יום שלישי, 1 במרץ 2011

נוף עם חדר2# - תמר דקל -תל אביב

תמר, הכי תל-אביבית שאני מכירה. מחוברת בכל נימיה לעיר שוקקת החיים הזאת. את הראיון עימה ערכתי תוך כדי צילומים של הדירה המדהימה שלה שהייתי שותפה להיוצרותה.


רצפת הפרקט היתה פשרה במקום בטון מוחלק -אבל תודו שהיא נראת מעולה


בצפון הישן של תל-אביב אני עולה מספר מדרגות בבניין ותיק, סבך של ירוק אופף אותי בחצר הבניין ומכניס אותי לאוירה השקטה והפסטורלית של צפון תל-אביב. עולה ברגל 3 קומות ( רק בתל-אביב אף אחד לא ישלול נכס רק בגלל שאין מעלית בבניין...כל עוד יש חנייה..)


לגור בצפון הישן של תל-אביב זה להיות מוקף ירוק במקביל לגורדי שחקים ובינינים ותיקים

תמר, איך לגור ליד פארק הירקון?
מזכיר לי שאני צריכה להשקיע יותר אנרגיה בהליכות... השכונה מאוד שונה מהשכונה הקודמת שלי באזור כיכר רבין. זה כמו שכונה של פעם. בכלל האזור של יהודה מכבי הוא כמו שכונה אוטרקית, יש פה הכל ואין סיבה לצאת מהשכונה. זה אזור הרבה יותר רגוע ומבוגר ובימי שבת יש פה נהירה המונית לכיוון הפארק. 

תמר, בוגרת תואר ראשון בלימודי היסטוריה ואמנות בתל אביב, התגוררה בלונדון בלימודי התואר השני . מאמינה גדולה בהשכלה אמנותית. "בקיום החולף שלנו חייבים להתמקד בשאיפה להתפעמות כדי לא להשתגע, לא?" אומרת תמר.
פינה בחדר השינה
למה דוקא תל-אביב?
אביב היא הבחירה הראשונה שלי כמקום מגורים. אין שאלה בכלל מבחינתי. התמזל מזלי לחיות כמה שנים גם בניו יורק וגם בלונדון. אני אוהבת מטרופולינים. נוף עירוני הוא הנוף היפה ביותר. ועם כל אהבתי לניו יורק, תל אביב היא מקום נפלא לגור בו. זאת עיר חיה כמו שאף עיר אחרת לא חיה. הרחובות מלאים אנשים ואף פעם לא משעמם. יש פינות חמד בכל רחבי העיר. אני חיה ועובדת בתל אביב כבר שש שנים מאז שובי מלונדון ומתניידת על גבי קטנוע תלת גלגלי. כאדם שעוסק בעיצוב ובאמנות אני לא חושבת שיש מקום אחר בארץ שבו ניתן לחיות ולספוג מלבד תל אביב.
פינה בסלון ממנה נשקפת הכניסה לדירה מה שהיה פעם הול קטן וסגור
כמה זמן חיפשת דירה?
חיפשתי דירה בנחת, ראיתי לא יותר מדירה או שתיים בשבוע במשך שלושה חודשים. הייתי מאוד פתוחה מבחינת המיקום , ראיתי דירות בכל רחבי העיר. חשבתי לקנות בשכונת מונטיפיורי או ביפו וגם ראיתי דירות במרכז תל אביב או בשכונות הצפוניות. כמעט קניתי דירה בצפון יפו . מספר ימים אחרי שהעסקה לא יצאה אל הפועל החלטתי לקחת את העניין יותר ברצינות והלכתי לראות 3 דירות, אחת מהן זאת הדירה שלי. בדיעבד אני יכולה להגיד שלמרות שהרגשתי שאני מחפשת לא מעט זמן, זה בממוצע זמן סביר. אני מכירה אנשים שמחפשים יותר משנה.

המקלחון היה אחד ההשקעות בדירה -חדר הרחצה  ממוקם איפה שהיה המטבח בתכנון המקורי
ספרי קצת על הדירות הקודמות שראית?
זאת חוויה לא קלה לראות דירות למכירה בתל אביב... החורבות שראיתי היו פשוט מדכאות ובמחירים לא הגיוניים. למרות זאת ראיתי כמה דירות שהייתי מאוד קרובה לקנות אותן. אחת הדירות שאהבתי היתה באוליפנט . אחת הבעיות המרכזיות שמנעו ממני לקנות דירות שעל פניו היו אידיאליות, היא בעיית הצפיפות השכונתית - פותחים חלון ורואים את הסלון או חדר השינה של השכנים. חוסר פרטיות שמונע ממך לפתוח חלון. יש גם את בעיית השיפוץ המכוער - אנשים שמשפצים דירה בחוסר טעם איום ואז לא מבינים למה היא לא נמכרת. ידעתי שבתקציב שלי אני חייבת להתפשר אבל השאלה היא על מה מתפשרים, לכל אחד יש את השיקולים שלו של מה חשוב ומה פחות. לי היה מאוד חשוב דירה מוארת ולא בצפיפות לשכנים.

חדר השינה -עוד פינת חמד
איך ידעת שזאת הדירה?
באותו היום שראיתי את הדירה שלי, ראיתי 2 דירות נוספות במחירים גבוהים יותר ובמצב ומיקום פשוט איומים. זה הקל מאוד על ההחלטה לקנות את הדירה - שום דבר שראיתי באזור ובתקציב לא התקרב. כבר הייתי שבעה מהדירות שראיתי וברגע שנכנסתי ידעתי שזאת דירה שאני רוצה.  היתה אוירה מאוד טובה בדירה, משהו נכון.. קשה להסביר את זה. זה היה יום חמישי בערב ולמחרת בצהריים חזרתי כדי לראות אותה בשעות היום. אחרי סוף השבוע דיברתי עם המתווך וסגרתי זכרון דברים. זה היה מאוד מהר.

מטבח איקאה לבן ופשוט מתוכנן היטב במה שהיה פעם מיקום המקלחת והשרותים
איך היא נראתה כשראית אותה לראשונה?
זה מוזר כשאני חושבת על זה, אבל בשנייה שנכנסתי לדירה ידעתי בדיוק איך אני רוצה לשנות אותה. במקור השירותים והאמבטיה היו היכן שהמטבח נמצא כיום, כלומר בכניסה לבית. הכניסה לבית היתה בצורה של הול שממנו יוצאות דלתות לשירותים והאמבטיה ומשמאל המטבח (היכן שחדר האמבטיה היום). היכן שחדר העבודה כיום היתה פינת אוכל והמרפסת בסלון היתה סגורה ושימשה כחדר נוסף. האמת שהדירה היתה המצב סביר למדי. בהחלט אפשר היה להיכנס ולגור בה כפי שהיא. אבל אני חושבת שהמבנה שלה היה צפוף יותר ואולי מתאים למשפחה אבל לי לא היה צורך בחדר ילדים גדול והעדפתי את האור והחלל הפתוח והמאוורר.

החלונות במטבח -הגשמת פנטזיה -בעבר היו אלו חלונות זעירים של השרותים והמקלחת
מה החלק האהוב עליך בשיפוץ?
שאלה קשה..... אני חושבת שאם אצטרך לבחור אלמנט אחד בדירה שמייחד אותה ונותן לה אופי וקושר אותה אליי ספציפית, אלו חלונות המטבח. במקור היו שם שני חלונות קטנטנים של חדר השירותים והאמבטיה. תמיד רציתי חלון מעל כיור המטבח... לא יודעת מה מקור הפנטזיה אבל זה מה שהיה לי בראש. ולמרות שזה היה בעייתי קצת לפתוח את החלונות, לא ויתרתי ואני מאוד מרוצה מהתוצאה. זה הופך את המטבח לנעים ומואר ומרווח למרות שהוא קטן למדי.

כל בוקר אני שותה את הקפה שלי ליד שלחן המרפסת העגול מוקפת בעציצים ומרגלת אחרי הנעשה ברחוב.

מהי הפינה האהובה עליך בדירה ?
כל בוקר אני שותה את הקפה שלי ליד שלחן המרפסת העגול מוקפת בעציצים ומרגלת אחרי הנעשה ברחוב. אני מתחברת לעירוניות הפסטורלית הזאת. צמרות עצים ומרחבי שמיים מעל רחובות סואנים, גגות מדוודים ומגדלי יוקרה שנותנים אשליית יוקרה חוצלארצית.

החלונות מכניסים אור רב לדירה

מה היית רוצה להוסיף לדירה?
המון. השיפוץ ממש לא הסתיים מבחינתי. רק הקונסטרוקציה שלו. אבל אני אעשה את זה לאט לאט ובהתאם לאפשרויות התקציב. הרבה דברים שנדחו בגלל התקציב עדיין צריכים לקרות מתישהו - עבודות הנגרות שאמורות לסגור את הנישות, גופי תאורה, חידוש חלונות בחדר העבודה ובחדר השינה, ועוד ועוד ועוד... 

החלטה חשובה שלקחת בקשר לדירה ?
התקציב הוא השיקול המרכזי בשיפוץ. אני מאמינה שאם היו לי חצי מליון שקלים להשקיע אז הדירה היתה נראית אחרת. אבל לא היו לי ולכן כל החלטה היתה תלוית תקציב. רצפת הפרקט למשל היתה החלטה שמקורה בתקציב נטו. אם היה לי הממון הדרוש אני מניחה שהייתי עושה רצפת בטון מוחלק או אריחים גדולים. בסופו של דבר אני חושבת שהחוכמה היא להשתמש בתקציב הקיים ועדיין ליצור דירה שהיא מה שרוצים וצריכים. הדוגמא הבולטת ביותר היא ללא ספק מטבח האיקאה שלי - לא פסגת חלומות העיצוב אבל בסידור נכון ובתוספת אביזרים ייחודיים, הופכים אותו למשהו בעל אופי.  

מבט לסלון והחלונות הגדולים שהתגלו לאחר הסרת קיר הגבס שהותקן עליהם


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

Blogger Wordpress Gadgets