגעים בחוויית המשתמש, בעולם הטכנולוגי, בעולם החומרים החדשים ובעולם הפנאי.
אופניים הם מושא תשוקה: אישיים, מותאמים, ייחודיים, ויחד עם זאת תעשייתיים, נפוצים, מובנים מאליהם.
התערוכה תציג מבחר מתוך אחד האוספים הפרטיים הגדולים בעולם, אוסף מיכאל אמבאכאר, לצד דגמים היסטוריים, סרטים ותהליכי פיתוח של מערכות לבוש לרוכבים, קסדות ועוד.

אוצרת: גלית גאון, האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets