יום שישי, 1 ביוני 2012

סיציליה casa mirabilerelais

סיציליה. האי הקטן בשפיץ של המגף. בדיוק לפני עשרה ימים ארזתי מזודה ועליתי על מטוס לכיון המקום הבלתי ידוע הזה. חברותי למועדון הטועמות ואנוכי מצוידות בבני ממולטובן, יצאנו למסע של יין אוכל וגילוי האי המופלא הזה.

הייתי באיטליה כמה וכמה פעמים, אבל היה לי ברור שהפעם החוויה תהייה שונה. גם בגלל החברותא: חבורת בנות שמפרגנות אחת לשנייה והכי חשוב לא בודקות מה נכנס לנו לפה...וכמה קלוריות זה מכיל...וגם הידיעה שכל אחת מאיתנו מגיעה עם תחום העניין שלה בין עם מדובר על יין ( מירה ורותי מיקבי כרמל) אוכל ( מיכל הגרגרנית) אנשים ( גלית והדס) ואנוכי ( בתים בתים מבפנים ומבחוץ).


את הפוסט הראשון אני מקדישה ללילו, בעליו של מקום הלינה הראשון שלנו 
casa mirabilerelais.



אחד מהטרקלינים בבית המלון, פריטים אישיים ממש כמו בבית פרטי

קצת רקע: 
בסיצילה שטחי חקלאות רבים, רובם, כמובן כרמים ומטעי זיתים. על מנת שאפשר יהיה לבנות בשטח חקלאי, אחד התנאים שצריך לעמוד בהם הוא שהמבנה יהיה מבנה לשימור, זאת הסיבה שרוב בתי הארחה, בתי מלון וחוות ארוח הן בעצם מבנים בני יותר מ100 שנה. 



כמה בתי מלון בעולם יכולים להתגאות ביקב עתיק במבנה עצמו: מתחת לגרם המדרגות נשמר בור הדריכה של הענבים שהיה בשימוש לפני יותר ממאתים שנים.




ריצופים עושים לי את זה, ריצוף החצר הפנימית בבית המלון בנויה מחלוקים שנבחרו אחד אחד ורוצפו בדיוק מופתי
האבנים יוצרות משטח אחיד וחלק שאפילו נעים לדרוך עליו יחפים.


באחד מחללי הארוח מרבץ כריות המזכיר בעיצובו חדר מרוקאי

המבנה בו ממוקמת הוילה של ליליו נבנה ב 1800 ומעבר לכך שהיא שוחזרה על גבי המבנה המקורי, לילו יכול להתגאות בעובדה שאת רוב השיפוץ הוא תכנן בעצמו ובעזרת האדריכל שאיתו עבד שהתגלה לנו , מאוחר יותר, כבעלה של השפית של המקום..( ג'וסי שמה).



ריצוף האבנים בחצר הפנימית 


וכל זאת איך אני יודעת? אז ככה: מסתבר שבאיטליה, כמו שבני סיפר לנו כל בעל מקצוע הוא ingegnere... כל בעל תואר הוא dottore...וכל מעצב הוא  architetto...וכך בכל מקום אליו הגענו הוצגתי כארכטקטה של הטיול...מה שפתח עבורי דלתות רבות תרתי משמע.



חלקו התחתון של המבנה הוא כולו מבנה לשימור בין יותר מ 200 שנה. כל הפרופילים : דלתות וחלונות עשויים מברזל ותוכננו במדיוק על מנת שיתאימו למבנה האבן המקורי והעתיק

טרקלין הארוח עם החפצים האישיים מהאוסף של לילו, את האדום המרופד תכנן ועיצב בעצמו 


לילו, הבעלים של המקום, ערך איתי סיור מקיף בכל המבנה וסיפר לי בדיוק כיצד שיפץ כל דבר ודבר. אראה לי בדיוק את גופי התאורה אותם עיצב, את הכורסאות אותן תכנן ואפילו סיפר לי שמאחר ויצור הפרופילים לחלונות היה כל כך יקר הוא פשוט פתח בית מלאכה משלו... 


הקמין המקורי והמשופץ על רקע האבזור היפיפה שנמצא בכל מקום 







מבט נוסף אל הקמין המשוחזר 


גם את שולחן הארחה  תכנן ועיצב לילו בעצמו מעץ מקומי 

הסיציליאנים כמו רוב אחיהם האירופאים לא חוששים מצבעי קיר בוהקים


הריצוף בכל קומת הארוח הוא פשוט יציקת בטון מוחלק -עוד חומר שהזמן שעובר עליו רק משביח אותו -פרפקטו 


הריצוף דמוי "עצמות הדג"  מאבן מקומית שנראית כמו טרורטין - בארץ אנשים חוששים מריצוף "לא פרקטי" 

אני התאהבתי בריצוף זה, פרקטי, לא פרקטי מדהים!


בית האירוח שלנו בחלקו האחורי מוקף בעצי זית מקומיות והברכה 


המוצר המפורסם ביותר בסיציליה לצד היין ושמן הזית היא הקרמיקה המקומית במעוטרת בפרחים צבעוניים
כזה אני רוצה !

כן ניתן בברור להבחין  בין החלק העתיק בין ה 200 שנה לבין התוספת החדשה. הרעפים הם הרעפים המקומיות המאפיינות את כל מדינות אגן הים התיכון 







אחד מימי השהות שלנו כלל סדנת בישול בו אנחנו הכנו את ארוחת הערב לכל האורחים במקום...

המטבח הסיציליאני כולל בתוכו את כל התבלינים המסורתיים כמו ריחן טימין פטרוזיליה 







שיח הצלף פופולרי ונפוץ בכל רחבי סיציליה - פה קטפנו את הזרעים בחצר בית האירוח שלנו 
בני ולילו המארגן והמארח 

4 תגובות:

  1. מדהים מדהים מדהים. אני בטוחה שהתמונות המדהימות לא יכולות לתאר את כל היופי שהיית בו. נראה שהייתה לך חוויה מדהימה, ארכיטקטית של הטיול שכמותך
    כן ירבו!
    מה היעד הבא?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה תודה -היעד הבא??? נו את יודעת עדיין מפנטזת על קובה או יפן או מקסיקו או...

      מחק
  2. יואו! נראה מ ד ה י ם !!! איזה כיף! וכמה השראה!
    (לא יכולה להפסיק עם סימני הקריאה...:) )

    השבמחק
  3. אין לי שום בעיה עם סימני קריאה!!!!!!!!!!!!!!!
    תודה !

    השבמחק

Blogger Wordpress Gadgets