יום שישי, 4 במרץ 2011

מעצב ממש לא שגרתי Piet Hein Eek

פמוט אלומיניום מתקפל

פיאט איין אק ( מקוה שתרגמתי את השם כראוי)מעצב הולנדי. העיצובים שלו מצטיינים בצורה וטקסטורות מיוחדות משולבות בעיצוב פרקטי ופשוט. עובד ויוצר בסטודיו שלו בגלדרופ, עיירה מודרנית במרכז הולנד.כיום עבודתיו מוצגות ונמכרות גם בארצות הברית, אנגליה,איטליה,ספרד,צרפת ויפן.


שולחן קפה

עבודותיו מקוריות ומיוצרות במהדורות מוגבלות בלבד, מקוריות היא מילה מכשילה לעיתים ,אבל קל לזהות מקוריות כשרואים אותה, היא מפתיעה מלהיבה ומרגשת אותנו וכך עושות לי עבודותיו של פיאט. ביצירות שלו יש משהו מהעיצוב הפשוט של האימישים האדריכלות הגרמנית וגם של מעצבים  כמו : RietveldJean Prouvé’s Parisian atelier Donald, ,Judd's furniture
ויחד עם זאת עיצוביו משלבים את היחודיות והפרשנות הפרטית והאינדיודואלית השואפת גם לעיצוב עתידי ועכשוי , מה שהופך את עיצובו למיוחד אופטימי ומקורי כל כך.

קערת עץ

בעבודותיו יש גם מידה של פרווקטביות הוא מעלה שאלות ובו זמנית נותן את התשובות, הוא לא מפחד לאתגר את העיצוב המודרני ולערבב את העיצוב הפרקטי יחד עם זה התעשייתי .בעבודותיו יש מין האומנות והאמנות כמו מעצב אחר שנכנס לדפי ההיסטוריה : Eames .


מסגרות אלומיניום

"פאוטיקה פונקצונלית" אפשר לקרוא לעיצוב שכזה

דוגמא לכך ניתן לראות בשימוש שלו בעצים וחומרים ממוחזרים יחד עם חומרים מודרנים וחדשנייםץ.
פיאט שואל מוטיבים רבים מהבבאוס והעיצוב של שנות ה 20 ומתרגם אותם למה שרלונטי לזמננו.
מנורת נחושת

למרות שעבודותיו מאוד אישיות ואפילו מהפכניות הוא  נחשב למעצב קלאסי ולא טרנדי, הזמן עושה לו טוב מרענן לראות את עבודותיו, בעיקר בתקופה זאת כשהעיצוב נשען בעיקר על חדשנות חולפת.
פיאט הוא לא המעצב השגרתי : הוא אוהב מוסיקה קלאסית, שונא לטייל ,לא מתלבש בשחור ,קורא ספרות על פילוסופיה ומתגורר בעיירה קטנה.

ארון אלומיניום

עוד על עבודותיו תוכלו לקרוא באתרים הבאים:
http://www.pietheineek.us/index.html
http://www.sloophoutbehang.nl/
http://www.pietheineek.nl/en/home



כורסא מעצים משומשים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets