יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

פריס מודרנית קלאסית ומתוקה

פריס, חורף, גשם וספל שוקולטה חם. ככה אני מפנטסת לי את פריס בפעם הבאה כשהגיע לשם.
בנתיים ? כותבת פוסט משותף עם חברתי היקרה שרון היינריך אלופת המתוק של פריס. את שרון הכרתי בביקורי האחרון בפריס במרץ 2014, שרון היתה עסוקה אז בצילומים לספרה החדש "הפטיסרי הטובות בפריס" ( אפשר להצביע לו בתחרות טיים האוט)  שרון מתגוררת בפריס וגם עורכת סיורים קולינרם בעיר בהזמנה. אז לא פלא שאם יש מומחה בתחום זאת היא ללא ספק. שרון ואני החלטנו לעשות טוויסט קטן ולכתוב על כמה מהפטיסרים המעוצבים בעיר ( חלק מזערי מהן חייבת לציין) 
אז עד שאשתה שוקולטה מול האייפל ביום מושלג -הנה כמה מקומות שווים ביקור. 

כל הצילומים בפוסט שייכים לשרון היינריך 


LADUREE

צבעי הפסטל מתאימים גם לתקופה המקורית בה הוקם המקום וגם להיום 

אחד המקומות הקלאסים והותיקים בפאריס שגם שמר על עיצוב הפנים הקלאסי אך יחד עם זאת החכים ועשה והוסיף את הטוויסט הכו חשוב -טוויסט ההומר : שימו לב לשטיח המנומר המחפה את הרצפה -לא צריך יותר מזה על מנת להשאר מעודכנים ועדיין קלאסיים.

שמירה על העיצוב הקלאסי יחד עם השטיח המנומר והכסאות הירוקים - אין מה להוסיף -עיצוב במיטבו 

בין בתי האופנה הנוצצים וחנויות התכשיטים היוקרתיות ברחוב רויאל, בין
כיכר המדלן לכיכר הקונקורד, יש גם סלון דה תה אחד. 

ב־1862 פתח האופה לואי ארנסט לָאדוּרֶה (Louis Ernest Ladurée) מאפייה צנועה. לימים ייוודע השם לאדורה בעולם כולו כאחד 
השף־פטיסיירים המובילים, ולחנות יהיו סניפים רבים מחוץ לצרפת - מלונדון וניו יורק ועד טוקיו וריאד - שורה של בתי קפה, פטיסרי, חנויות 
אקססוריז ומותג שוקולד, אבל ב־1862 לא הייתה זו אלא מאפייה. ממש באותה שנה הונחה אבן הפינה למוסד פריזאי חשוב אחר : האופרה גרנייה. בזכותה 
הפך אזור המדלן הסמוך למרכז עסקי חשוב ביותר, ובו התמקמו מיטב המותגים היוקרתיים של המאה ה־19.


דלפק המכירה שומר על הקלאסי והרצינות בה מתיחסים הצרפתים למקרונים שלהם - רק טקס המכירה שווה כל יורו 

אמנם כשהמקום הוקם היה מאפייה צנועה בלבד, אך ללא ספק המקום מעוצב עם אלמנטים רבים מסגנון הרוקקו ששלט במאה זאת : צבעי הפסטל, המפתחים המקושתים והמקושטים וההידור המוגזם מה.


בביקור הבא בפריס - לא לשכוח 

LADURÉE ROYALE

16-18 rue Royale



LA PATISSERIE DES REVES


הפונט הורוד של הלוגו נותן את הטוויסט העיצובי 

מי שיודע צרפתית מבין את פרוש השם ומי שלא:  פטיסרי החלומות.

להכנס למקום ולהרגיש עליסה בארץ הפלאות יחד עם הלו קיטי ובואו נוסיף לזה את צ'רלי בממלכת השוקולד והבנתם את האוירה. 

 הצבע הורוד שולט הן בלוגו והן בבוטיק עצמו, כל פטיסרי מאוחסן כמו תכשיט בתוך פעמון זכוכית שמעבר לתפקיד השמירה על היצירה בתנאים אופטימלים הם גם נותנים לנו את התחושה כאילו נכנסנו לסניף יוקרתי של טיפני. 

עץ, זכוכית ונירוסטה -אוירה סטרילית שנשברת על ידי הורוד 

החומרים השולטים במקום הם זכוכית , נירוסטה ועץ בהיר שמהווים ניגוד מתאים לגוון הורוד והפונט היומיומי והפשוט - הנה גם פה השגנו את הטוויסט הכל כך חשוב לעיצוב נכון והפעם בעזרת ניגודיות של חומרים כמעט סטרילים לעומת גוון מתקתק ופונט "פושטי" 


האיור על פעמוני הזכוכית הזכיר לי את אומנות “Kawaii” היפנית 


הסניף המרכזי של פטיסרי החלומות נמצא ברובע ה 16, בו מתגוררות משפחות אמידות, ממוקמות שגרירויות רבות וכן גרים דיפלומטים רבים. בנוסף, הרובע ה 16 ידוע מאוד באוכלוסיה היהודית האמידה שמתגוררת בו (ראש העירייה של הרובע היה המוביל בתמיכה בשחרור גלעד שליט ותלה את תמונתו של גלעד על בית עיריית הרובע כל עוד הוחזק בשבי).



DES GATEAUX ET DU PAIN

שימו לב למראות ולתאורה 


תרגום השם: עוגות ולחם
שרון מספרת כי כבר  בפעם הראשונה שפגשה את קליר דמון, הרגישה שהיא משוחחת עם אחת השף פטיסייה המרתקות ביותר בסצנת הקינוחים הפריסאית. קשה להסביר במילים, אבל כבר מלחיצת היד הראשונה, הלבוש הלבן והצחור, המטבח הנקי והמסודר כאילו היה מעבדה אמיתית, כבר אז אפשר היה להבין בנקל שמדובר במשהו אחר. התחום המצ'ואיסטי הזה לא נותן הרבה מקום לנשים שעומדות בפרונט של פטיסרי.לא מפתיע שבימים אלו היא פתחה את הבוטיק השני שלה בפריז.

החנות עצמה מעוצבת כמו חנות תכשיטים, בערב שלפני הפתיחה עוד הורכבו כל המראות המצפות חלק מהקירות, הויטרינות והתאורה.התאורה אכן משחקת תפקיד חשוב בחנות זאת, החל מהתאורה החיצונית בגוון ורוד פוקסיה ועד לאור המעבדתי המכוון אל המראות המצפות את הקירות והעמודים בהם נישות קטנות בהם מוצגים הפטיסאריס. מעבר לתאורה, למראות ולנישות כדי לשים לב לקירות הצבועים בטכניקה מיוחדת של דהייה -כאשר החלק התחתון כהה והולך ומתבהר כלפי התקרה -בקיצור שווה ביקור לחובבי העיצוב. 


כתובת:, 75007  89 rue du Bac

מטרו: SEVRES-BABYLONE  או RUE DU BAC

הרובע השביעי הוא רובע מאוד יוקרתי, יש בו הרבה מוסדות שלטון כמו האינווליד שבו נמצא הקבר של נפוליאון, משרד החוץ ועוד משרדים ממשלתיים רבים. גם מגדל אייפל נמצא ברובע ה 7. מי שגר ברובע הן משפחות אמידות מאוד, פחות צעירים וסטודנטים ויותר פריזאיים ותיקים או משפחות אמידות עם ילדים צעירים.


LA FABRIQUE


רצפת עץ, מקררי OSB, סולמות ברזל כבדים יוצרים יחד מראה תעשייתי 




תרגום השם: המפעל
שרון זוכרת כשהגיעה בפעם הראשונה לחנות האקלרים המהפכנית של כריסטוף אדם, L'ECLAIR DE GENIE. העיר כולה סערה מפתיחת חנות הקונספט הייחודית הזו, מרבדים של אקלרים נפרסו ומאז מהווה החנות הקטנה והמדליקה במארה מוקד עלייה לרגל לפריזאים ולתיירים כאחד. 

בסוף ספטמבר 2014 נערכה הפתיחה הרשמית של LA FABRIQUE, המפעל הראשון לייצור אקלרים בפריז, מבית כריסטוף אדם. לה פבריק, בתרגום פשוט מפעל, ירכז את כל פעילותו של אדם בצרפת. שם, ב 300 מטר רבוע המתפרסים על שתי קומות, קומת ייצור וקומת מכירה ומשרדים, ייצר אדם את האקלרים לכל נקודות המכירה שלו, כמו גם את המוצרים הנוספים שנכנסו לאחרונה לנקודות המכירה. אדם מסביר  שבקומה התחתונה יתרחש רוב הייצור ובקומת המכירה, היא הקומה השנייה (בעצם קומת הכניסה, משום שקומת הייצור היא במרתף) יתבצע שלב הגימור והלקוחות יוכלו לראות מעט מהתהליך.



שימו לב לכספת הוינטאג' הזאת! 


אדם בחר למקם את לה פבריק באזור הבורסה הישנה של פריז, ברובע השני. מדובר באזור מסחרי הפעיל בעיקר בשעות היום והוא לא רחוק מאזור הבלוברדים הגדולים והאופרה. כיום ידוע האזור בעיקר בזכות הפסאז'ים הרבים שבו, המהווים אכסנייה לפינות חמד קולינריות רבות. הבחירה של אדם מבריקה, משום שבאזור אין ולו פטיסרי אחת ראויה לדיווח, מה גם שריבוי המשרדים יכול להתאים מאוד לקונספט האקלרים המהווים כיבוד נפלא לישיבות, קוקטיילים וכדומה


צהוב צהוב -טוב אפשר גם לרייר על האקלרים 




המקום מעוצב בצורה מיוחדת מאוד, שילוב של עיצוב חדשני עם טאצ' "מפעלי" מחוספס. כמובן שהצבע הצהוב השולט במותג של אדם מככב במקום, כמו גם הצבעוניות המגיעה מהאקלרים הרבים ומהפוסטרים שיוצרו עבור כל קולקצייה ומעטרים כעת את המקום. בכניסה למתחם,   ממוקמת נקודת מכירה מרשימה, מתאימה בעיצוב לקו הכללי, במקום אף מעין בר עם כסאות מותאמים הפונה לרחוב, לידו ניתן לשבת ולנשנש את האקלרים. החומרים בהם עשו שימוש בעיצוב המקום, משלבים עץ גולמי, ברזל כבד,OSB וזכוכית יוצרים מראה מיוחד המעביר בדיוק את התחושה שרצה אדם לייצר. מפעליות לצד עדכניות, מלאכת יד לצד היי טק. גם אם אתם לא באזור, שווה לבקר כדי להתרשם מהקונספט החדש וכמובן לטעום את אחד האקלרים מהמגוון המיוצר במקום.


75002 ,  32  rue Notre Dame des Victoires
מטרו: BOURSE


טוב -הולכת לאכול משהו -אני רעבהההה 










אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets