יום שני, 12 באוקטובר 2015

זהירות מהפך








מהפך !

כשסיימתי את לימודי עיצוב הפנים שלי בשנת 1996 הייתי צריכה להסביר לאנשים מה זה  "מעצבת פנים"

חלפו 19 שנים והיום אני צריכה להסביר לאנשים מה זה "מעצבת פנים".

מה שהשתנה ב 19 השנים אלו זה בעיקר:

כמות המעצבות שיש בארץ (בערך מעצבת על כל נכס) כמות מוסדות הלימודים בהם אפשר לרכוש (על ידי לימודים כמובן) תעודה שכתוב עליה "מעצבת פנים".

החשיפה המהירה שיש לנו כיום לעיצוב בכל העולם בזכות ההמצאה המדהימה הזאת שנקראת אינטרנט (כן -לא היה קיים בזמן שאני למדתי).

אאהה וגברים חזרו לגדל זקנים.

ומעט מעט מאוד מודעות בארץ למקצועות העיצוב, תכנון, אדריכלות.






כשהתחלתי את שנת לימודי הראשונה בסדנא לעיצוב ואדריכלות של אליעזר פרנקל , השנה הראשונה היתה משותפת לכולנו, בשנה זאת יכולנו להחליט במה נרצה להתמקד בשאר שנות הלימודים, דבר אחד היה לי ברור כשסיימתי את השנה הראשונה: לא רוצה להיות אדריכלית ! גם היום 23 שנים אחרי -2 תארים אקדמאים, אני עדיין כל כך כך כך שלמה עם ההחלטה שלי.

אבל..... נו הרי היה ברור שיגיע האבל.
בשנים האחרונות אני מרגישה את זילות המקצוע שלי, בעיקר בגלל הסיבות שמניתי למעלה(חוץ מהזקנים).

וגם בגלל שאני חייבת להמציא את עצמי כל פעם מחדש, מהסיבות הבאות: 
אני תמיד חייבת להיות צעד אחד קדימה לפני כולם.
אני משתעממת בקלות.
אני שואפת לגדולות ונצורות לעסק שלי.






החלטתי לחגוג 5 שנות עצמאות, במהפך הגדול ביותר עד כה.

"מרב שדה עיצוב פנים" הופכת להיות "מרב שדה -שרותי אדריכלות, תכנון עיצוב ליווי ופיקוח"

ושוב 2 תובנות: 
המושג\מקצוע\תואר\ מעצבת פנים פשוט לא תואם את מה שחלקנו באמת עושות שזה בעיקר לדשדש בבוץ , בימי החורף, בין בטון לחשמלאי עב כרס וקצר חולצה, או לנגב אגלי זיעה המתגלגלים לחריצים שלא ידענו על קיומם ולשאוף ריחות גוף שלא תארנו שמישהו מסוגל להפיק, בימי הקייץ.

בין לבין לטפס קומות לא בטיחותיות ולדון עם קבלנים בכובד ראש ,כשכל מה שבא לך באמת לעשות זה לגלגל אותם במדרגות הללו. 

אני לא מתכוננת להתהדר בנוצות לא לי - התואר שלי הוא מעצבת ולא אדריכלית פנים -למרות ש.... אני חייבת לומר שאני מאוד בעד הלפוך את התואר הזה לרשמי .
אדריכלית פנים זה לגמרי מקצוע שקיים והוא שונה מאוד ממקצוע עיצוב הפנים ורק ביום שאנשים יפנימו זאת ויבינו את ההבדל הם ידעו להעריך את המקצוע ואת מי שעומד מאחריו.





אם אני:  מתכננת חללי שלמים, שוברת, הורסת, בונה, מוסיפה, מתכננת חשמל אינסטלציה, תאורה, מיזוג ,חלונות,דלתות, גגות ,תקרות ,רצפות
אם אני: עובדת מול קונסטקרוקטורים, קבלנים ,חשמלאים, יועצי מיזוג, מהנדסי אניסטלציה, יועצי בטיחות, נגרים, רתכים , מסגרים
אם אני: יכולה ללמד אתכם איך עובד ברז, קורה, עמוד, אינטרפוץ, אסלה
אם אני: מתכננת בית מושלם מבפנים שישרת את המשתמשים בו בצורה הנכונה ביותר הפועלת על פי כל חוקי הנדסת האנוש
אם אני : יודעת איזו סוג תאורה, מיזוג, אור, חלון, דלת, פרופיל ישרת אתכם טוב ביותר
אם אני : יודעת לגלות טעיות לפני שמאוחר מידי ובאופן כללי לא לבצע אותן בכלל

אז אני לגמרי לא מעצבת אני לגמרי רב- בנאית וכל המדקדקים ומצקצקים שירגיעו. 



וכעת רק להשכלה כללית: 







טרוויה : מה מקור השם ארכיטקט ומה מקור  השם אדריכל.
ומאחר ובעידן גוגל וויקיפדיה לא תהייה בעיה לאף אחד מכםֿן לגלות זאת
אחסוך לכם את החיפוש

אריכטקט = רב בנאי בלועזית
אדריכל לעומת זאת הוא ממש לא המקבילה העיברית למילה אריכטקט מקורו דוקא באכדית ופרוש השם -משרת ההיכל : אדרו היכל  אקלי משרת



ועוד על השינוי החדש של העסק שלי -מזמינה אתכם להכנס לאתר המחודש. 

סטודיו מרב שדה : שרותי תכנון, אדריכלות, עיצוב, פיקוח וליווי. 



http://www.meravsade.co.il/


























אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets