יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

בלוג השיפוץ הגדול6#



יש! הגיע יום ראשון וגילי מודיע לי שאפשר להזמין את הריצוף ליום רביעי הקרוב. חזרה על המסלול והעבודה שוב תופסת תאוצה. איש הטייח והריצוף נכנס לעבוד והדברים מתחילים להתגלגל.

למי שפספס את הפוסטים הקודמים בסדרה הנה הקישורים לפנכם :

שי החשמלאי סיים את עבודתו, אבל לא לפני שגיליתי את הטעות הראשונה שלי ממש בזמן. המטבח עבר שינוי תכנוני כשמדיח הכלים עבר מהצד הימני של הכיור לצידו השמאלי, רק ששכחתי להעביר תכנית מעודכנת לחשמלאי ובדקה ה- 90, לפני שהתחיל את החציבות לשקע המדיח, ראיתי את השרטוט על הקיר. חשוב, חשוב: אל תחסכו בשעות הפיקוח של המעצבת. אני מגיעה לדירה לפחות פעמיים ביום ומעבר לבונדינג שאני עושה עם הבית החדש שלי, חשוב לעקוב אחרי מה שנעשה בדירה כי לעיתים קרובות יש שינויים שמשפיעים על התכניות המקוריות וחשוב להיות ערניים.


ככה נראה מטבח כשהוא עדיין בנגרייה 

לשים לב - לפרזולים- לסנדוויץ המחופה פורמייקה ( אני מעדיפה אפורה)




מכאן אני נוסעת לנגרייה של אמיר לראות את ארגזי המטבח המוכנים. אני נוסעת לחברה שמייצרת את משטחי הבטון למטבח, כמה סגירות אחרונות ואני חותמת על ההזמנה. כן, ממש עכשיו הזמנתי את המוצר השלישי הכי היקר לבית, מיד אחרי הברזים והאריחים האיטלקיים למטבח. מה שמוביל לעניין הבא


פבריציו אהובי - אריחי המטבח שלי 




כמה מילים על תקציב:  
אני מנהלת את תקציב השיפוץ בטבלת אקסל שבניתי וכוללת את הפריט, מחיר ליחידה, מחיר כולל, היכן נרכש, כמה שילמתי כמקדמה וכמה נשאר לי לשלם. ככה אני שומרת את האצבע על הדופק. מאחר ואני מכירה את עצמי ואת חוסר היכולת שלי להיות מסודרת בענייני כספים פתחתי גם חשבון בנק נוסף שמיועד רק לשיפוץ והוצאתי גם כרטיס אשראי עבורו ואפילו פנקס צ'קים, וככה אני לא מערבבת בין העו"ש היומיומי שלי ותקציב הדירה. יש מי שאומר שלא מערבבים שמחה בשמחה, אבל פה המצב קצת עצוב פשוט כי התקציב הולך ואוזל ועדיין ההוצאות גדולות. עדיין לא קבלתי הצעת מחיר מהנגר על כל שאר הנגרות בבית (משטחים לחדרי הרחצה, ארונות בגדים, שולחנות כתיבה) ועדיין לא קבלתי הצעת מחיר על שלושת המקלחונים, פשוט כי אלה סוג הדברים שאוכל לקחת עבורם מידות מדויקות רק בסוף בניית מחיצות הגבס בדירה.  



מטייחים 




חשוב גם לקחת בחשבון הוצאות שנראות לנו אולי חסרות חשיבות, אבל הן מצטברות:
התקנת מזגנים: במקרה שלי מדובר על שני מזגנים חדשים ועוד שניים שהועתקו ממקומם הקודם.
הובלת הדירה: במקרה שלי, מן הסתם אצטרך גם מנוף על מנת להעביר דברים לגג.
ניקיון: חברת ניקיון בגמר השיפוץ.
תשלומים: תשלומים למובילים השונים עבור מוצרי החשמל שנרכשו. 
עיצוב פנים: ידיות חדשות לדלתות פנים ווילונות.
אבל יש גם נקודת אור וטיפ קטן לחסכון: גשו לעירייה והוציאו פטור על תשלום הארנונה בתקופת השיפוץ. יש כזה דבר.
הטייח שגילי עובד איתו הוא שד משחת, תוך כמה ימים הדירה מתחילה ללבוש צורה ובמקביל לבניית מסתור לניאגרות, נסתמים כל החורים שנפערו בריצוף הישן עבור האינסטלציה. בחדרי הרחצה הוסר כל הריצוף הישן ותערובת של בטון ובי.ג'י בונד נשפכה כדי לאטום את הרצפה, שרק בשבוע שעבר נפער בה חור אל השכנה מלמטה.



זה גם הזמן לאביזרים שאמורים להיות בתוך הקיר עצמו ( לא לכולם יש פטיש לסבוניות חרסא משנות ה 50 אני יודעת..)









מגיע הרגע והריצוף מגיע. 103 מ"ר של אריחי 80 על 80 – 53 אריזות נישאות כלאחר כבוד לדירה. ביום חמישי אני מגיעה בבוקר לדירה ואת פני מקבלים שני חדרי ילדים מרוצפים! וואו! קונסטרוקציות מתכת עבור קירות ומחיצות הגבס גם הן כבר במקום וביום שישי אפילו מרוצפת גם רוב היחידה שעל הגג. ריצוף שאר הבית יצטרך לחכות לשבוע הבא כי ארבעת האריחים הגדולים שרכשתי ושישמשו "שטיח" במטבח, הם שיקבעו את הריצוף במטבח, סלון והמסדרון המוביל לחדרי השינה. 






ככה סוגרים חדר - המטבח הישן נסגר לכבוד חדר העבודה שלי 







במקביל הזמנתי גם הובלה לשאר הריצופים והחיפויים בבית, וזו תגיע רק ביום ראשון עם ריצוץ אבן טרוונטין בגדלים משתנים עבור הגג, ריצוף חדרי הרחצה והחיפויים וארבעת האריחים האיטלקים שלי – "פבריציו" שמם - מאהב לטיני יהיה לי בדירה...
ביום שישי מתקשרים ממחסן ההובלות ומודיעים שהריצוף של חדר הרחצה שלי חסר במלאי ויגיע רק בעוד עשרה ימים בערך. אופס, עיכוב קטן בעבודה. אבל קטן עלינו. לא ניתן לדבר הזה להוציא את הרוח מהמפרשים. היכונו להמשך ההתקדמות בשבוע הבא. 






אשמח לתגובות, שאלות, פרגונים ומילה טובה - מרב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets