יום שבת, 18 ביוני 2011

החצר האחורית של החצר האחורית -מרב משוטטת בדרכים

עוד חנות שהתווספה אלי לאוסף המקומות הקסומים שגיליתי. האמת היא שבמקרה הזה היא גילתה אותי...צביה נתקלה בבלוג שלי במקרה וכמו רבים אהבה אותו ( נו, חייבת לפרגן גם לעצמי לפעמים) והזמינה אותי לבקר בחנות שלה ושל שותפתה איריס. כמובן שנעניתי בשמחה. הגעתי לכפר ויתקין , נתקלתי באנגר לאומנות עכשווית והמשכתי לבאק-יארד שנמצא ממש ממש בחצר האחורית של המשק.



אחרי ההתרשמות והצילומים נתתי לצביה לספר את סיפור החנות :
לפני כארבע  שנים חזרתי עם משפחתי משהות של כמה שנים בארה"ב שם ביליתי כל סוף שבוע במכירות של בתים "אסטייט סיילס" ובשווקי פשפשים והתאהבתי נואשות ב "ענתיקות האמריקניות". 


בארץ פגשתי את איריס, בזמנו היינו דיילות אוויר באל-על וגם היא, שהתגוררה בסנט-לואיס במשך חמש שנים, הכירה את הסגנון ואהבה אותו. כך בעצם נולד הרעיון ל "באק-יארד".


בכל 3-4 חודשים אנחנו נוסעות לארה"ב, מצויידות ביו-הול, ובוחרות את הרהיטים והפריטים אחד אחד. אנחנו קונות בחנויות מתמחות, במכירות פומביות, בשווקים. 


סגנון הריהוט הזה  - "הענתיק האמריקני" מצטיין בפשוטות, בפונקציונליות ובצבעוניות. הרהיטים והחפצים אכן שימשו את בעליהם בחיי היום יום. זהו סגנונם של החלוצים האמריקניים, שהגיעו לעולם החדש ובנו הכל במו ידיהם והשתמשו בכל הרהיטים והכלים בחיי היום-יום הקשים. אלו היו דברים שימושיים ולא קישוטיים. מכאן צמח הסגנון. 


.
ל"עתיקות האמריקניות" יש שוק ענק בארה "ב והמון משוגעים לדבר. יש אינספור שווקי ענתיקות ומכירות פומביות בכל רחבי המדינה, ובייחוד במערב –התיכון, שמתמחים בסגנון הזה. יש גם המון מגזינים בנושא ותוכניות טלוויזיה. 



כאן מצאנו להפתעתנו הרבה מאוד אנשים שאוהבים את הסגנון ומכירים אותו, אם משום ששהו תקופה בארה"ב או מספרים ומגזינים. יש המון התלהבות. המשפט שאנחנו אוהבות לשמוע מאנשים המגיעים זה: "הכל מאוד מיוחד. אין שום דבר דומה לזה באף מקום". וזה נכון. בחנות שלנו אפשר למצוא שידות, שולחנות, ספסלים, מנורות, כלי בית, מראות, וגם כלי עבודה ישנים ומיוחדים.


באק יארד, דרך מול היום 5, כפר ויתקין.

פתוח: א-ו: 10:00-14:00 ובשבתות בהודעה מראש.

טלפונים:

איריס, 2536819 - 052

צביה, 4769000 - 052
 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets