יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

בלוג השיפוץ הגדול 1#

או טו טו אני חוגגת שנתיים למגורי בדירתי המשופצת
במהלך השיפוץ תעדתי את התהליך בסדרות כתבות באתר "בניין ודיור"  . סדרת הכתבות זכתה לתגובות נלהבות ולטלפונים רבים מאנשים שיצרו איתי קשר במיוחד על מנת להודות לי על כל התובנות והטיפים. 
השבוע החלטתי לחשוף את הסדרה בבלוג שלי.
 אז הנה הוא הפרק הראשון.


רגע לפני שיפוץ: מיומנה של מעצבת פנים

איך מתקצבים שיפוץ? מה חייבים להעריך לפני שמתלכלכים? בלוג השיפוץ המלא יוצא לדרך - הצטרפו אלינו למסע אל עבר השיפוץ המושלם




המטבח - לפני


 לא תכננתי לקנות דירה. למרות שדי נמאס לי לגור בדירות שכורות ובטח שנשבר לי מלארוז קרטונים כל שנתיים-שלוש , אבל אז ראיתי אותה ממש במקרה, עם השלט למכירה שהתנוסס שם במרפסת. נכנסתי לדירה וגיליתי תכנון נוראי ומצב מזעזע, שלא לדבר על אריחי הקרמיקה הכחולים בחדר הרחצה, אבל הפוטנציאל... הו הפוטנציאל. 

חדר הרחצה - לפני

כל שיפוץ דירה, בית, חדש, ישן, ואפילו רק שדרוג של חדר בודד, מעורר חשש אצל אנשים שאין להם את הניסיון והידע. השוק מוצף ומתסכל כל כך לעמוד חסרי אונים בין כל השפע הזה של הידע והמידע ואין לנו, אבל ממש אין לנו, מושג מה לעשות איתו. אני פה כדי לעשות קצת (ואפילו הרבה) סדר בבלאגן.

חדר רחצה 2 - לפני 

בשמונת השבועות הקרובים אשתף אתכם בכל רגע של השיפוץ הטרי, שמתחיל ממש ממש עכשיו. כל הדילמות, הפתרונות, החששות, הבחירות, הספקות והבעיות שצצות בדקה ה- 90 יהיו כאן איתנו, יחד עם כל הידע והמידע בזמן אמת ובסוג של תכנית ריאליטי כתובה ומתועדת  הכוכבים כאן בתוכנית יהיו הלקוחה, המעצבת והמפקחת (אני, אני ו...אני) ,אנשי המקצוע והספקים.
הלוקיישן: דירת בת 120 מ"ר שמשוועת להפוך מגולם לפרפר.
הנכס: דירת דופלקס שכוללת 2 חדרי שינה, מטבח, חדר מגורים, מרפסת שרות, חדר רחצה, שירותי אורחים, מדרגות המובילות ליחידה פתוחה בעלת חדר רחצה ויציאה לגג.
התקציב: 200 - 250 אלף שקלים.
לוחות הזמנים: רק 8 שבועות. 
גג - לפני 




מה דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך:
תקצוב השיפוץ:  
חשבו לכם מסגרת גמישה של סכום כי לעולם לא יישאר לכם עודף ותמיד תחרגו ממנו. אם התקציב שלכם הוא למשל 200 אלף שקלים - תכננו שיפוץ בסכום נמוך לפחות ב- 20%, או לחלופין תכננו על הלוואה, מתנה או בונוס מההורים. הפתעות תמיד יצוצו, גם אם תעבדו עם הקבלן והמעצבת הכי מוכשרים בשוק. 

זמן משוער לסיום השיפוץ : 
היו אופטימיים אבל זהירים. גם אם הקבלן נשבע לכם שתוך 8 שבועות כבר לא תראו אותו, הנגר הבטיח את ההתקנה כבר לפני החגים ואיש האלומיניום לא מבין איך עדיין לא בחרתם גוון לפרופיל, זה הזמן להוסיף לפחות עוד שבועיים ללוח הזמנים, או שתצאו עצמכם ישנים אצל אימא עד לסיום השיפוץ. 


סלון - לפני 

ובשבוע הבא: 
מתחילים להתלכלך ואז: למה חשוב לראות עבודות קודמות של קבלן ופחות חשוב לראות פרויקטים קודמים של מעצבים ומה זה לכל הרוחות כתב כמויות ולמה אסור לוותר עליו כשמתכננים עליות שיפוץ. 


אשמח לתגובות, שאלות, פרגונים ומילה טובה - מרב

2 תגובות:

Blogger Wordpress Gadgets