יום שבת, 16 ביולי 2016

עיצוב סדרתי


בחרתי כמה מסדרות הטלויזיה שהרשימו אותי במשך השנים עם עיצוב הפנים שלהם, לאו דוקא בגלל שהתחברתי לאותו סגנון או לאותה תקופה, בעיקר בגלל ההצלחה, שמבחינתי נמדדת בכך שהעיצוב הופך להיות עוד דמות נוכחת בסדרה. גם הצופה שלא מורגל ( כמוני וכמו רוב המעצבים) לעקוב אחר כל פריט בחדר, לנסות לזהות תקופות ומעצבים מרגיש את נוחכות העיצוב. אז קבלו : 

  • הראשונה בעיקר בגלל ההצלחה הכבירה שלה בעולם ובארץ ולדעתי גם בזכות ההשקעה המדהימה בבחירת הלוקיישנים, דמיינו: הסדרה מתרחשת בעולם לא קיים, בזמן לא קיים, בהיסטוריה לא קיימת במציאות שלא היתה ועדיין מצליחה לא לההפך לקלישאה בדיונית : 

האם ידעתם כי ארמון הפירמידה של מרן אחת משלושת הערים הגדולות בממלכת אם הדרקונים ( משחקי הכס, כמובן דא) הושפע בעיצובו ותכנונו משני פרוייקטים מאוד מפורסמים של פרנק לויד פרנק -Hollyhock House ו Ennis House 
אם תכנסו לקישורים המצ"ב לא תוכלו לפספס את הדמיון המדהים. מה שמדהים יותר זאת העובדה שהבתים אותם תכנן לויד היו ברוח הארט-נובו בעוד הארמון במשחקי הכס מצליח ללשלב את האלמטנים הללו בלי ליצור שום תחושה של שנות ה 20 של המאה ה 19  אלא הרבה הרבה יותר רחוק במציאות מדומה של יבשת לא קיימת . 


ארמון הפירמידות בסדרה 



פלר 

המקור 

  • בסדרה "בנות" המתרחשת בהכי נוף ניו יורקי היפסטרי ברוקלני יש לנו הפגוה קלה כשושנה מבקרת לזמן קצר בטוקיו ומתארחת בלופט הכי צבעוני שיש,שעוצב ותוכנן על ידי Shusaku Arakawa ואתם חיבים להכנס לקישור של האתר כי העיצוב שלו פשוט מאגניבבב
אאההה והכי חשוב ? מי שרוצה להתארח ממש ממש בלופט הזה -הוא זמין ב AB&B 














  • גוטהאם - לקחת סדרה, המתבססת על סידרה שמתבססת על קומיקס, השמיים הם הגבול במקרה שכזה. גוטהאם היא אחת מסדרות אלו, הסדרה המתבססת על אחת מהדמויות בבטאמן ועוקבת אחר מעלליו של הבלש ג'יימס גורדון בעיר גותהאם, בימי ילדותו של ברוס ויין. 




החלטתי לבחור רק לוקיישן אחד מהסדרה שמצדיקה כתבה ענקית ( פעם). 
אחד הלוקיישנים המרשימים בסדרה הוא הפנטהאוס של ברברה קיין, ארוסתו לשעבר של גורדון. מעצבי הסדרה שלבו יחד את העיצוב ההולווידי הזוהר של שנות ה 30 עם סגנון הארטדקור הכבד. הדירה שאמורה להיות מקום מפלט מכל הזוועות בעיר למטה  מצליחה ליצור רושם של מקום חם ומגונן למרות מיקומה ( מגדל שעון כמובן ..)








  • ואיך נסיים בלי דירתו האייקונית של דון דרייפר האיקוני מהסדרה האייקונית מד- מן. וואו, שעות שיכולתי להתבונן בכל פרטי הריהוט, העיצוב, הצבעים, הבגדים, הדיוק של הנצחת התקופות בסדרה. סדרה שמתפרשת על פני כמה תקופות ואין לנו צורך בשום לוח שנה על מנת לזהות אותן. 

הדירה בה מתגורר דון עם אשתו החדשה והצעירה, שונה מאוד מביתו הקודם. זאת דירה אופיינית לשנות ה 60 של אמריקה ( בעיקר החוף המזרחי ) 
מעצבי הדירה נעזרו  בספרה האגדי של מעצבת הפנים בטי פאפיס  Interior Decoration A to Z    ו  Decoration U.S.A., -   Jose Wilson and Arthur Leaman. 


אבל לפני-התנחתא קצרה עם השיר המסיים את סידרה  סרטון פרסומת לחברת קוקה-קולה 





טוב, עם מה נתחיל... הצבעים... אוי הצבעים : כחול בשילוב של קורלים למנהם ( שזאת הגדרה לצבע לא ממש מוגדר שהוא בין כתום לורוד לחום..)
ואכן שנות ה 60 התאפינו בצבעים "ארציים" מהאדמה ( שנות ה 50 היו פסטליים יותר)
שימו לב לחלון המפריד בין המטבח לחלל המגורים שאפיין את מטבחי שנות ה 60.  קרוסלת התבלינים? כלי הזכוכית . אתם חייבים לבקר לפחות באחד מהאתרים בהם נרכשו חלק מהאביזרים לסט המטבח והדירה : 
http://pasadenaantiquecenter.com/




לא יכולתי להשאיר אתכם בלי אריחי המטבח החומים שהופכים להיות טפט על דלת ההזזה ( ועוד מעט תראו אותו שולט גם בסלון ובטקסטיל)  ואל תפספסו את המקרר החום! כמובן !
יחד עם זאת נתן לנבחין גם בכל מוצרי החשמל המשוכללים ביותר לאותה תקופה  ( בלנדר, תנור בילד אין בשנות ה 60!מסחטת מיץ חשמלית, מדיח כלים ) ושילוב הכרחי של נירוסטה בכיור, תנור ומדיח.





פינת האוכל מוכרת לכם? כמובן, ההשראה הדנית שבשנת 2016 מקבלת עדנה מחודשת נמצאת גם פה בחדר האוכל של שנות ה 60, כבר אז ריהוט זה נחשב כרטרו שכן זהו רהוט קלאסי של שנות ה 30-40.  שימו לב לשולחן האוכל, לכסאות וכמובן למזנון הבלתי נמנע - כולם דנים .
שטיח השאגי בגוון הכתמתם חום כמובן , שימו לב להדפס שעל הקיר והטפט הבלתי נמנע בטקסטורת הטקסטיל ( ושום מילה על קרניז התקרה עם התאורה השקועה שיש אנשים שעדיין לא חושבים שבית יהיה מעוצב בלעדהם) 
רק ככה שיהיה לכם ברור שכל הפריטים האלו נרכשו בחנויות אמיתיות..( זאת אומרת לא חנויות של אביזרי תפאורה וכו) 
 הרהוט הדני 
השטיח 
הטפטים 






לסיום 2 זויות מחדר המגורים :
את הטפטים והוילונות כבר בחנו ( אני ממש אוהבת את סט האריחים, טפט, וילון)
שטיח מקיר לקיר - ברור
הרהוט הדני נוכח גם פה - משתלב נהדר  עם מכשיר הטלויזיה ( לא מסך, לא - מכשיר) , קרניז מונמך, אח עם בריקים, תאורה שקועה לצד גופי תאורה בעיקר שולחניים.
הספות בקווים המאוד ישרים עד נוקשים, כורסאת הטלויזה השחורה שהיתה מעין סמל סטטוס בכל זלון אמריקראי ( לא סתם בארץ נקראת הרשת -אמריקאן קומפורט)
חדי העין ישימו לב לפינת הישיבה שבמרפסת. 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets