יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

צהוב בגבעתיים

  
החלל המרכזי מבו מהמטבח אל עבר הסלון והכניסה לחדרים

דירה ממוקמת באחד האזורים הותיקים  של גבעתיים  בבניין בין 45 שנה בקומה הראשונה מעל עמודים .

 102 מ”ר ובמקור הדירה כללה  3 חדרי שינה , 2 מרפסות שרות  קטנות מטבח סגור וחדר רחצה, הדירה היתה  מתוכננת בצורה נוראית .

אמנם איש הייטק -אבל גם מנגן בכינור


הלקוחות  שלי הם זוג בשנות ה 30, היא  עורכת דין המתמחה בדיני עבודה  הוא איש היי טק
לזוג שני בנים קטנים , האחד בין 3 והבן השני נולד בשבוע בו סיימנו את השיפוץ.

הצלחנו ליצור כניסה נסתרת לחדרים למרות ביטול המסדרון 


 פרוגרמה מאוד ברורה היתה להם ללקוחות שלי  : 3 חדרי שינה , מקומות אפסון ואחסון  רבים ,ספריה גדולה שמשמשת את מאות  הספרים שלהם, כניסה אינטימית לחדרים ובית שיוכל לתת ביטוי לטעמם האישי ואהבתם לצבע ולאור. החזון שלי היה לעצב בית זורם כשמרכזו יהיה קיר הספריה ולאו דוקא קיר הטלויזיה.


הלקוחות שלי לא מפחדים מצבע 



האילוץ הגדול ביותר בדירה היה המבנה הבעייתי שלה : מלבן ארוך ויחסית צר כאשר מצד אחד דלת הכניסה הממוקמת באמצע הקיר ובעצם מחלקת את הדירה ל2 טורים ובקצה השני ויטרינה גדולה מבנה זה מכתיב לי את חלוקת הדירה   ומחייב אותי להשאירה פתוחה לכל אורכה על מנת שהמרפסת תוכל לשרת את כל הדירה ולא רק חלק ממנה

מרפסת אחת סופחה לחדר הילדים שגדל משמעותית 

העבודה על בניית הפרוגרמה והתכנון לקחה בסביבות החודשיים וחצי בגלל המבנה הבעייתי של הדירה הייתי חייבת לחשוב על פתרונות יצירתיים ובחלק מההצעות גם לבנות הדמיות על מנת לתת מושג ללקוחות כיצד יראה החלל העתידי, השיפוץ עצמו ערך עוד חודשיים שינויים קטנים של הרגע האחרון כמו הכנסת דלת דו כנפית מפרוקים והחלפת כל הדלתות בבית לדלתות מפרוקים  האריכו את זמן השיפוץ.
מאחר  וההתמחות שלי היא בעיקר דירות ישנות ושימוש רב בחומרי בנייה לא שגרתיים כמו ריהוט, דלתות חלונות ואפילו כלים סניטרים מפרוקים חשוב לי לעבוד עם אנשי מקצוע קבועים ולכן למרות כל האתגרים שהשיפוץ הציב בפננו הצלחנו לעמוד בלוחות הזמנים

המרפסת השנייה הפכה לחדר רחצה של יחידת ההורים


מבט אל חדר הרחצה מכיון חדר ההורים


התכנון החדש חילק את הדירה לשני צדדים עם הפרדה מאוד ברורה: צד אחד של הבית תוכנן להכיל את חדרי השינה והרחצה והצד השני הפך לחלל אחד  פתוח שמכיל בתוכו פונקציות של מטבח, פינת אוכל, הכנה לפינת עבודה, אזור הסלון והמרפסת.
למעט קיר אחד או שניים והעמודים, פורקו כל הקירות בבית בעיקר מאחר והפונקציות השונות כמו מטבח וחדרי שינה שינו את מקומם ויחד עם זאת נוספו פונקציות חדשות כמו חדר רחצה נוסף.

חדר הרחצה הראשי -נגרות בגווני ים עם דלפקי אלון 




מבחינת התכנון אני מאמינה שהצלחנו להגיע לתכנון המושלם ביותר המשלב בתוכו את תווי הדירה הנוכחית יחד עם הפרוגרמה של הדיירים והעיצוב המיוחד של הבית.

שידת וינטאג' הפכה לשידה בחגר רחצה ההורים 



כשאני משפצת דירות ישנות ישנם 2 דברים שאני יודעת שמהווים את השינוי העיקרי: האחד הוא הורדת הבוידם המסורתי והשני ביטול המסדרונות  וההולים של פעם. מה שאני אוהבת בדירה הזאת שלמרות ביטול המסדרון באופן מוחלט, עדיין הצלחתי לתכנן 3 חדרי שינה שכניסת כולם מוסתרת  מהחלל הציבורי.


כל חדרי השינה חופו בפרקט אלון תלת שכבתי -מבט לחדר הילדים מפינת המשחקים 



מבחינת העיצוב ברגע שגילתי כי הלקוחות שלי אוהבים ססגוניות היינו צריכים להרכיב פלטת צבעים שתהייה מספיק צבעונית לטעמם אך לא תמאס תוך זמן קצר וגם אם בחרנו צבעים שונים עבור אזורים שונים בבית עדיין הכל היה חייב לדבר אחד עם השני


צבעוניות מתונה בכריות הנוי 

מאחר ודלת הכניסה לבית ממורכזת באחת הצלעות של המלבן הרי לנכנס לדירה נחשפת הדירה כולה לכל אורכה  באופן מידי ללא קירות מתחילת ה ועד סופה , על מנת לשבור את האורך הזה השתמשנו בשני אלמנטים
  • הדירה כולה רוצפה באריח פורצלן בגודל של 60 על 120 ס"מ שייושם לרוחב הדירה בצורת חומה , הגודל והיישום הצליחו לרבע מעט את הדירה , אלמנט נוסף היה חלוקה הדירה על ידי שימוש בסוג ריצוף שונה באזור המטבח ( עם גלישה לכניסות לחדרים) גם האלמנט הזה שובר את האורך ומחלק את החלל ל 2 ריבועים במקום מלבן אחד ארוך
אריחים בגודל 120 על על 60 ס"מ בסידור חומה לטשטוש המלבניות של החלל


  • ליישום זה בחנו בסדרה החדשה של המעצבת הספרדיה פטרישה אורקולה ( אוהבת אותך פטרישה )  Azulej for Mutina שלמרות שהנחתם נראת אקראית לחלוטין הם שובצו אחד אחד על ידי

Azulej for Mutina של פטרישה אורקולה 




  • המטבח ממוקם בכניסה לדירה והוא בנוי בצורת ח כאשר צלע אחת כולה ארונות גבוהים הצלע השנייה היא משטח עבודה ארוך והצלע השלישית היא דלפק המשמש גם לעבודה וגם לישיבה
המטבח כולה צבוע בצבע שנבחר לאחר "מבחנים" רבים, המשטח הוא משטח קיסר אפור מגורען שנותן תחושת בטון ולדלפק עצמו בחרנו משטח אלון מבוקע.

המטבח תוכנן בצורת ח על מנת לנצל כל ס"מ בגלל שטחו הלא גדול 



  • פינת האוכל ממוקמת בצמוד למטבח ויחד עם דלפק המטבח יוצרת את ההפרדה בין אזור האוכל לסלון

  • בהמשך הצלע הימנית של הדירה ממוקמים הסלון והויטרינה הגדולה שלמרגלותיה נבנה ספסל ארוך המשמש לישיבה  ואחסון , גם פה השתמשנו באלון לחיפוי הספסל.

לאורך כל קיר החזית הימנית ממוקמים חלונות שבעבודת התכנון והביצוע השוונו את גודלם והמרחקים בנהם מאחר ובמצב הראשוני כל חלון היה בגודל אחר .

רוב הריהוט אוסף פרטי של הלקוחות שלי שבעצם החלל הותאם במיוחד עבורו 


  • הסלון כולל בעיקר ריהוט שנאסף במשך השנים על ידי בני הזוג , כמו ספת רטרו גדולה ושולחן עגול מצופה בפורניר "עין הציפור" למול גוף תאורה כתום שנרכש בשוק הפשפשים בברלין.
  
  • אך ללא ספק כוכב החלל היא הספריה באורך של כמעט 4 מטרים, שסביבה בנוייה כל הדירה. קיר הספרייה עצמו נצבע בצבע שמן צהוב של נירלט, גם על מנת לתת מעט ברק וגם על מנת שהקיר לא ינזק מהכנסת והוצאת הספריים. הספרייה עצמה תוכננה בקפדנות דוקא על מנת לתת מראה ארעי של המדפים, המדפים עצמם הם מדפי סנדוויץ מחופים בפורמייקה חומה בעלי קנטים חשופים

הכוכבת הצהובה 



ממול לצלע הימנית הכוללת את כל האלמנטים הציבורים ישנם


ברוב המקרים כשאני מתחילה לעבוד על פרוייקט אני מצליחה  לזהות מההתחלה את אופי העבודה, את טעמם של הלקוחות, את הפתיחות שלהם לקבל דברים חדשים, כשרק הכרתי את הלקוחות שלי חשבתי ששיפוץ זה הולך להיות עוד שיפוץ שגרתי של דירה תל אביבית טיפוסית. לשמחתי גילתי זוג פתוח,  אוהב צבעים מוכן לקחת סיכונים עיצוביים ויותר מכל? סומך עלי כמעצבת. לא תמיד הטעם שלי ושל הלקוחות תואם וזה בסדר -במקרים כאלו אני מתגמשת ומתאימה עצמי ללקוחות .בפרוייקט הזה שמחתי לגלות שהלקוחות מוכנים לקבל ואפילו להתאהב גם בטעם שלי  ולגלות שאנחנו חולקים הרבה אהבות עיצוביות.



גוף תאורי שהובא הישר משוק הפשפשים מברלין משתלב נהדר בלל למרות צבעו ה...לא שגרתי... 


מעט קרדיטים כי מגיע :















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets