יום שבת, 3 בינואר 2015

20 פריטים קלאסיים שלעולם לא ימאס לנו מהם.


טרנדים באים והולכים, פריטים רבים ננטשים לטובת אחרים, התקופה שלנו מתאפיינת ביצור המוני ובעיצוב לא פחות המוני. אבל ישנם פריטים שהפכו לקלסיקות, מעטים כאלו נוצרים או מעוצבים היום, לא כשכל חודש צץ דגם חדש של איפון. מציגה לכם 20 מהקלסיקות האהובות עלי, כל הפריטים עדיין מיוצרים ואהובים עד היום.  




כסא הברבור  בעיצובו של Arne Jacobsen  והיצור של פריץ הנסן ( סדרה 7 ) משנת 1955, השנה חוגגת הסדרה 60 שנה והכסא יוצר במיוחד ב 2 מהדורות חדשות : הגרסה הגברית בכחול כהה והגרסה הנשית בוורד חיוור עם רגלי זהב ( 24 קארט) סדרה זאת תמכר רק במהלך 2015. 






שולחן הקפה המפורסם בעיצובו של האירו סארנין משנת 1956. 




מנורת השולחן  LUXO L-1 שתוכננה על ידי  מייסד  החברה האדריכל Jac Jacobsen בשנת 1937 עדיין בייצור ונמכרת בכל רחבי העולם . 




כיסא Y או "עצם המשאלות" עוצב על ידי הנס ווגנר בשנת 1949 עבור קרל הנסון ובניו . זהו הכיסא המפורסם ביותר בעיצובו של ווגנר והוא מיוצר כל שנה ב 17,000 עותקים. 



מדף מונטנה: יחידת אחסון של פיטר ג'לאסן משנת 1982, במקור התבססה יחידה זאת על גודל של 60\60 ס"מ אולם כיום ניתן למצוא אותה במגוון גדלים וצבעים 





הכיסא הספרדי: עוצב על ידי בורגה מוגנסן ב 1958 , פרשנות מודרנית לרהיט מסורתי . מיוצר עבור חברת Fredericia 





TEEMA : סדרת הכלים המפורסמת של חברת ITTALA שעוצבה על ידי קאי פרנק ב 1949, הכלים מעוצבים משלוש צורות בסיסיות של עיגול, ריבוע ומשולש. ומגיעות בצבעים רבים . 





כיסא LCW : הכיסא האיקוני הזה עוצב על ידי ריי וצ'רלס אימס בשנת 1946 עבור חברת VITRA . זמן רב הושקע בעיצוב יפה ונוח של כיסא שמושבו מגיע עם או ללא ריפוד עור. 




שולחנו המפורסם של המעצב איסמו נוגוצ' משנת 1944, שילוב מושלם בין פסל לרהיט. המעצב אפילו הגדיר את השולחן כיצירה הטובה ביותר שלו. מיוצר עבור חברת VITRA. 



PK22 : כיסא של פריץ הנסן משנת 1955, התפרים הגלויים הם סימן ההכר של עבודותיו . 





מנורת VP GLOBE. עוצבה על ידי רנר פנטון בשנת 1969 עבור חברת VERPAN. מעוצבת בהשראת בועת סבון. 




הכסא הקלאסי הזה שעוצב על ידי מיקל טונט THONET  ב 1904 היא הכסא הראשון שיוצר ביצור המוני בהצלחה רבה בכל העולם. 



כורסת הביצה המפורסמת של ARNE JACOBSEN עוצבה על ידו בשנת 1958 עבור מלון SAS בקופנהגן. הכורסה מיוצרת עבור חברת פרי הנסן ולמרות פרסומנ היא יוצרה בכמות קטנה ומוגבלת עד היום. 





BESTLITE : גוף התאורה השולחני שעוצב על ידי רוברט דאדלי בשנת 1930 הפך להיות מפורסם בעיקר לאחר שוינסטון צ'רצ'יל בחר בו להיות תאורת השולחן המשרדי שלו .



SUPERELLIPSE : שולחן אליפטי זה שעוצב בהשראת כיכר שטוקהולם בשנת 1968 על ידי פיט היין מוכר ביותר בגרסתו הלבנה, אך מיוצר גם בשחור ועץ.  




APEN : דמות עץ  הטיק של קיי Bojesen.  נוצר בשנת 1951, ומאוחר יותר עיצב עוד עמה דמויות אחרות. 




כסא פרפר: עוצב על ידי קבוצת מעצבים מבואנס איירס ארגנטינה  בשנת 1938 Antonio BonetJuan Kurchan ו Jorge Ferrari Hardoy ועל שמם גם נודע בשם BKF 

ARCO LAMP . מנורת הרצפה שעיצבו אכילה קסטיליוני ופייר ג'יאקומו עבור חברת התאורה המובילה Flos  בשנת 1962 נחשבת לאבן דרך בתחום התאורה. הקשת העצומה שלה מאפשרת לקבל אור ישיר מלמעלה בלי צורך בקיבוע לתקרה, והמעצבים עמדו על כך שכבלים לא יחצו את התקרה ויישאר מראה נקי.  המנורה מוצגת באופן קבוע  במוזיאון מומה ובמטרופוליטן בניו יורק. 



כיסא SCANDIA  עוצב על ידי הנס BRATTRUD בשנת 1957. כיסא זה מייצג את אחת הקלסיקות בעיצוב הנורוגי שזכה למעמד בין לאומי. הכיסא עוצב ומיוצר עבור חברת FJORDFIESTA .




מנורת הארטישוק של המעצב פול HENNUNGSEN  ידועה גם בשמה מנורת PH. עוצבה בשנת 1957 עבור חברת פולסן. העיצוב המיוחד שכולל 12 קשתות פלדה עליהן מונחים העלים גורם לאור להיות נעים ולא חשוף מידי מה שגרם לגוף תאורה זה להיות פופולרי כל כך. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets