יום ראשון, 23 בינואר 2011

קונים דירת קבלן??? לקרוא לגזור ולתלות על המקרר

ישנם כמה מצבים בהם לקוח יחפש מעצב פנים :
  • במקרה של בניית בית.
  • במקרה של שיפוץ דירה או חלק ממנה.
  • במקרה של רענון או יעוץ.
  • במקרה של קניית נכס מקבלן.
בפוסט זה אני אתמקד באופציה האחרונה .
רוב האנשים הרוכשים דירות מקבלן ,בטוחים שיקבלו את כל השרות והעזרה מהקבלן ואנשיו . אז תשכחו מזה.
  לא לקבלן ולא למי שאחראי על שינויי דיירים, יש את הזמן והאינטרס לבצע שינויים בדירה הנרכשת ולהתאימה ללקוח באופן אישי.
 מטרת הקבלן היא להימנע מכמה שיותר בזבוז זמן ,משאבים ,בלבולי מוח, כסף  וביצוע עבודות נוספות.
על מנת למנוע את המצב שבו נקנה את דירת חלומותינו על הנייר ונקבל בסוף , דירה אחת מיני רבות שלא עונה על הדרישות ועל סגנון חיינו או טעמנו כדי לקחת מעצב פנים עוד בתחילת התהליך.
כשקונים דירה מקבלן כדי למצוא את המעצב המתאים כבר ברגע הרכישה ( ראו פוסט קודם על מציאת המעצב הנכון )
מעצב יכול ליעץ לכם עוד בשלב הראשוני : האם תוכלו להפוך את דירת 4 החדרים ל 5 חדרים ?האם תוכלו להפוף את הדופלקס לדירת לופט? האם כדי לותר על שרותי האורחים ולהגדיל את המטבח?
  • לאחר שלב הרכישה ,כדי להגיע עם המעצב לספקים השונים בשלב ההחלטה על הספק הנכון : כל קבלן מציע היום מבחר של  ספקי  מטבחים\ריצופים\דלתות\כלים סניטרים וכו
המעצב יוכל לכוון אתכם לספק הנכון ולמוצרים הנכונים .
מעצב יוכל לומר לכם, לעומת איש המכירות שעובד על עמלות ,כי אולי עדיף להשקיע באמבטיה טובה ולחסוך באסלה מפוארת , שכדי לבחור כיור מטבח שיחזיק מעמד 30 שנה, אבל ברז אפשר להחליף כל שנתיים שלוש.
  • בשלב התוכניות ,מעצב יוכל לעזור לכם עם תוכניות החשמל ,נקודות החשמל , נקודות המיים וכו. כל שינויי בדירה ממה שהקבלן מצי ע לכם יעלה לכם כסף וכסף רב. הקבלן גובה מכם כסף על כל שינויי המבוצע בדירה ,ולכן לא כדי לטעות וצריך לחשב טוב טוב כל שינוי שכזה. האם תרצו ברז שיוצא מהקיר? ולא מהמשטח? תשלמו. האפ תרצו כי האסלה תמוקם במקום אחר? תשלמו. האם תרצו להחליף את גודל הריצוף? תשלמו. האם תרצו כי מסך הפלסמה שלכם ימוקם בקיר שונה? תשלמו.
לכן לא כדי לטעות ולבצע שינויים שתתחרטו עליהם חצי שנה לאחר שנכנסתם לגור בדירה ,ובטח לא לבכות על  שינויים שלא עשיתם מפני שרציתם לחסוך והם גורמים לכם כיום חוסר נוחות במגורים בדירה. וחוסר נוחות יכול להיות החל מכיור שחוסם את פתיחת דלת השרותים ועד חוסר יכולת לנצל חללים .
  • כאשר אנחנו מדברים על שינויים, אין מדובר רק על נקודות חשמל ומיים,או ביטול חדרים והחלפת מקומם בדירה.
רוב הקונים דירות קבלן מעונינים לשדרג את הדירה הסטנדרטית ולהפוך אותה לבית יחודי ומעוצב .החלפת ריצוף ,החלפת אריחים ,תוספות גבס, הוספת מוטיבים כמו פסיפסים ,תוספות של מקלחונים ,ג'קוזי 'ארונות מטבח ' החלפת דלתות פנים וחוץ ועוד. כל מה שיהפוך את הדירה מקוביה אחת מיני רבות לקן האישי והיחודי לנו .
מעצב טוב ידע לתת את היעוץ הנכון ולבנות את לוחות הזמנים הנכונים : חשוב ביותר ! לא הייתם רוצים לקנות ראש טוש מרהיב ולפנטז על מקלחת גשם רק על מנת לגלות שהקבלן כבר מזמן התקין בחדר הרחצה שלכם אינטרפוץ 2 דרך בלבד ( OMG על מה היא מדברת????)
מעצב טוב ידע גם לעזור לכם להישאר במסגרת התקציב ולא להכפיל את מחיר הדירה,ידע לעזור לכם על מה כדי לותר היום ומה לא ניתן יהיה לבצע לאחר הכניסה לדירה. ידע לשאת ולתת עם הקבלן על מה ניתן לבצע ומה באמת לא ניתן לבצע במסגרת דירת קבלן.

לסיום : קישור לאתר מחירון דקל -המחירון המחייב את כל הקבלנים בארץ בכל שינוי מעבר לסטנדרט . ניתן ללמוד רבות באתר זה.
ושוב אשמח לעזור ליעץ לענות .
אני פה.

אם מבחוץ נחרץ העיצוב  הקולקטיבי לפחות בפנים תנו לאישיות שלכם להתבטא-דירות קבלן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets